مایکروسافت اپل را متهم به کپی‌برداری از سرفیس پرو کرد

در هفته‌های اخیر شاهد رونمایی تبلت‌های قدرتمندی از دو شرکت بزرگ اپل و مایکروسافت بودیم. مدل‌های مختلف سرفیس پرو (Surface Pro) جدید و آی‌پد پرو (iPad Pro)، که با قابلیت جایگزینی لپ‌تاپ به بازار عرضه خواهند شد. هر دوی این شرکت‌ها مدعی خلاقیت در محصول خود هستند و با این ادعا پای در میدان گذاشته‌اند.

اگرچه این دستگاه‌ها از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملا از یک‌دیگر متمایز بوده و هر کدام مالک تکنولوژی‌های خاص خود در این زمینه هستند، اما هر دوی آنها برای رفع نیازهای کاربران طراحی و تولید شده‌اند.

رایان گاوین، مدیر کل خانواده سرفیس، در مصاحبه اخیر خود گفته است که آی‌پد پروی اپل نمونه کاملا مشابه از هدفی است که مایکروسافت، تحت عنوان دو در یک، برای خانواده سرفیس پرو در نظر گرفته است.

گاوین گفت: “در موردش فکر کنید، اگر ما می‌خواستیم دنباله‌روی اپل باشیم، به هیچ وجه محصولی مانند سرفیس پرو یا سرفیس بوک (Surface Book) تولید نمی‌کردیم. ما آموخته‌ایم و اکنون چند سالی است که محصولاتمان را در راستای هدف دو در یک بهبود می‌بخشیم. اما وقتی سرفیس اولیه رونمایی شد همه شک داشتند، حتی آن‌ها! و سپس دنباله‌روی ما شدند و آی‌پد پرو مثال واضحی از این قضیه است.”

در واقع به نظر می‌رسد آی‌پد اپل گامی به سوی آن بخش از بازار است که مایکروسافت با محصولات خود نشانه رفته است؛ بنابراین شاید منظور آقای گاوین هم همین بوده باشد. در حال حاضر اظهار نظر در خصوص این که کدام محصول جایگزینی برای لپ‌تاپ هستند، مشکل است. و تنها می‌توان شباهت کارایی این دو با لپ تاپ را مقایسه کرد.

شاید بسیاری از کاربران عقیده داشته باشند آی‌پد در مقایسه با سرفیس تبلت‌تر است! سیستم عامل iOS آی‌پد در قیاس با ویندوز 10 سرفیس، یک نرم افزار موبایلی است که با قابلیت‌های خود تجربه تبلتی بهتری برای کاربر به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر در iOS 11 شاهد برخی قابلیت‌های سیستم عامل دسکتاپی همچون بهبود مدیریت فایل هستیم که می‌تواند گواهی بر ادعای آقای گاوین باشد.

اپل، با هدف کاربران حرفه‌ای، مدتی است که دست به فروش محصولات پرو زده است و به سختی می‌توان گفت که آی پد پرو محصولی دنباله‌رو است یا صرفا جوابی به تقاضای بازار. برای قضاوت بهتر در این مورد باید منتظر iOS 11 باشیم تا ببینیم آی‌پد پرو با این آپدیت می‌تواند جایگزینی برای لپ‌تاپ باشد یا خیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH