سودجویی از تلگرام تصویر اصلی

برخی‌ها از تماس صوتی تلگرام هم کره می‌گیرند (کلاهبرداری تلگرامی) – به روز رسانی شد

اگر در جریان اخبار تلگرام بوده باشید، احتمالا تا الان می‌دانید که تماس صوتی تلگرام در حال حاضر برای برخی از کاربران ایرانی فعال شده است. مشکلی که پیش آمده این است که هنوز همه کاربران به این ویژگی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

اگر کسی بخواهد زودتر به تماس صوتی تلگرام دست پیدا کند، باید یک میس کال از طرف کسی که تماس صوتی برایش فعال شده دریافت کند. هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم از طرف خود تلگرام تنظیم شده یا اینکه فقط یک باگ است و به زودی حل می‌شود.

اما اتفاق جالبی که در این شرایط رخ داده این است که کسانی که به تماس صوتی دسترسی پیدا کرده‌اند، اقدام به کسب درآمد از این توفیق اجباری کرده‌اند. با توجه به گزارش‌ها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، این افراد از کاربرانی که مشتاق دریافت تماس صوتی هستند، در مقابل میس کال انداختن از آنها پول می‌خواهند.

سودجویی از تلگرام تصویر ۲

مسلما تعداد کسانی که دوست دارند زودتر از بقیه تماس صوتی تلگرام را امتحان کنند کم نیست؛ حالا فرض کنید که اگر هر کدام از این کاربران نفری ۸ هزار تومان به این دلال‌ها بپردازند، آنها در مجموع از این راه به چه درآمد کلانی دست پیدا می‌کنند.

همان‌طور که گفتم هنوز مشخص نیست که آیا تلگرام مخصوصا تماس صوتی را به این شکل منتشر کرده یا اینکه نهایتا تا چند روز آینده این ویژگی در اختیار همه کاربران تلگرام در ایران قرار می‌گیرد. اما تا آن موقع اگر خیلی دوست دارید زودتر تماس صوتی تلگرام را امتحان کنید، عاقلانه این است که بابت یک ویژگی رایگان به هیچ کس پولی پرداخت نکنید. در عوض از دوستان‌تان بخواهید برای شما میس کال بیاندازند تا تماس صوتی برای شما فعال شود.

سودجویی از تلگرام تصویر ۱

به محض اینکه اطلاعات جدیدی در این مورد به دست‌مان رسید، این خبر را به روز رسانی خواهیم کرد.

به روز رسانی ۱: مدیر تلگرام در یک توییت اعلام کرد که قابلیت تماس صوتی برای همه کاربران ایرانی فعال شده است و اگر کسی به این ویژگی دسترسی ندارد به خاطر این است که اپراتورهای موبایل ایران دسترسی به تماس صوتی در تلگرام را مسدود کرده‌اند. اپراتورها هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

به روز رسانی ۲: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی اعلام کرد که نقشی در فیلترینگ تماس صوتی تلگرام نداشته است و گفته که اپراتورها در نحوه ارائه خدمات به کاربران مختار هستند. ایرانسل و همراه اول هم در پیام‌هایی جداگانه هر گونه دخالت در اختلال پیش آمده در سیستم تماس صوتی تلگرام را انکار کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH