پنج دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XZ را بخریم

خرید پرچم‌داران قدیمی و تقریبا بازنشسته می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد، در واقع این مدل‌ها پس از گذشت مدتی افت قیمت مناسبی را تجربه خواهند کرد و از آن‌جا که روزی لقب پرچم‌دارای یک کمپانی را بر دوش کشیده‌اند، از پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری به نسبت میان‌رده‌ها برخوردار خواهند بود. اکسپریا XZ را می‌توان یکی از همین پرچم‌داران بازنشسته دانست که در حال حاضر می‌تواند انتخاب خوبی برای خریدن باشد. در ادامه با 5 دلیل آشنا می‌شویم که خریدن این اسمارت‌فون را به انتخابی هوشمندانه تبدیل می‌کند.

1- طراحی زیبا و بدنه باکیفیت

اگرچه محصولات سونی و اصولا تمامی ژاپنی‌ها (!) به شبیه بودن به یکدیگر معروف هستند، اما این دلیل مناسبی نخواهد بود که بگوییم اکسپریا XZ در بخش طراحی عملکرد ضعیفی دارد. طراحی این اسمارت‌فون هم‌چون تمام پرچم‌داران سونی، زبان طراحی OmniBalance را با خود به یدک می‌کشد.

فریم اصلی گوشی از پلاستیک ساخته شده اما در بخش پشتی از آلومینیوم استفاده شده است. این ترکیب آشنا در کنار استفاده از گوشه‌هایی با طراحی گرد موجب شده است اکسپریا XZ ظاهری دلربا داشته باشد. اگرچه حاشیه‌های اطراف نمایشگر به نسبت معیارهای امروزی زیاد است اما قرارگرفتن دو اسپیکر در این حاشیه بزرگ می‌تواند تا حدی این نقص را پوشش دهد.


2- نمایشگر باکیفیت

سونی اکسپریا XZ از یک نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل استفاده می‌کند. این نمایشگر با تراکم 424 پیکسلی خود در هر اینچ، خوانایی و وضوح بسیار مطلوبی دارد. پنل به‌کار رفته در اکسپریا XZ به فناوری‌های اختصاصی سونی هم‌چون براویا، Triluminos و X-Reality مجهز شده است و استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات موجب شده است که عمق رنگ مشکی در سطح بسیار خوبی باشد و دیگر رنگ‌ها نیز با اشباع مناسبی به نمایش درآیند. در مجموع نمایشگر به کار رفته در اکسپریا XZ عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌خوبی پاسخ‌گوی نیازهای کاربران خواهد بود.


3- ضد آب و گرد و غبار

یکی از ویژگی‌های مهمی که در اکثر اسمارت‌فون‌های سونی مشاهده می‌شود، ضد آب و گرد و غبار بودن آن‌هاست. اکسپریا XZ با کسب گواهی IP68 می‌تواند در عمق 1 و نیم متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد؛ هم‌چنین سونی اکسپریا XZ در برابر نفوذ گرد و غبار به مجراهای داخلی مقاوم است. مطمئنا این ویژگی‌ها کارایی یک اسمارت‌فون در محیط‌های گوناگون را افزایش می‌دهد و با توجه به محبوبیت بسیار زیاد عکاسی با تلفن‌همراه کاربر می‌تواند در شرایط مختلف اقدام به عکاسی کند.


4- رابط‌ کاربری سبک و با امکانات مناسب

شاید تا چند سال پیش رابط‌ کاربری سونی به دلیل طراحی نه‌چندان زیبای خود نمی‌توانست یکی از نقاط قوت محصولات این کمپانی به شمار رود، اما بازنشستگی خانواده Z و جایگزینی آن با سری X موجب شد این کمپانی ژاپنی تغییراتی را در رابط کاربری خود ایجاد کند. حاصل این تغییرات بهبود چشم‌گیر بخش ظاهری این رابط کاربری در کنار حفظ مزیت‌های قبلی هم‌چون بهینه‌بودن و امکانات متنوع موجود در آن شد.

رابط‌کاربری موجود در اکسپریا XZ کاملا بهینه بوده و به این ترتیب نیاز به استفاده از حجم زیاد رم برطرف شده است و این اسمارت‌فون حتی با استفاده از 3 گیگابایت رم می‌تواند عملکردی بی‌نقص را به نمایش بگذارد. گذشته از موضوع بهینه بودن، طراحی رابط‌ کاربری با ظاهر کلی اسمارت‌فون هماهنگ بوده و امکانات در نظر گرفته شده در آن کاملا کافی به نظر می‌رسند.


5- سخت‌افزار قدرتمند

همان‌طور که گفته شد، اکسپریا XZ یک پرچم‌دار بازنشسته است. این هندست از چیپست اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند که برای پرچم‌داران سال گذشته یک حد استاندارد است. 3 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی از جمله دیگر مشخصات این اسمارت‌فون محسوب می‌شود.

با توجه به سخت‌افزار موجود شاید اکسپریا XZ توان رقابت با پرچم‌داران کنونی را نداشته باشد اما به نسبت گوشی‌های هم‌رده یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. استفاده از 4 هسته پرقدرت کریو و GPU آدرنو 530 این موضوع را نشان می‌دهد که اکسپریا XZ قرار نیست در برابر پردازش‌های سنگین سر خم کند و به خوبی از پس اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین بر خواهد آمد.

جمع‌بندی:

اکسپریا XZ یک اسمارت‌فون پرقدرت و البته کمی گران قیمت است که با طراحی زیبای خود در کنار استفاده از یک سخت‌افزار قدرتمند می تواند انتخاب مناسبی برای اکثر کاربران باشد. اسکنر اثر انگشت موجود در این اسمارت‌فون در بخش کناری و درون دکمه پاور قرار گرفته است. اسپیکرهای استریو، عملکرد مناسب دوربین و شارژدهی مناسب باتری، از دیگر ویژگی‌های اکسپریا XZ است.

 

7 در مورد “پنج دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XZ را بخریم”

  1. با سلام آقا مسکینی عزیز
    باتوجه به این موارد کدم گوشی بهتره
    دوربین
    طراحی
    سخت افزار
    روان بودن
    مقاومت
    Xperia xz & Huawei p10

  2. سلام
    من xz دارم
    و از دستم افتاد از ظاهر مشکلی پیش نیومد
    آیا در کارکرد گوشی اختلالی ایجاد نخواهد شد.
    منظورم از اختلال سرعت گوشی کیفیت دوربین و…
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      معمولا در این شرایط مشکلی برای گوشی پیش نمیاد اما این موضوع رو خودتون باید تست کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH