نگاهی جالب به بازی آسفالت Xtreme

وقتی که کلمات ماشین و رانندگی را می‌گوییم اغلب یاد جاده و خیابان‌های آسفالت شده می‌افتیم و سروصدای شهری در ذهنمان می‌پیچد! اما بعضی به یاد بیابان، ساحل و دشت می‌افتند! آن‌ها عاشق این‌طور مکان‌ها هستند و دوست دارند در میان دشت یا جاده‌ای ناهموار رانندگی کنند! خوشبختانه شرکت گیم‌لافت علاقه‌مندی این افراد را درک‌ کرده و برای آن‌ها یک بازی مهیج و عالی به‌نام «آسفالت Xtreme» ساخته است.

این گیم مانند دیگر سری‌های آسفالت با گرافیک و مملو از جزئیات و رنگ‌هاست! اما با بازی‌های دیگر گیم‌لافت در سبک ماشین سواری یک فرق کوچک دارد! حتما الان چشمان‌تان روی صفحه‌ قفل شده است تا جواب سوال را بیابید! پس منتظرتان نمی‌گذاریم و پاسخ می‌دهیم «شما در صحراها و دشت‌ها یا مناطق برفی رانندگی خواهید کرد! بدون هیج جاده آسفالت شده‌ای!» اگر بازی آسفالت Airborne را نصب و اجرا کرده باشید می‌فهمید که این گیم جدید خیلی فرق دارد و به‌کلی شما را به دنیایی دیگر می‌برد. ماشین‌های جدید، مکان‌های تازه و چالش‌های سخت‌تر در انتظارتان هستند! این بازی (تا الان) از پلی‌استور 10 میلیون دانلود داشته و امتیاز 4.5 از 5 را از کاربران کسب کرده است.

آیا رانندگی روی جاده‌های آسفالت‌شده را دوست‌ ندارید؟

آیا از ماشین‌های آفرود خوش‌تان می‌آید؟

آیا از دیدن مناظر طبیعی سوار بر ماشین لذت‌ می‌برید؟

پس به احتمال زیاد این گیم از شرکت فرانسوی گیم‌لافت برای شما ساخته‌ شده است و نه‌تنها از آن دلسرد نمی‌شوید بلکه شاید به آن هم معتاد شدید! چه کسی می‌داند؟ پس اگر دوست‌دارید درباره این‌ بازی بیش‌تر بدانید با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

نکته: این بازی آنلاین است و بدون وصل‌ شدن به شبکه‌جهانی اجازه ورود به آن را ندارید!


چگونه در آسفالت Xtreme بازی کنیم؟

وقتی برای اولین‌بار وارد بازی می‌شوید با دیدن صفحه‌اصلی سرتان گیج می‌رود و شاید غش کنید! اما بهتر است که به این وضع عادت کنید و با چشمانی باریک تمام گزینه‌ها را یکی‌یکی نگاه کنید. اولین‌کاری که باید انجام دهید این است که به بخش تنظیمات در کنج سمت‌ راست بالای صفحه بروید و در بخش «Sound & Display» گرافیک بازی را از تب پایین صفحه تغییر دهید.

ضمنا شما می‌توانید در 3 حالت گرافیک گیم را تنظیم کنید. وقتی این کار را انجام دادید به صفحه‌اصلی بازگردید و در گوشه‌ سمت راست پایین صفحه گزینه زرد‌رنگ را لمس کنید تا به طور جدی وارد بازی شوید. در این جا 20 کلاس مشاهد می‌کنید که کلا شامل 50 مرحله هستند. برای یک تازه‌کار تنها اولین کلاس باز است. (عکس آن کلاس رنگی و بقیه سیاه-سفید است) آن را هم بفشارید تا مراحل آن کلاس برای‌تان به‌نمایش دربیاید. این بخش مملو‌ از مراحل گوناگون در مکان‌های مختلف است و شما باید یکی‌یکی آن‌ها را با صبر‌ و‌ حوصله بازی کنید تا مناظر جدید را کشف و در آن‌ها رانندگی کنید! وقتی چند‌بار گزینه «NEXT» را فشار دادید٬ ماشین شما ظاهر می‌شود و اگر کمی پول داشته باشید می‌توانید قطعات آن را آپگرید یا ماشین را روغن‌کاری کنید. بعد وارد بازی خواهید شد و پس از کمی شکیبایی شمارش معکوس برای مسابقه همراه با آهنگی هیجان‌انگیز آغاز می‌شود!

3…2…1…بــــــــــــــرو!

اگر گوشه سمت راست صفحه را بفشارید و نیترو داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید و اگر سمت چپ را لمس کنید ترمز فعال می‌شود و با نهایت قدرت ماشین را نگاه می‌دارد. بعد‌ از کلی پرش از صخره و به در و دیوار کوبیدن به خط پایان می‌رسید. بعد از اتمام بازی رتبه‌ شما در بین رقیبان‌تان به‌نمایش گذاشته می‌شود. اگر جزو نفرات اول٬ دوم یا سوم بودید می‌توانید جایزه نفیسی را دریافت کنید و مرحله‌ بعد به‌سرعت برای‌تان باز خواهد شد.

اگر جزو نفرات آخر شدید اصلا ناامید نشوید و بارها‌ و‌ بارها به این کار ادامه بدهید تا پیروز شوید. به نفرات دوم یا سوم هم اتکا نکنید و همیشه سعی کنید رتبه‌ یکم را از آن خود کنید. چون وقتی از خط پایان رد می‌شوید و در جلوی خود هیچ ماشینی نمی‌بینید حس افتخاری در شما شکوفا و لبخند بر لب‌های‌تان جاری می‌شود. اما امان از وقتی که ببازید! دوست دارید موبایل را به دیوار گچی بکوبید! ولی (احتمالا) بازهم به این گیم برمی‌گردید و آن مرحله را بارها‌ و‌ بارها بازی می‌کنید.

اگر فهمیدید که مصرف باتری شما زیاد شده و تند‌تند شارژ خالی می‌کند٬ می‌توانید از تنظیمات٬ گرافیک بازی را روی پایین‌ترین‌ حد خود یعنی «Better Performance» قرار دهید و آن‌موقع بااین‌که کیفیت کاسته می‌شود اما قادرید ساعت‌های بیش‌تری را بازی کنید. ناگفته نماند که اگر از وای-فای استفاده می‌کنید پس می‌توانید از بخش مالتی‌پلی بهره ببرید و با رقیبان واقعی و انسان مسابقه دهید و پوزه‌شان را به خاک بمالید!

اما قبل از آن بهتر است ماشینی مدل‌بالا خریداری کنید چون (یقینا) آن‌ها با خودروی پراید با شما رقابت نمی‌کنند! از قلم نیافتد که کاربر در این گیم مکان‌های چشم‌نوازی چون: بیابان‌ها، مناطق برفی و کوهستانی، تونل‌های طبیعی، آبشارها، رود و دره‌ها را می‌بیند و بی‌شک از دیدن آن‌ها کلی لذت می‌برد و این‌همان جادوی آسفالت Xtreme است.


درآخر نکات مثبت و منفی این بازی را گردآوردیم.

نکات مثبت:

-گرافیک بالا و جزئیات عالی

-صداگذاری مهیج

-ماشین‌های متنوع و آفرود

-امکان تنظیم گرافیک روی حالت‌های گوناگون

-جوایز روزانه و پاداش‌های وسوسه‌انگیز

نکات منفی:

-مصرف (نسبتا) زیاد دیتا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH