مرکز IDC: تا سال 2021 هزینه‌های مربوط به فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به 215 میلیارد دلار خواهد رسید

مرکز تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که هزینه‌های مربوط به توسعه فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از 11.4 میلیارد دلار در سال 2017 به حدود 215 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.

براساس این گزارش، هزینه‌های توسعه این دو فناوری طی چهار سال آینده، با رشد سالیانه 113.2 درصدی همراه خواهد بود. اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به این مسئله بیاندازیم باید بگوییم که بیشترین میزان هزینه‌ها در زمینه توسعه محصولات مبتنی بر فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در کشور آمریکا صورت خواهد گرفت که بالغ بر 3.2 میلیارد دلار برآورد شده است. کشور ژاپن نیز یکی دیگر از پیشگامان این حوزه خواهد بود و گفته می‌شود حدود 3 میلیارد دلار در این زمینه هزینه خواهد کرد. البته در این بین، کشورهای اروپایی نیز بیکار نخواهند نشست و آخرین پیش‌بینی‌ها از اختصاص سرمایه‌ای بالغ بر 2 میلیارد دلار توسط این کشورها برای تولید محصولاتی مبتنی بر این دو فناوری حکایت دارند.

واقعیت مجازی

به گفته IDC، بخش مصرف‌کننده این تکنولوژی که مربوط به محصولات و گجت‌های تولیدی خواهد بود، بیشترین میزان درآمد را برای شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به ارمغان خواهد آورد. تام مینلی (Tom Mainelli) از مدیران ارشد مرکز IDC با اشاره به رشد قابل‌توجه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در آینده‌ای نزدیک، عنوان کرد که محصولات مبتنی بر این دو فناوری به مرور زمان، عملکرد خود را در بخش تجاری نیز بهبود خواهند بخشید. در‌حال‌حاضر،شرکت‌هایی همچون اینتل، فیس‌بوک، کوالکام، لنوو و اچ‌تی‌سی سرمایه‌گذاری‌های کلانی را بر روی توسعه این فناوری‌ها انجام داده‌اند که البته فیس‌بوک بیشتر از سایر شرکت‌ها در این زمینه فعالیت دارد و اخیرا توانسته استارت‎‌اپ‌های فعال در این حوزه را خریداری و به زیرمجموعه‌های خود اضافه کند.

فیس‌بوک به تازگی از اپلیکیشن واقعیت مجازی جدیدی تحت عنوان Facebook Sapces رونمایی و عنوان کرد که در آینده‌ای نزدیک، محصولات نرم‌افزاری بیشتری را در این زمینه تولید و در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH