سفارش بزرگ اپل برای ساخت حسگرهای سه بعدی تشخیص چهره

بر اساس شایعات، آی‌فون 8 با فناوری جدید امنیتی به بازار عرضه خواهد شد. این فناوری که قرار است جایگزین حسگر اثر انگشت در این محصول شود، فناوری تشخیص چهره است. حال با تشکر از گزارش تحلیل‌گر Gene Munster، شاهد مدارک بیشتری برای استفاده از این فناوری در جدیدترین محصول اپل هستیم.

تشخیص چهره

البته پیش از این گزارش نیز، سر نخ‌هایی از کدهای فاش شده هوم‌پاد به‌دست آمده بود. به گزارش Munster، به‌نظر می‌رسد شرکت Lumentum که یکی از تولیدکنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند است، به‌تازگی سفارش بزرگی برای تولید حسگرهای تشخیص چهره سه‌بعدی لیزری که گفته می‌شود در آی‌فون 8 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، دریافت کرده است. مانستر به دریافت 200 میلیون دلاری سه‌ماهه این شرکت در مقایسه با 5 میلیون دلار سه‌ماهه ژوئن استناد کرده است.

درحالی‌که امکان دارد این سفارش از طرف هر شرکتی باشد، اما این مقدار نشان از آن دارد که شرکت موردنظر احتیاج زیادی به این قطعات دارد؛ که در این صورت دایره انتخاب‌ها محدود می‌شود. فناوری تشخیص چهره در محصولات دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما انتظار می‌رود اپل از تمامی ظرفیت‌ها برای هر چه قدرتمندتر کردن این فناوری بهره ببرد. البته باز هم شایعاتی در این مورد وجود دارد؛ به عنوان مثال کاربر می‌تواند در حالت خوابیده نیز گوشی را باز کند، یا تا وقتی که کاربر به گوشی خود نگاه می‌کند، تمامی اعلانات بی‌صدا شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH