اشتراک رایگان اپل موزیک

اپل در برخی از کشورها طرح سه ماه اشتراک رایگان اپل موزیک را متوقف نموده است

برخلاف دیگر سرویس‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای که طرح‌های اشتراک رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهند، اپل موزیک چنین امکانی را فراهم نمی‌سازد. در عوض، بهترین پیشنهادی که پیش روی کاربران اپل موزیک قرار دارد، سه ماه اشتراک رایگان اپل موزیک است که بعد از آن هم کاربران مجبور خواهند بود به طرح‌های اشتراکی غیر رایگان اپل موزیک بپیوندند یا در غیر این‌صورت فکر استفاده از اپل موزیک را از سر خود بیرون کنند.

حال جالب این‌جاست که گویا همین طرح سه ماهه رایگان هم به‌تازگی در برخی از نقاط جهان به کلی ناپدید شده است. این پدیده جالب شامل استرالیا و اسپانیا و سوئیس نیز می‌شود و با توجه به سایت اپل در هر کدام از این کشورها، ذکر شده است که اپل حق اشتراک این سه ماه رایگان را از کاربران دریافت خواهد کرد. مسلما اشتراکی که به خاطرش پولی پرداخت شود دیگر رایگان نیست ولی اپل همچنان از این طرح به عنوان طرح سه‌ماهه رایگان یاد می‌کند.

اشتراک رایگان اپل موزیک

کاربران کشورهایی که می‌توانند بین گزینه‌های طرح رایگان و یا اشتراکی یکی را انتخاب کنند از این پس باید مبلغ نه‌چندان زیاد ۰.۹۹ دلار را به اپل بپردازند تا بتوانند سه ماه از اپل موزیک استفاده کنند. پس از پایان یافتن این سه ماه، کاربران باید حق اشتراک کامل هر ماه را به اپل پرداخت نمایند.

هنوز معلوم نیست که چرا اپل طرز فکر خود در این مورد را عوض کرده است ولی از آن‌جایی‌که اپل به هنرمندان قول داده است حق آثار خالقان را حتی در همان دوره سه ماهه رایگان نیز تمام و کمال به آن‌ها بپردازد، شاید با این اقدام بتواند هزینه‌های چنین وعده‌ای را تا حدی تامین کند. درحال حاضر تعداد محدودی از کشورها شامل این تغییر شده‌اند و مشخص نیست که آیا در آینده نزدیک این موضوع در مورد باقی کشورها هم اجرایی خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH