پوکمون‌گو تا‌کنون ۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته است

هنگامی که بازی پوکمون‌گو عرضه شد، بسیاری از کاربران‌ تصور می‌کردند که با یک بازی فانتزی کسل‌کننده دیگر مواجه هستند. اما این بازی، با استفاده از فناوری واقعیت‌ مجازی، موفق شد تا در سراسر دنیا مطرح شده و نوع جدیدی از بازی‌های موبایلی را در اختیار کاربران قرار دهد.

پوکمون‌گو، جزو اولین بازی‌هایی است که بر اساس واقعیت‌ مجازی ساخته شده و کاربران برای انجام این بازی، باید خانه را ترک کرده و در سطح شهر بازی را انجام بدهند. سازندگان بازی با توجه به استقبال خوب مردم از بازی، پیش‌بینی می‌کردند که در طول یک سال، پوکمون‌گو موفق به کسب درآمدی معادل یک میلیارد دلار شود.

اما بر اساس آمار Apptopia، این بازی تاکنون ۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته و همچنین ۷۵۲ میلیون‌بار، توسط کاربران مختلف دریافت شده است. این آمار برای یک بازی در پلتفرم موبایل، بسیار جالب و قابل‌‌توجه است. براساس همین آمار، بازی پوکمون‌گو در ماه ژوئن ۶۰ میلیون کاربر داشته است و از این تعداد، ۲۰ درصد آن‌ها در طول روز حداقل یک بار از بازی استفاده کرده‌اند. آمار ماه قبل، رقم ۱۰۰ میلیون کاربر را نشان می‌داد و این موضوع، نشان‌دهنده کاهش محبوبیت این بازی است.

یکی از عوامل اصلی در کاهش محبوبیت بازی،‌ به این دلیل است که بازی، برای بسیاری از کاربران کهنه و تکراری شده است. کمپانی Niantic سازنده بازی، اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای جلب نظر کاربران انجام خواهد داد. به‌تازگی این کمپانی قابلیت‌های جذابی را در بروزرسانی‌های اخیر این بازی منتشر کرده است و امیدوار است تا با این ویژگی‌ها، از کاهش محبوبیت بازی جلوگیری کرده و کاربران قدیمی را دوباره به انجام بازی، تشویق کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH