اپل و سامسونگ

نزاع قانونی اپل و نوکیا بر سر حقوق ثبت اختراع به پایان رسید

اواخر سال ۲۰۱۶ بود که شرکت نوکیا یک دادخواست تخلف در حقوق ثبت اختراع علیه اپل ایجاد کرد و ادعا نمود که اپل ۳۲ حق ثبت اختراع شرکت نوکیا را نقض کرده است. با این توصیف گویا اپل و نوکیا به هر طریقی که شده با هم مذاکره کرده‌اند و به نتیجه قابل‌قبولی هم رسیده‌اند چون به‌خاطر دست یافتن به یک توافق، صدور مجوز این پرونده در دادگاه به پایان رسیده است.

لازم به‌ذکر است که تا قبل از اواخر سال ۲۰۱۶، توافق صدور مجوز بین شرکت اپل و نوکیا مورد تایید هر دو شرکت بوده است، پس به‌نظر می‌رسد که اپل و نوکیا توافق خود را تمدید کرده باشند. ماریا والسلونا، معاون ارشد حقوقی شرکت نوکیا در این مورد می‌گوید:

این یک توافق معنادار بین اپل و نوکیا است. این توافق باعث می‌شود تا اپل و نوکیا به‌جای آن‌که در دادگاه با هم درگیر باشند، به سود کاربران خود با یکدیگر همکاری کنند.

شرایط قرارداد

مطابق این قرارداد، شرکت نوکیا موظف شده برخی از خدمات و محصولات مرتبط با زیرساخت شبکه‌ها را در اختیار اپل بگذارد و شرکت اپل هم در مقابل، محصولات نوکیا در زمینه سلامت را به فروشگاه‌های حقیقی و آنلاین خود باز می‌گرداند. اگر نمی‌دانستید بد نیست خاطر نشان کنیم که محصولاتی که تحت برند Withings در فروشگاه‌های اپل عرضه می‌شدند، ساخت شرکت نوکیا بودند.

در آخر باید ذکر کرد که هنوز ارقام و اطلاعات موجود در دادخواست نوکیا علیه اپل فاش نشده، اما گویا اپل قرار است به نوکیا مبلغی را بپردازد، ضمن این‌که اپل در آینده هم نوکیا را در سود فروش برخی از محصولاتش سهیم خواهد کرد.

نزاع قانونی اپل و نوکیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH