تجربه شخصی من از دوربین ال‌جی G6 در طی سفر

حدود دو هفته پیش همراه با دوستم تصمیم گرفتیم تا به یک مسافرت برویم. در این مسافرت از شهر‌های رم، پاریس، مونیخ و ونیز دیدن کردیم. وسایل زیادی همراه‌مان بود و واقعا برای آوردن دوربین DSLR خودم که از مدل Olympus OM-D E-M5 Mk I است، حسابی مشکل داشتیم. از طرفی گوشی ال‌جی G6 را در جیبم داشتم و به این فکر می‌کردم  که شاید بتواند جای دوربین حرفه‌ای‌ام را بگیرد چرا که می‌دانستم دوربین G6 قابلیت‌های فراوانی دارد. شارژر و یک عدد کارت حافظه micro SD هم در وسایلم گذاشتم. با این وجود هم دوربین و هم گوشی را برای محکم کاری همراه خودم بردم تا در حین سفر تصمیم بگیرم که از کدامیک استفاده کنم.

در این سفر از مکان‌های زیادی دیدن کردیم و به شهرهای مختلف در سه کشور سر زدیم. اما نکته جالب این جا بود که در طی این مدت تنها برای یک بار دوربینم را برای عکاسی از هتل بیرون آوردم. در این جا بود که ال‌جی G6 حسابی به کمک آمدم و به من نشان داد که توانایی‌هایش بسیار بیشتر از این‌ها است. به طوری که با قدرت تمام در جایگاه دوربین DSLR من نشست و من هم با کمال میل از آن برای عکاسی استفاده می‌کردم.

دوربین عالی به همراه Google Photos برای ویرایش تصاویر

در طی این مدت دوربین ال‌جی G6 من را از لحاظ کیفیت و قابلیت‌های اضافی راضی نگه‌داشته بود. لنز عریض قرار گرفته بر روی این گوشی باعث شده بود تا تصاویر خیره‌کننده‌ای را به ثبت برسانم. G6 در تمامی مدت سفر من روشن بود و من را در ثبت خاطرات کمک می‌کرد. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویری را که توسط این گوشی در شهرهای پاریس، مونیخ، ونیز و رم گرفته‌ام، مشاهده کنید.

واقعا از کیفیت بالای این تصاویر راضی هستم. البته این‌ها فقط تعداد کمی از تصاویر گرفته شده بودند و بیش از 100 عکس ثبت شده از این سفر را در آلبومم قرار داده‌ام. تعدادی عکس هم با لنز عریض دوربین ال‌جی G6 گرفته‌ام که این روزها چنین قابلیتی در هیچ گوشی دیده نمی‌شود.

برای عکس‌برداری دقیقا همان مواردی را که با دوربین DSLR خودم انجام می‌دادم، رعایت می‌کردم. جهت دهی نور، کادر تصویر و استفاده از تنظیمات عکاسی حرفه‌ای که تقریبا مشابه DSLR قرار داشت، مواردی بودند که در عکس‌برداری با G6 به آن‌ها توجه زیادی می‌کردم.

البته این موضوع را بهتر است بدانید که من دقیقا مانند عکس‌برداری با DSLR خودم، مدتی را صرف ویرایش عکس‌ها برای افزایش زیبایی‌شان، می‌کنم. از آن‌جایی که تصاویر ثبت شده ال‌جی G6 بسیار حرفه‌ای و زیبا بودند، با گذاشتن کمی وقت بر روی‌شان توانستم به نتیجه‌ خیره‌کننده‌ای در آن‌ها دست پیدا کنم. برای ویرایش از برنامه  Google Photos استفاده کردم؛ چرا که تمامی ابزارهای ساده و مورد نیاز برای آن که تصویر را آن طور که می‌خواهم نشان دهم، در اختیارم می‌گذارد. تمامی تصاویر قرار گرفته در بالا نسخه ویرایش شده هستند. درست مثل زمانی که با DSLR خودم عکاسی می‌کردم، سعی می‌کنم تصاویر خام را به صورت مستقیم به اشتراک نگذارم و حتما بعد از ویرایش این کار را انجام دهم. بنابراین ویرایش سریع پس از عکاسی می‌تواند یکی از نکات مثبتی باشد که عکس‌برداری توسط گوشی موبایل آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوشی از دوربین DSLR کوچک‌تر بوده و مدام به اینترنت متصل است

من برای اثبات کردن این موضوع که کیفیت تصاویر ثبتی ال‌جی G6 بهتر از Olympus OM-D EM5 Mk II بوده، اینجا نیستم. من در این مقاله از محصولی دفاع می‌کنم که اندازه‌ای نصف یک دوربین DSLR را دارد و برای یک روز کامل عکاسی به کارم می‌آید. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که استفاده از دوربین ال‌جی G6 را برایم بسیار لذت بخش کرده است، وزن سبک آن برای حمل به نسبت دوربین DSLR بوده. دیگر نیاز به حمل یک شی بزرگ و سنگین آن هم با قیمتی بسیار بالا نیست و حالا دوربینم به راحتی در جیبم جای می‌گیرد. از طرفی توسط دوربین گوشی موبایل من در طی سفر قادر به ثبت تصاویر بیشتر و متنوع‌تری به نسبت DSLR بودم.

یکی دیگر از موارد مثبتی که من را به شدت به استفاده از دوربین موبایل علاقه‌مندتر کرده، اشتراک‌گذاری سریع تصاویر است. من دوست دارم عکس‌هایی که می‌گیرم را بعد از ویرایش به سرعت با سایرین به اشتراک بگذارم. مطمئنا این موضوع با دوربین DSLR آن‌چنان محقق نمی‌شد. بلی با اتصال دوربین به وای‌فای شاید می‌توانستم عکس را به بیرون منتشر کنم، اما دست آدم به اندازه گوشی موبایل در این زمینه باز نیست. علاوه بر این‌ها همان طور که می‌دانید ویرایش عکس پیش از اشتراک‌گذاری هم بخش مهمی برای من محسوب می‌شود و توسط DSLR باید علاوه بر خود دوربین، لپ‌تاپم را هم همراهم می‌بردم تا توسط آن تصاویر را ویرایش کنم و پس از آن به اشتراک بگذارم.

یک تلفن هوشمند بدون شک می‌تواند دوربین مورد نیاز شما برای تعطیلات‌تان باشد

من یکی از طرفداران عکاسی با دوربین هستم و زمان زیادی را هم صرف آن می‌کنم. تا پیش از این هم همیشه دوربین حرفه‌ای Olympus خودم همراهم بود و هم به صورت حرفه‌ای و هم برای تفریح، توسط آن به عکاسی می‌پرداختم. اما وقتی صحبت از عکاسی در سفر آخر هفته و یا تعطیلات می‌شود، واقعا حمل کردن دوربین سنگینی که یک تلفن هوشمند جمع و جور می‌تواند جایگزینش شود برای من دشوار است. آن هم زمانی که دیگر تفاوت کیفیت تصاویر بین دوربین حرفه‌ای و گوشی موبایل به حداقل رسیده است.

چنین تصمیم‌گیری برای من زمانی اتفاق افتاد که از گوشی ال‌جی G6 و دوربین حرفه‌ای آن استفاده کردم. اما این مواردی که گفته شد می‌تواند برای هر مدل گوشی بالارده‌ای که امروز در بازار موجود است، صحیح باشد. گرفتن تصاویر با کیفیت و بدون نقص، ویرایش تصاویر با استفاده از برنامه‌های متنوع ویرایشی موجود و در آخر اشتراک گذاری سریع آ‌ن‌ها توسط اینترنتی که برای همیشه به آن دسترسی دارید مواردی هستند که توسط تلفن هوشمندتان به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. دفعه بعدی که خواستید به مسافرت بروید سعی کنید عکاسی‌تان را با گوشی موبایل انجام دهید تا مواردی را که در بالا گفته شد، بیشتر درک کنید.

در آخر می‌توان گفت که در حال نزدیک شدن به نسلی هستیم که در آن دوربین‌های موجود در تلفن‌های هوشمند جای دوربین‌های حرفه‌ای‌تر را می‌گیرند و کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند تا از گوشی‌هایشان برای عکس‌برداری استفاده کنند.

5 در مورد “تجربه شخصی من از دوربین ال‌جی G6 در طی سفر”

  1. سلام جناب عباسی . لطفا تجربه خودتان از باطری جی ۶ را هم بیان کنید ؟؟ باطری در استفاده سنگین روزانه ( شامل وبگردی و اینستا و تلگرام و … ) آیا یک روز کامل را دوام می آورد ؟؟؟

  2. بسیار عالی
    من هم جز طرفداران عکاسی با موبایل هستم و تاکنون هم عکس های حیرت انگیزی را به ثبت رسانده ام.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH