اکسپریا X اولترا با صفحه نمایشی 6.4 اینچی عرضه خواهد شد

اگر شما هم با پرچمداران جدید کمپانی‌های ال‌جی و سامسونگ یعنی G6 و گلکسی اس ۸ آشنا باشید، می‌دانید که این اسمارت‌فون‌ها با نسبت تصویری طراحی شده‌اند که بلندی آن‌ها تا دو برابر گسترده‌تر از سایر گوشی‌های هوشمند باشد.

در ال‌جی G6 این نسبت ابعاد صفحه نمایش، 18:9 بوده و در گلکسی اس ۸ با ابعاد 18.5:9 طراحی شده است. کاربران با وجود این ویژگی می‌توانند صفحه نمایش وسیعی را بدون داشتن اسمارت‌فونی بزرگ در اختیار داشته باشند و با نسبت 2:1 به تماشای فیلم بنشینند.

به‌نظر می‌رسد که این نسبت ابعاد صفحه نمایش توانسته در نظر سازنده دیگری به نام سونی هم خوشایند جلوه کند تا بار دیگر شاهد معرفی گوشی هوشمند جدیدی با چنین نمایشگری باشیم. درحالی‌که ال‌جی G6 و گلکسی اس ۸ مورد توجه خریداران بسیاری قرار گرفته‌اند اما مطمئن نیستیم این روند برای اسمارت‌فون جدید سونی که اکسپریا X اولترا نام گرفته هم صدق کند.

صفحه نمایش 6.4 اینچی با نسبت تصویر به ابعاد 21:9 حتی بلند‌تر از سایرین نیز خواهد بود اما با توجه به میان‌رده بودن این محصول شاید بتواند فروش موفقیت‌آمیزی داشته باشد. در اکسپریا X اولترا چیپست اسنپدراگون 660 همراه با 4 گیگابایت رم وظیفه انجام امور پردازشی را بر عهده دارد و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای آن درنظر گرفته شده است. این مجموعه به وسیله یک باتری 3050 میلی‌آمپری نیرودهی می‌شود که برای صفحه نمایش بزرگ این گوشی هوشمند مناسب به‌نظر نمی‌رسد، البته شاید استفاده از نسل سوم فناوری شارژ سریع بتواند این نقص را تا حدودی پوشش دهد. دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، برخورداری از استاندارد IP 68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، اسپیکر‌های دوگانه و داشتن اندروید نوقا به‌صورت پیش‌فرض در هنگام عرضه، از‌ جمله ویژگی‌های این اسمارت‌فون خواهند بود. هنوز اطلاعاتی از وضوح صفحه نمایش این تلفن همراه در دسترس نیست اما امیدواریم در آینده خبر‌های موثقی از آن در فضای مجازی منتشر شود.

بدیهی است که با توجه به این مشخصات نباید انتظار زیادی از اکسپریا X اولترا داشته باشیم و برای داشتن یک محصول پرقدرت از سونی به‌‌سراغ اکسپریا XZ پریمیوم برویم که چیپست اسنپدراگون 835 را در درون خود دارد.
حال اگر به نسبت تصویر 21:9 علاقه دارید و می‌خواهید اکسپریا X اولترا را در لیست خرید خود قرار دهید، به تصویر زیر نگاهی بیاندازید تا با طراحی این گوشی هوشمند بیشتر آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH