افشای تصاویری جدید از اکسپریا XZ1 سونی به همراه دو مدل دیگر متعلق به این کمپانی

شرکت سونی همه‌ساله در جریان نمایشگاه IFA و طی کنفرانس اختصاصی خود که در 31 آگوست برگزار می‌شود، از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند و امسال نیز انتظار می‌رود که در این رویداد بزرگ، سونی حداقل از سه اسمارت‌فون جدید پرده بردارد.

در طی چند ماه اخیر شایعات و اطلاعات تایید نشده زیادی در خصوص این گوشی‌ها به بیرون درز کرده و گفته می‌شود که این گوشی‌ها تحت عناوینی همچون اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ1 کامپکت و اکسپریا X1 رونمایی شوند. اما در خصوص مدل اکسپریا XZ1 که قرار است ادامه دهنده راه مدل اکسپریا XZ باشد، باید گفت که این گوشی با شماره مدل G8341 در فضای وب شناخته می‌شود و اخیرا در چندین بنچمارک رویت شده است.

تا این‌که امروز چهار تصویر متعلق به گوشی‌های آینده شرکت سونی به بیرون درز کرده که یکی از این تصاویر متعلق به مدل G8341 مورد انتظار است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید بر روی نمایشگر این گوشی، اطلاعاتی مشاهده می‌شود که به‌طور عادی با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings)، سیستم (System) و سپس درباره (About) محصول بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

براساس آن‌چه‌ که در این قسمت آمده، اسمارت‌فون نام‌برده به سیستم عامل اندروید 8.0.0 مجهز خواهد بود، این یعنی اکسپریا XZ1 در زمان عرضه همانند نوکیا 8 با نسخه جدید پلتفرم اندروید به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. در خصوص سه تصویر دیگر نیز باید گفت که با توجه به قرارگیری دوربین جلویی، دو اسمارت‌فون جدید را نشان می‌دهند که متاسفانه هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص مشخصات و ویژگی‌های این دو محصول در این تصاویر مشاهده نمی‌شود.

گفته می‌شود که حداقل یک مدل از سه اسمارت‌فون موجود در تصاویر، به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در قسمت پشتی مجهز خواهد بود که برای اولین‌بار در تاریخ کمپانی سونی و گوشی‌های هوشمند این شرکت اتفاق خواهد افتاد. به‌نظر می شود که سونی دیگر تمایلی به استفاده از این سنسور در دکمه پاور ندارد و تصمیم گرفته تا با قرار دادن این ویژگی در قسمت پشتی، بیش از پیش بر بازارهای دیگر کشورها همانند آمریکا تمرکز و محصولی باب میل کاربران این کشورها عرضه کند.

باتوجه به تصویری که امروز فاش شده، گوشی جدید سونی از حاشیه نمایشگر در قسمت‌های بالایی و پایینی برخوردار خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که سونی نتوانسته هم‌پای رقبای خود در به حداقل رساندن این حاشیه، چندان موفق عمل کند. آخرین نکته‌ای که با توجه به تصویر ارائه شده از G8341 به چشم می‌خورد، برخورداری این گوشی از طراحی دکمه نرم‌افزاری اندروید اختصاصی گوشی پیکسل است. همچنین هیچ نشانی از لوگوی Powered by Android بر روی قسمت پایینی نمایشگر در زمانی که فرآیند بوت شدن آغاز می شود، وجود ندارد. این امکان وجود دارد که شرکت گوگل به دیگر کمپانی‌ها اجازه استفاده از طراحی جدید دکمه‌های نرم افزاری را داده باشد و لوگوی نام‌برده در بوت انیمیشن سونی به نمایش درآید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH