معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی شما (این هفته: سونی اکسپریا Z5 Premium)

اگر از کاربران جدید آی‌تی‌رسان هستید، بهتر است بدانید که هر هفته باتوجه درخواست شما که از طریق بخش دیدگاه‌ها آن را به گوش ما می‌رسانید، بهترین کاستوم رام‌های موجود برای تلفن همراه‌تان را به شما معرفی می‌کنیم. در این معرفی لینک دانلود کاستوم رام‌ هم قرار می‌دهیم تا بتوانید به آسانی اقدام به دانلود و نصب آن بکنید.

از طریق این لینک می‌توانید به تمامی مطالب منتشر شده در این زمینه دسترسی داشته باشید. اگر نام تلفن‌ همراه شما در این بخش نبود، حتما نام و مدل آن را از طریق قسمت دیدگاه‌ها ارسال کنید. در ابتدا به چند سوال مهم که شاید پرسش شما هم باشد، پاسخ می‌دهیم.

  • چرا باید کاستوم رام نصب کنم؟

مطمئنا بعد از یک مدت استفاده از گوشی هوشمندتان، به فکر ایجاد یک‌سری تغییر و تحول در آن خواهید افتاد. این تغییر و تحول می‌تواند در بخش ظاهری با استفاده از قاب‌ها و لوازم تزیینی از قبیل باشد و در بخش داخلی با نصب لانچر‌ها و کاستوم رام‌ها انجام بگیرد. با نصب لانچر شما تنها ظاهر رابط کاربری را آن هم به صورت بسیار ابتدایی تغییر خواهید داد؛ در صورتی که توسط کاستوم رام‌ها علاوه بر بخش ظاهری که حتی در ریزترین قسمت‌ها خواهد بود، عملکرد و کارایی دستگاه‌تان را هم ارتقا می‌دهید.

  • آیا من هم می‌توانم از کاستوم رام استفاده کنم؟

همه افراد می‌توانند برای تلفن هوشمندشان کاستوم رام نصب کنند، اما بهتر است طبق اولویتی که در ادامه توضیح می‌دهیم اقدام به انجام این کار بکنید:

  1. همه کسانی که از پرچمداران قدیمی (حداکثر تا 4 سال پیش) استفاده می‌کنند.
  2. همه کاربران گوشی‌های میان‌رده (در صورت موجود بودن کاستوم رام مربوط به گوشی)
  3. همه کاربران گوشی‌هایی که یک محدودیت دست‌وپاگیر (مثل کم بودن حافظه داخلی، حافظه رم در کنار سنگین بودن رابط کاربری) برای‌شان وجود دارد.
  • آیا نصب کاستوم رام برایم مشکل‌ساز می‌شود؟

اگر مراحل نصب را دقیق طی کنید و به هماهنگی مدل گوشی با کاستوم رام توجه کنید، هیچ‌گاه دچار مشکل نخواهید شد. حتی اگر هم مشکلی برای‌تان به‌وجود بیاید می‌توانید به راحتی با فلش رام رسمی، به حالت اولیه بازگردید. البته این را هم بدانید که عواقب استفاده نادرست از این آموزش‌‌ کاملا برعهده خودتان خواهد بود. آموزش کلی نصب کاستوم رام را می‌توانید از این لینک دنبال کنید.

در مقاله این هفته تصمیم داریم بهترین کاستوم رام‌های موجود برای گوشی سونی اکسپریا Z5 Premium را به شما معرفی کنیم. همان طور که می‌دانید ظاهر رابط کاربری گوشی‌های سونی کمی‌ ساده بوده و شاید بخواهید از این همین رو تغییر و تحول خاصی را در آن ایجاد کنید. در ادامه همراه ما باشید.

  1. کاستوم رام MOKEE

این کاستوم رام برپایه اندروید نوقا بوده و قابلیت‌های متعددی را به گوشی اکسپریا Z5 Premium شما می‌آورد. حجم این رام کم بوده و از همین رو سرعت و عملکرد بسیار بهتری را توسط آن در گوشی خود تجربه خواهید کرد. یکی دیگر از نکات مثبت این رام ثبات بالا و آپدیت‌های OTA آن بوده که به صورت دوره‌ای منتشر می‌گردند. قابلیت‌ شخصی‌سازی در بخش‌های مختلف مثل نوار وضعیت و نوار هدایت وجود داشته که می‌توانید از آن‌ استفاده کنید و به ظاهر دل‌خواه‌تان برسید.

تعدادی از ویژگی‌های خاص رام MOKEE به شرح زیر است:

  • برپایه اندروید نوقا
  • موجود بودن تمامی قابلیت‌های اندروید خام
  • شخصی‌سازی‌های فراوان در بخش ظاهری
  • بهبود سرعت و عملکرد کلی دستگاه

رام MOKEE را می‌توانید از طریق این لینک برای اکسپریا Z5 Premium خود، دانلود کنید. پیش از دانلود از هماهنگ بودن مدل گوشی با رام اطمینان پیدا کنید.

  1. کاستوم رام LineageOS

نام LineageOS را حتما تاکنون بسیار شنیده‌اید. این کاستوم رام برای گوشی‌های مختلف موجود بوده و توسط آن می‌توانید به آخرین نسخه از اندروید به همراه کلی قابلیت دیگر که در رام‌های اصلی پیدا نمی‌کنید، دسترسی داشته باشید. LineageOS برای اکسپریا ‌Z5 Premium برپایه اندروید نوقا موجود بوده و عملکرد کلی دستگاه را بسیار بهبود خواهد بخشید.

تعدادی از ویژگی‌های خاص رام LineageOS به شرح زیر است:

  • برپایه اندروید نوقا
  • قابلیت‌های فراوان در بخش نرم‌افزاری
  • بهبود عملکرد دستگاه
  • افزایش شارژدهی کلی گوشی
  • بهبود مدیریت رم

رام LineageOS را می‌توانید از طریق این لینک برای اکسپریا Z5 Premium خود، دانلود کنید. پیش از دانلود از هماهنگ بودن مدل گوشی با رام اطمینان پیدا کنید.

  1. MIUI

MIUI تقریبا در تمامی مطالب مربوط به بهترین کاستوم رام‌ها وجود دارد. باز هم تنها نکته منفی درباره این رام را می‌توان نسخه اندروید آن دانست. MIUI 8 برپایه اندروید مارشمالو بوده که البته قابلیت‌های فراوان و زیبایی رابط کاربری آن کاری می‌کند که قدیمی بودن نسخه اندروید آن را نادیده بگیریم. MIUI گوشی شما را پرسرعت و پرقدرت‌تر از گذشته می‌کند و ظاهر تازه‌ای را به گوشی شما می‌آورد.

تعدادی از ویژگی‌های خاص رام MIUI 8 به شرح زیر است:

  • برپایه اندروید مارشمالو
  • رابط کاربری بسیار زیبا و گرافیکی‌تر از رابط سونی
  • بهبود عملکرد و سرعت دستگاه
  • بهبود شارژدهی باتری

رام MIUI را می‌توانید از طریق این لینک برای اکسپریا Z5 Premium خود، دانلود کنید. پیش از دانلود از هماهنگ بودن مدل گوشی با رام اطمینان پیدا کنید.

اگر تا به امروز بهترین کاستوم رام‌های موجود برای گوشی شما را معرفی نکرده‌ایم، نام و مدل آن را از طریق دیدگاه‌ها برای‌ ما ارسال کنید تا هفته‌ها بعد مطلب مربوط به آن را قرار دهیم.

5 در مورد “معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی شما (این هفته: سونی اکسپریا Z5 Premium)”

  1. سلام
    یک پیشتهاد عالی برای کسانی Sony xperia z5 یا z5p دارن
    کاستوم رام MROM بر پایه‌ی اندروید اصلی گوشی نوشته و طراحی شده و همون امکانات رام اصلی رو داره به علاوه یک سری امکانات پیشرفته و بهتر که گوشی رو به مراتب کار بردی تر میکنه و در عین
    حال دارای کمترین باگ یعنی در حدی ک میتونم بگم باگ نداره
    لینک دانلودش رو میزارم پایین
    حتما استفاده کنید، مفید و کاربردی
    https://drive.google.com/drive/folders/1p6Iq5FyTPkXyVFZcQc6lzIN2nnycji9G?usp=sharing

  2. رام MIUI نصب کردم به شدت مزخرفه
    فقط ظاهرش زیباست!
    بیشتر باگ داره تا قابلیت!
    LineageOS بد نبود
    mokee رو دارم نصب میکنم امیدوارم خوب در بیاد

  3. رام های بهتر و کاملتری مثل Carbon و Remix هم وجود دارن که به مراتب قابلیت ای بیشتری در اختیار کاربر قرار میدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH