10 نکته جذاب از مرحله گروهی جام قهرمانان آی‌تی!

ITCCup-logo+

پس از برگزاری 24 بازی حساس، گوشی‌های صعود کننده مشخص شده و مرحله گروهی مسابقات به پایان رسیده است. در این بین همه در حال تجزیه و تحلیل گوشی مورد علاقه خود هستند. برخی از اینکه اسمارت‌فون محبوبشان جواز حضور در مرحله‌ حذفی را کسب نکرده ناراحت هستند و برخی دیگر خوش حال از اینکه اسمارت‌فونی که شیفته‌اش شده‌اند توانسته با قدرت رقیبان را شکست داده و وارد مرحله حذفی شود اما کمتر کسی به نکات و آمار و ارقام بازی‌ها مرحله گروهی توجه می‌کند! امروز قصد دارم نکاتی را در رابطه با مرحله گروهی رقابت‌ها بیان کنم که شاید تاکنون نسبت به آن بی تفاوت بوده‌اید! پس ادامه مطلب را با دقت بخوانید!

نکته اول: نکته مشترک بین تمام گروه‌ها این بود که در هر گروه یکی از شرکت‌کننده‌ها امتیاز کامل را گرفته و یکی دیگر بدون کسب امتیاز وداعی تلخ با مسابقات داشته است. اگر کمی ریز بینانه‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم امتیازاتی که در هر گروه کسب شده با دیگر گروه‌ها برابرست! گوشی برتر با کسب 9 امتیاز توانسته خود را به عنوان ابر قدرت گروه معرفی کرده و در رده های دوم و سوم، گوشی‌ها به ترتیب 6 و 3 امتیاز کسب کرده‌اند ودر رتبه آخر نیز اسمارت فونی بدون امتیاز حضور دارد!

نکته دوم: محبوب‌ترین اسمارت‌فون مرحله گروهی اچ‌تی‌سی وان از گروه D با کسب 76 درصد آرا (میانگین رای‌ها در 3 مسابقه) بود و بلک‌بری زد10 با کسب تنها 17 درصد آرا کمترین میزان محبوبیت میان گوشی‌های شرکت‌کننده در جام را از آن خود کرد!

نکته سوم: محبوب‌ترین اسمارت فون حذف شده که به نوعی کوچکترین (از لحاظ سن و سال) اسمارت‌فون حاضر در رقابت‌ها نیز بود، لومیا 1020 نام دارد که با کسب 56 درصد آرا نتوانست جواز حضور در مرحله حذفی را بدست آورد! جالب است بدانید که در رده دوم نیز برادر بزرگ‌تر 1020 یعنی لومیا 920 قرار دارد که با کسب 51 درصد آرا نتوانست صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند و باعث شد که هر دو نماینده نوکیا وداعی تلخ با جام داشته باشند.

نکته چهارم: هیچ کدام از 24 بازی انجام گرفته در مرحله گروهی مساوی نشد و ستونی که در هر جدول به مساوی اختصاص داشت بی‌استفاده ماند!

نکته پنجم: همه اسمارت‌فون‌های صعود کننده اندرویدی بوده و نماینده‌های دیگر سیستم عامل‌ها نتوانستند در مرحله حذفی حضور داشته باشند!

نکته ششم: مقتدرانه‌ترین برد در مسابقه دارا و ندار رخ داد، جایی که اچ تی سی وان توانست با کسب بیش از 85 درصد آرا ریزر مکس را در جای خود میخ‌کوب کند!

نکته هفتم: حساس‌ترین بازی رقابت‌ها بین لومیا 1020 و اکسپریا اس‌پی بود، زیرا هر دو با امتیاز برابر پا به این رقابت گذاشته بودند! در ابتدا 1020 از رقیب خود پیش بود اما در طول بازی چندین و چند بار اکسپریا اس‌پی گوی سبقت را از وی ربود، حتی در برخی مواقع آرا مساوی پیش می‌رفت و در نهایت، این اکسپریا اس‌پی بود که توانست با اختلافی اندک لومیا 1020 را شکست داده و جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند!

نکته هشتم: ناکام‌ترین گوشی در مرحله گروهی، لومیا 920 نام دارد! جایی که با کسب 51 درصد آرا در گروه خود سوم شده و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند! این درحالی‌ست که گلکسی نوت2 با کسب 46 درصد آرا، دوم شد و با اینکه محبوبیت کمتری نسبت به لومیا 920 داشت توانست خود را به جمع 8 گوشی صعود کننده به مرحله حذفی برساند!

نکته نهم: از میان 4 سرگروه تعیین شده فقط اچ‌تی‌سی وان و گلکسی اس 4 به مرحله حذفی صعود کردند و آی‌فون5 و لومیا 1020 در عین ناباوری نتوانستند خود را میان 8 گوشی حاضر در مرحله گروهی ببینند!

نکته دهم: هر دو نماینده سامسونگ، ال‌جی و سونی توانستند خود را به مرحله حذفی برسانند اما اچ‌تی‌سی، با وجود داشتن 3 نماینده در رقابت‌ها، تنها مدل وان توانست در جمع 8 گوشی صعود کننده قرار گیرد و باترفلای و 8 ایکس در مرحله گروهی حذف شدند!

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

18 در مورد “10 نکته جذاب از مرحله گروهی جام قهرمانان آی‌تی!”

  1. سلام
    من به عنوان یه عضو کوچیک باید بگم نکاتی رو
    اول اینکه شما باید هدفتون رو تعیین میکردید که آیا میخواین بهترین گوشی رو انتخاب کنید یا نه مناسبترین گوشی؟
    خوب وقتی بخواین ممناسبترین گوشی رو انتخاب کنید باید تو یه رنج قیمت بررسی شه که گوشی اچ تی سی 8x کجا و اچ تی سی وان کجا
    بعد اینکه شما از گوشی هایی مثله lumia1020 و g pro که هنوز تو بازار وارد نشدن استفاده کردید, خوب وقتی اینکارو میکنید میتونستید از فبلت xperia z ultrz هم استفاده کنید چون نه تنها اون هم بازار نیومده بلکه از فبلتی چون note 2 هم واسه مسابقات استفاده کردید.
    وقتی گوشی مثله xperia sp میتونه lumia 102 رو شکست بده نمیشه گفت که شما به بهترین نتیجه رسیدید, چون اولا باید این موضوع رو مدنظر قرار داشت که اندروید با ویندوز متفاوته که متاسفانه تعداد کمی با سیستم عامل ویندوز فون آشنایی دارن.
    وقتی هدف انتخاب بهترین گوشیه شما باید سعی کنید بهترین ها رو بذارید نه htc 8x و xperia sp و lumia 920. چون ازین گوشیا تو همون برند گوشی های بهتری هستن که برتریشون مبرمه به این گوشیا
    به نظر من بهتر بود که تعداد گوشیا رو محدود میکردید و به صورت لیگ برگزار میکردید تا اولا نه تنها بهترین رو انتخاب کنید بلکه رتبه های دوم و سوم هم به حق تعیین شن.
    موفق باشید

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز این یه جام جهانیه! همه نوع گوشی توش وجود داره! دقیقا مثل جام جهانی فوتبال! بر فرض مثال تو جام جهانی اسپانیا و برزیل و آلمان و… هستن ژاپن و ایران و… هم هستن تیم های خیلی ضعیف ترم هستن! تو جام جهانی فوتبال هر قاره واسه خودش سهمیه داره ما هم از همه سیستم عامل ها تو مسابقات استفاده کردیم!اندروید 11 گوشی- ویندوزفون 3 گوشی و بقیه سیستم عامل ها هر کدوم یه سهمیه! از همه برند ها تو مسابقات شرکت داده شده حالا به نسبت مثلا موتورولا و بلک بری و… هر کدوم یه سهمیه بقیه 2 تا و چون سهم ویندوزفون ها 3 تا بود پس یه گوشی ویندوزی از اچ تی سی هم گذاشتیم پس این کمپانی 3 سهم داشت! همه کمپانی ها یه گوشی پرچمدارشون با یه میان رده ای تو مسابقات دارن! بارها گفتم مثلا از نوکیا 1020 و 920 هستن در حالیکه 925 نیست!از سونی زد و اس پی هستن در حالی که زد آر نیست! از اچ تی سی وان و باترفلای هستن در حالیکه باترفلای اس نیست و… می بینین که شرایط واسه همه یکسانه! یکی از قوانین مسابقات این بود که گوشی های شرکت کننده باید زیر 6 اینچ باشن! پس اسند میت و گلکسی مگا و زد اولترا و… تو مسابقات نمیتونن حاضر باشن نوت 2 و جی پرو هم که زیر 6 اینچ هستن! حالا اینکه اندروید با ویندوزفون زمین تا آسمون فرق داره و ویندوزی ها تو ایران هنوز خوب جا نیفتادن دیگه تقصیر ما نیست! تو جام جهانی فوتبال هدف انتخاب بهترین تیم هستش پس به نظر شما نباید ژاپن-ایران-کره شمالی و… باشه؟؟؟ ما هم به همون سبک گروه بندی کردیم پس واسه بودن 8 ایکس و اس پی و… هیچ مشکلی نیست! همین الانشم بهترین گوشی از نظر مردم انتخاب میشه! به جای رتبه های دوم و سوم هم کاپ های زیبایی و… داریم! بعد عزیز به این نکته دقت کن که ما تو این جام 31 مقاله مقایسه ای نوشتیم تو مرحله گروهی روزی 2 مقاله رو سایت میرفت که اینا کار آسونی نیست و خیلی وقت گیره! اگه لیگ باشه تعداد مقالات سر به فلک میکشه! مگه اینکه دیگه مقایسه ای انجام ندیم و فقط نظرسنجی بزاریم!

  2. دوستان عزیز میخام یه نکته بگم راجب مسابقه فردا ساعت 12

    مسابقه بین SP و HTC one
    دوستان خواهشن همین الان برین توی هر سایتی که دلتون میخاد مثلا دیجی کالا یا هر سایت دیگه ای و این دوتا گوشی رو باهم مقایسه کنین..

    الان وان دقیقا دوبرابر اس پی قیمت داره..یعنی چیزی حدود ۱۰۵۰۰۰۰ تومن باهم اختلاف قیمت دارن..درعوض به نظرتون چه چیز وان از اس پی بهتره؟؟؟؟ غیر از حافظه داخلی و یه رم

    درعوض اس پی دوربین خیلی بهتر و باتری قوی تر داره

    میخام این رو بگم که به نظرتون یکی میلیون تومن اختلاف قیمت می ارزه؟؟؟؟؟؟؟؟

    خداوکیلی با منطق جواب بدین

    دوس دارم توی مسابقه فردا همه ی عزیزان واقع بینانه رای بدن..پس بهتره الان اگه براتون زحمتی نیست ، این دوگوشی رو باهم مقایسه کنین

    مرسی

    1. رزولوشن صفحه متفاوت و cpu قویتر و رم – هم که خودتون فرمودید- (اینا خیلی مهمه چون سطح کاربری رو تعیین میکنه)
      دوربین اس پی بهتره؟؟!!!! کی گفته؟!!!
      جنس بدنه و کیفیت ساخت بهترو زیبایی وان رو هم نباید فراموش کرد و همینطور رابط کاربری رو
      البته این که قیمتش زیادی بالاست رو قبول دارم ولی به نظرم اس پی هم تو اون رنج قیمت خیلی تک و بی رقیب نیست (اکسپریا وی – تی – تی ایکس و . . . )
      به نظرم بهتره گوشیا رو با ارزش خریدشون نسبت به گوشیای بازار نگاه کرد نه نسبت به شرکت کننده های این مسابقه

      1. منم با شما موافقم.در مورد صفحه نمایش باور کنید رزولوشن فول اچ دی کاملا قابل تشخیصه و اگر از نزدیک کار نکنین متوجه نمیشید.بنچمارک هم فقط یک معیاره و در عمل وان بسیار بهتر از اس پی هست.در مورد دوربین هم فقط به این لینک برین تا متوجه بشین http://www.technobuffalo.com/2013/03/12/htc-one-vs-latest-smartphones-camera-comparison/
        همین نکاتی که شما و کاربر اس پی گفتین جز مشخصات اصلی هستن و قیمت یکی از ده فاکتور خرید گوشیه و در باقی موارد وان بهتره.وان حتی از اکسپریا زد هم بالاتره و ایرادات بسیار کمتری نسبت به اس4 و زد داره.
        هر چند که طرفدارای سونی ریختن اینجا و تعصبی نظر میدن اما همیشه حق پیروزه یعنی اون گوشی که واقعا بهتره یعنی وان

  3. دوستان عزیز میخام یه نکته بگم راجب مسابقه فردا

    مسابقه بین SP و HTC one
    دوستان خواهشن همین الان برین توی هر سایتی که دلتون میخاد مثلا دیجی کالا یا هر سایت دیگه ای و این دوتا گوشی رو باهم مقایسه کنین..

    الان وان دقیقا دوبرابر اس پی قیمت داره..یعنی چیزی حدود ۱۰۵۰۰۰۰ تومن باهم اختلاف قیمت دارن..درعوض به نظرتون چه چیز وان از اس پی بهتره؟؟؟؟ غیر از حافظه داخلی و یه رم

    درعوض اس پی دوربین خیلی بهتر و باتری قوی تر داره

    میخام این رو بگم که به نظرتون یکی میلیون تومن اختلاف قیمت می ارزه؟؟؟؟؟؟؟؟

    خداوکیلی با منطق جواب بدین

    دوس دارم توی مسابقه فردا همه ی عزیزان واقع بینانه رای بدن..پس بهتره الان اگه براتون زحمتی نیست ، این دوگوشی رو باهم مقایسه کنین

    مرسی

    1. منم دقیقا باهات موافقم…
      یعنی واقعا حقه اس پی هست که بیاد فینال..میدونین چرا ؟؟؟
      چون با کمترین قیمت پا به این مسابقه گذاشت اما یکی یکی غول ها رو داره از پیش رو برمیداره..حتی پرچمدار نوکیا یعنی لومیا 1020 رو به زانو درآوورد..

      واقعا این گوشی با توجه به قیمتی که داره ، در حد گوشی های تاپ بازار داره عمل میکنه..

      بهترین میان رده دنیاست

      شاید حتی شاهد یک فینال تمام سونی باشیم..

      ولی مطمئنم که SP یکی از فینالیتها هست..چون با این قیمتش و این همه قدرت و امکانات و باتری قوی داره همه رو درو میکنه

  4. مسابقتون عالیه به قول سارا خانم گل و گلاب شما کار اینجور ادما نداشته باشه
    من اط همه شما تشکر میکنم مسابفه تون عالیه همچنین کاراییتون با تشکر

  5. جالب ترین نکتش اینه که شما یه کاری کردید و یه جور گروه بندی کردید که اس4 به یقین به فینال راه پیدا کنه!

    1. مجتبی مسکینی

      آخه واسه چی باید همچین کاری کنیم! مگه گروه بندی چه مشکلی داره؟! خب اس 4 تا فینال باید از گروه خودش صعود میکرد بعد با اکسپریا زد یا آیفون یا پدفون مسابقه میداد که آیفون تو مرحله گروهی حذف شد! اون طرف وان -920-1020-نوت2-جی پرو-اس پی بودن که حالا 920 و 1020 حذف شدن الان این کجاش ناعادلانه اس! همه چی برابره که!!! قدرت گروه ها در یه حد بوده یعنی هیچ گروهی نسبت به اون یکی قوی تر یا ضعیف تر نبوده! الان تو مرحله حذفی هم 2 طرف در یه حد هستن و کاملا عادلانه اس! مشکل کجاست که شما همچین تهمتی رو میزنید؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH