بررسی بازی طوفان مرگ: ورود به دنیای گلادیاتورها!

بازی طوفان مرگ داستان یک گلادیاتور را بازگو می‌کند که حافظه خود را از دست داده است و در حین مبارزات و جنگ با بقیه گلادیاتورها حافظه خود را بدست می‌آورد.
طوفان مرگ شما را به دوران رم باستان برده و در فضایی جذاب جنگ‌های گلادیاتوری را برایتان بازسازی می‌کند. این بازی توسط شرکت بازی‌لاین طراحی شده است. طوفان مرگ به صورت آنلاین بوده و برای اجرا نمودن آن باید به اینترنت متصل شوید.
اگر از طرفداران بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای هستید، طوفان مرگ می‌تواند ساعت‌ها سرگرم‌تان کند بدون اینکه متوجه گذشت زمان شوید. برای این کار نیازی به دانلود کامل ندارید و با حجمی بسیار اندک می‌توانید آن‌ را دانلود و اجرا کنید.
تصاویر این بازی گویای گرافیک بالایی است که این بازی به شما ارایه می‌دهد. بازی اینگونه شروع می‌شود که در ابتدا نوع گلادیاتور و همچنین اسلحه خود را انتخاب می‌کنید. سپس نام گلادیاتور را وارد نموده و خیلی راحت به دنیای گلادیاتورها وارد می‌شوید.

در ابتدا به صورت آزمایشی با یک گلادیاتور وارد مبارزه می‌شوید که به صورت مرحله‌ به‌ مرحله آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود.
همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید. بر روی صفحه سمت چپ آیتمی وجود دارد که برای حرکت شخصیت تحت فرمان شما بوده و با حرکت آن گلادیاتور شما نیز حرکت می‌کند.

در زمان حمله به شما دو اهرم فرمان داده می‌شود. اهرم سمت راست که از سه قسمت چپ، بالا و پایین تشکیل شده است. این اهرم در حین مبارزه برای دفاع کردن در برابر حملات دشمن مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما بر اساس ضربه حریفتان یکی را انتخاب می‌کنید تا جلوی ضربات دشمن را بگیرید.

در سمت راست نیز سه اهرم وجود دارد که ضربات شما را شامل می‌شود. اهرم‌های بالا، چپ و راست به ترتیب برای ضربه پرشی، ضربه سنگین و ضربه معمولی است. ضربات پرشی و سنگین بعد از هر بار استفاده مدت زمان اندکی طول می‌کشد تا دوباره قابل استفاده شوند. ضربه سنگین را زمانی باید استفاده نمایید که فرصت داشته باشید چون حرکت کندی است.
مرحله‌های بازی بسیار جالب طراحی شده‌اند. هر مرحله از چند پرچم آبی و در نهایت یک پرچم قرمز تشکیل شده است. قبل از ورود به بعضی از نبردها نامه‌ای بر روی زمین وجود دارد که اطلاعات حریف شما را بازگو می‌کند، پس حتما نامه‌ها را به دقت بخوانید.
در اوایل بازی مبارزه برای شما کمی مشکل به نظر می‌رسد و در اعمال ضربه‌ها و نحوه دفاع کردن کند هستید اما بعد از عبور از چندین مرحله الگوهای حمله هر دشمن را حدس زده و می‌توانید به راحتی از پس آن‌ها برآیید. چالش‌های جالبی در این بازی وجود دارد. برای مثال می‌توانید برای محک زدن خود حالت مبارزات سخت را انتخاب نموده و با دشمنان پشت‌ سرهم مبارزه کنید.

 


در جنگ با حریفان زمان‌بندی حرف اول را می‌زند. ضربات شما نباید در زمان حمله حریفتان صورت گیرد. در اینصورت ضربه‌ای که دریافت می‌کنید بسیار مهلک بوده و از خونتان به شدت کاسته می‌شود. هر حمله باید پس از یک دفاع صورت گیرد.
گلادیاتورهای دشمن دارای الگوی حمله متفاوتی هستند اما اساس تمامی آن‌ها یکی است. بدین‌صورت که تمامی حریفان شما بعد از زدن ضربه استراحت می‌کنند که زمان مناسبی است که ضربه کاری خود را وارد کنید. اینکه دشمن شما در چه زمانی و بعد از چه حرکتی استراحت می‌کند در نامه‌ای قبل از مبارزه به شما گفته خواهد شد.
با شروع هر مرحله یک تایمر در سمت راست بالا برای شما فعال می‌شود. پس باید در کمترین زمان ممکن مرحله را به اتمام برسانید. به اتمام رسیدن مرحله بر اساس ستاره دسته‌بندی می‌شود. کسی می‌تواند یک مرحله را 3 ستاره بگذراند که در زمان کمتر و جان بیشتری آن را رد کرده باشد، پس وقت خود را بیهوده تلف نکنید.


محیط بازی گرافیکی متوسط اما استاندارد دارد. در حین بازی بسیاری از اوقات با محیط‌های تکراری مواجه می‌شوید اما این از لذت بازی کم نمی‌کند. در مرحله‌ها با باز کردن صندوقچه‌های گوناگون طلا و آیتم‌های مختلفی را دریافت می‌کنید که می‌توانید گلادیاتور خود را قوی‌تر کنید تا در مبارزات عملکرد بهتری داشته باشد.

اما لذت این بازی تنها به اینجا ختم نمی‌شود. با دریافت کلید در بازی می‌توانید به بخش آنلاین رفته و با دیگر پلیرهای این بازی به صورت آنلاین مبارزه کنید. در حین مبارزه با دیگران و شکست دادن دیگر گلادیاتورها رتبه شما بهتر می‌شود. مانند دیگر بازی‌های موجود یک فروشگاه آنلاین نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق خریدهای درون برنامه‌ای آیتم‌های مورد‌ نیاز را برای بازیکن خود خریداری و در حین بازی استفاده نمایید.
دیگر نیازی به ترجمه جملات بازی نیست چون تمامی متون در این بازی و حتی منوها نیز فارسی است و به راحتی می‌توانید آنها را بخوانید. در کنار گرافیک خوب و استاندارد و خوش ساخت بودن بازی، طوفان مرگ یک موسیقی حماسی کم دارد. نداشتن موسیقی در حین بازی از لذت آن می‌کاهد و می‌توانست بهتر از اینها باشد.
اگر به دنبال یک بازی هیجانی، مبارزه‌ای و مرحله‌ای هستید و دنیای رم‌ باستان و گلادیاتورها شما را به وجد می‌آورد طوفان مرگ را بر روی موبایل خود نصب نموده و ساعت‌ها خود را سرگرم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH