قابلیت سوییچ بین برنامه‌ها در iOS 11 حذف می‌شود

کسانی که آی‌فون 6S یا نسخه‌های جدیدتر آن را دارند، شاید تابه‌حال از قابلیت سوییچ میان برنامه‌ها از طریق تاچ سه‌بعدی استفاده کرده باشند. این دسته از کاربران باید به‌دنبال روش‌های جایگزین باشند؛ چراکه اپل تایید کرده است که این قابلیت در iOS 11 حذف خواهد شد.

Bryan Irace، از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مطلبی در خصوص مشکلات و باگ‌های iOS 11 نوشته بود که به حذف این قابلیت هم اشاره شده بود. او، سپس، توسط یکی از مهندسین اپل مطلع شده است که این ویژگی در iOS 11 حذف شده است و این کار با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته است. هرچند در خصوص علل این کار توضیحاتی ارائه نشده است.

مهندس اپل تایید کرد که حذف قابلیت مالتی‌تسکینگ تاچ سه‌بعدی در iOS 11 از روی عمد بوده است.

اگر اولین‌بار است در خصوص این ویژگی می‌شنوید، باید گفت قابلیت تاچ سه‌بعدی به شما این امکان را می‌دهد تا با فشار طولانی‌تر در سمت چپ صفحه نمایش گوشی آی‌فون، app switcher را فعال کنید و با حرکت انگشت خود بین برنامه‌ها حرکت کنید. این روش راحت‌تر از شیوه قبلی که برای فراخواندن app switcher باید دو بار کلید home را می‌زدید، است.

iOS 11

همانطور که گفته شد هنوز از علت این کار خبری در دست نیست، اما شایعات دلیل این اقدام را صفحه نمایش بدون حاشیه آی‌فون 8 می‌دانند. هرچند می‌‌توان با وجود بدون حاشیه بودن گوشی نیز این قابلیت را در آن گنجاند. در هر صورت اگر عادت به استفاده از این قابلیت دارید، بهتر است خود را برای نبود آن آماده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH