گوگل فرمت ویدیویی VR180 را برای ارتقا محتوای VR معرفی کرد

گوگل قصد دارد محتوای موجود برای واقعیت مجازی را گسترش دهد، از این‌رو کمپانی موردنظر به‌تازگی فرمت ویدیویی VR180 را معرفی کرده است. این غول تکنولوژی اعلام کرده که فرمت VR180 می‌تواند توسط تمامی سیستم‌های VR پشتیبانی شود. با استفاده از این فرمت شما تنها قادر به ثبت ویدیوها به صورت 180 درجه هستید، بنابراین هدست VR تنها نیمی از زاویه دید 360 درجه را پشتیبانی می‌کند اما گفته می‌شود که هدف از این موضوع، راحت‌تر شدن ثبت محتوا و توجه بیش‌تر به سوژه اصلی در ویدیوها است.

گوگل می‌گوید که ثبت ویدیوهای با فرمت VR180 برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر خواهد بود. این کمپانی توسعه فرمت ویدیویی VR180 را با همکاری تیم Daydream به انجام رسانده است و ویدیوهای با این فرمت وضوح بالایی را برای استفاده در دسکتاپ و یا تلفن‌همراه خواهند داشت. این فرمت ویدیویی هنگام مشاهده روی پلتفرم‌های Cardboard ،Daydream و PlayStation VR تصویری بدون نقص را به نمایش خواهد گذاشت. VR180 هم‌چنین از پخش زنده ویدیو بدون نیاز به پیچیدگی‌های سابق پشتیبانی می‌کند.

فرمت ویدیویی VR180

Frank Rodriguez از مدیران گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که تهیه ویدیو با فرمت VR180 دقیقا مشابه با فیلم‌برداری عادی خواهد بود و به‌زودی امکان ویرایش این فرمت توسط برنامه‌های محبوبی هم‌چون Adobe Premiere Pro فراهم خواهد شد. او هم‌جنین اضافه می‌کند، پشتیبانی از یک فرمت ویدیویی تنها آغاز کار خواهد بود و ما به‌دنبال توسعه دوربین‌هایی هستیم که بتوانند با این فرمت ویدیویی به‌راحتی کار کند.

گوگل برای افزایش محبوبیت این فرمت ویدویی میان کاربران، با کمپانی‌های محبوبی هم‌چون ال‌جی، لنوو و YI قراردادی را به امضا رسانده‌ است تا برای این فرمت ویدیویی دوربین بسازند. اولین دستگاه تولید شده در این همکاری در فصل زمستان معرفی و روانه بازار خواهد شد. علاوه‌بر این، گوگل قصد دارد برای تولیدکنندگان سوم‌شخص نیز گواهی‌هایی را صادر کند تا بتوانند در گسترش این فرمت ویدیویی همکاری داشته باشند. دستگاه‌های عرضه شده برای VR180، برای کاربران حرفه‌ای نبوده و جامعه هدف آن کاربران عادی خواهد بود تا بتوانند به راحتی ویدیوهای مناسب برای VR را تهیه و به اشتراک بگذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH