مشکلات متداول ال‌جی G6 و روش‌های برطرف کردن آن‌ها را بشناسید

قطعا هر اسمارت‌فونی مشکلات و ایراد‌های مختص خود را دارد. این قضیه در مورد ال‌جی G6 نیز صادق است. کاربران اسمارت‌فون ال‌جی G6، موارد زیادی در خصوص مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی گزارش کرده‌اند. اگر شما نیز از این پرچمدار کمپانی ال‌جی استفاده می‌کنید و با مشکلات آن مواجه شده‌اید، اصلا نگران نباشید. در این مقاله، راه حل‌های برطرف کردن این مشکلات را با هم مرور می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

1- پیغام خطای Device corrupt

بنابر گزارش کاربران، گوشی G6 به‌صورت تصادفی عملکردش متوقف می‌شود و پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه (restart)، یک پیغام خطا با این عنوان که “دستگاه خراب شده است (Your device is corrupt) نمایش داده می‌شود. همچنین در برخی مواقع، در ادامه این پیغام، یک لینک در اختیار کاربر قرار می گیرد. پیغام خطا معمولا برای مدت 10 ثانیه نمایش داده می‌شود. سپس گوشی در حالت عادی راه‌اندازی شده و بالا می‌آید.

این مشکل معمولا برای آن دسته از کاربرانی پیش می‌آید که گوشی خود را روت کرده‌اند. البته در مواردی هم گزارش شده که در مدل روت نشده هم این پیغام نمایش داده شده است. هر چند که تا کنون هیچ راه حل رسمی و مشخصی برای این مشکل ارائه نشده، ولی احتمالا یک آپدیت از سوی کمپانی برای رفع آن عرضه خواهد شد. ولی تا آن روز از راه برسد، restart کردن گوشی می‌تواند بهترین راه حل باشد. اگر این روش جواب نداد، راه حلی به جز بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه (Factory reset) در پیش رو ندارید.

2- هشدار وجود رطوبت در پورت USB

این پیغام خطا نیز توسط بسیاری از کاربران گزارش شده است، این در حالی است که هیچ آب و رطوبتی در کار نبوده است. همچنین در بسیاری موارد، بدون این‌که دستگاه یا شارژری به پورت USB وصل شده باشد، نوتیفیکیشن مربوط به اتصال یک دستگاه به پورت USB مشاهده شده است. این مشکل معمولا در صورت استفاده از کابل شارژر نامرغوب و نامناسب رخ می‌دهد. پس در اولین گام، از یک کابل دیگر جهت شارژ  کردن گوشی خود استفاده کنید. یکی از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده بود، اعلام کرده است که پس از تمیز کردن پورت USB، مشکل برطرف شده است. اگر با تعویض کابل مشکل رفع نشد، می‌توانید این راه حل را نیز امتحان کنید.

3- مشکل در جک هدفون ال‌جی G6

وجود نویز در پس‌زمینه صدا، توقف پخش فایل‌های صوتی و فعال شدن دستیار گوگل بصورت ناخواسته، از جمله مشکلاتی هستند که در هنگام استفاده از هدفون در ال‌جی G6 گزارش شده‌اند. بسیاری از کاربران اقدام به تعویض هدفون کرده‌اند، ولی مشکل همچنان برطرف نشده است. نگران نباشید. کاربران گوشی ال‌جی G3 نیز با چنین مشکلی مواجه بودند. یک راه حل برای این مشکل وجود دارد و آن استفاده از هدفون‌هایی است که میکروفون داخلی دارند و مانع از بروز نویز و رفتار‌های عجیب و غریب هدفون خواهد شد.

4- مشکلات مربوط به حسگر اثر انگشت

به گزارش برخی کاربران، حسگر اثر انگشت ال‌جی G6 در بسیاری مواقع کُند عمل می‌کند یا دفعات زیادی باید تلاش کنند تا اثر انگشت‌شان توسط گوشی شناسایی شود. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید، یک بار اثر انگشتی که تعریف کرده‌اید را پاک کنید و مجددا آن را تنظیم نمایید. اگر با این روش مشکل برطرف نشد، یک بار حافظه Cache گوشی خود را خالی کنید. برای این منظور از منو تنظیمات به قسمت General و سپس Phone management بروید. وارد Device Storage شوید و گزینه Internal storage را انتخاب نمایید. در این قسمت می‌توانید حافظه Cache گوشی را خالی کنید.

5- OK Google کار نمی‌کند

دستور صوتی OK Google که برای اجرای دستیار گوگل (Google Assistant) استفاده می‌شود، در برخی گوشی‌های ال‌جی G6 کار نمی‌کند. برای رفع این مشکل ابتدا می‌بایست اطلاعات مربوط به الگوی صدایی که پیش از این تعریف شده است، پاک شود. برای این منظور، از منو تنظیمات به قسمت Apps و سپس Google app بروید. بر روی گزینه Storage کلیک کرده و Manage space را انتخاب نمایید. در اینجا گزینه Clear all data را کلیک کنید تا کلیه اطلاعات ذخیره شده مربوط به الگو‌های صدا حذف شوند. پس از این‌که الگوی صدای خود را مجددا تعریف کردید، مشکل فوق نیز می‌بایست حل شده باشد.

3 در مورد “مشکلات متداول ال‌جی G6 و روش‌های برطرف کردن آن‌ها را بشناسید”

  1. سلام خسته نباشید.
    به نظر شما باتوجه به نزدیکی قیمتها،ازنظر دوربین و کیفیت صدای اسپیکرومکالمه،کدام گوشی بهتر است وخرید آن منطقی تر ودرست تر؟G6یاS7یاS7edge

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH