5 دلیل برای اینکه نوکیا 3 را بخریم

امسال کمپانی خوش‌نام نوکیا٬ 3 موبایل در رنج‌های قیمتی مختلف معرفی کرد تا خودش را دوباره پیدا کند و به طرفداران و صدالبته رقیبان بگوید که هنوز هم زنده است! لکن خود نوکیا نیز می‌داند که بقا در این بازار پرهیاهو بسیار سخت است و برای آن باید جنگید. یکی از این محصول‌های تازه‌وارد٬ نوکیا 3 نام دارد.

این موبایل حدودا 500 هزار تومانی قصد دارد که دنیای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی را تغییر بدهد و به آن‌ها (با نام خود) اصالت ببخشد. در این نوبت ما 5 دلیل برای‌تان لیست کرده‌ایم تا این اسمارت‌فون دلربا را فورا از بازار بخرید. اگر می‌خواهید با نوکیا 3 بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…


1- نرم‌افزار: ساده و کاربردی

این موبایل به نگارش 7 از پلتفرم گوگل مجهز است که امکانات و قابلیت‌‌های بی‌شماری دراختیارتان قرار می‌دهد و خیلی‌خیلی نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. خود نوکیا نیز یک رابط‌ کاربری روی این دستگاه به‌کار گرفته که اندکی اندروید را زیباتر و دلچسب‌تر کرده است. اما نگران نباشید٬ شرکت مذکور مانند دیگر برندها تغییرات کلی در سیستم‌عامل گوگل نداده و تحولات تنها در برخی از قسمت‌ها مشهود است. دراصل برای همین انتظار می‌رود که نوکیا 3 آپدیت‌هایی منظم و طولانی دریافت کند و فکر نکنیم که زیاد از پیکسل‌ها یا وان‌پلاس‌ها عقب بماند. همه‌چیز در این UI ساده و دم‌دست هستند؛ ولی درعین سادگی٬ این گوشی گزینه‌های پیچیده‌ای برای مدیریت کلی موبایل (ازجمله باتری) دردل خود دارد.


2- سخت‌افزار و حافظه‌ داخلی: کافی و وافی!

قلب تپنده این مدل را چیپستی از مدیاتک تشکیل داده است. 4 هسته با فرکانس 1.4 گیگاهرتز درکنارهم این پردازنده را ساخته‌اند و برای انجام کارهای روزانه و حتی نیمه‌سنگین کافی به‌نظر می‌رسند. 2 گیگابایت رم هم به این مجموعه افزوده شده است تا کاربران این موبایل نیز بتوانند٬‌ مالتی‌تسکینگ را به‌راحتی آب‌ خوردن انجام دهند. گرافیک هم برعهده یکی از مدل‌های شرکت مالی است و قدرت نسبتا خوبی دارد.

اگر از آن دسته کسانی هستید که در اسمارت‌فون خود زیاد عکس٬ ویدیو٬ اپلیکیشن و بازی دارید٬ پس این موبایل یک گزینه عالی برای شما به‌حساب می‌آید. چراکه نوکیا 3 به 16 گیگابایت حافظه‌ داخلی مجهز است که البته آن را می‌توان تا 256 گیگابایت (با بهره‌گیری از میکرو اس‌دی) افزایش داد. اگر نگاهی به نمایشگر کم‌مصرف این محصول بیاندازیم٬ درمی‌یابیم که این سخت‌افزار (در این رنج قیمتی) خوب تلقی می‌شود و از وی هیچ خطایی در انجام کارهای روزانه سر نمی‌زند!


3- دوربین: عکس‌هایی شفاف و پرنور

یکی از مواردی که برخی از گوشی‌های میان‌رده را از باقی رقیبان متمایز می‌کند٬ مشخصات و کیفیت دوربین آن‌هاست. همیشه این ویژگی برای کاربران جذاب بوده و اگر از کیفیت قابل‌ قبولی برخوردار باشد٬ شما به آن معتاد می‌گردید و کم‌کم عکاس می‌شوید! اگر نتوانیم نوکیا 3 را در این دسته از اسمارت‌فون‌ها جای دهیم٬ پس بی‌شک نمی‌توانیم خوب‌ بودن دوربین آن را زیر سوال ببریم. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسل رزولوشن با دریچه دیافراگم f/2.0 دارد. پس همین‌جا باید بگوییم که منتظر عکس‌های شفاف و پرنوری باشید که با این دیوایس خواهید گرفت. همچنین این دوربین می‌تواند٬ ویدیوهای اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط کند.

یک فلاش LED هم سبب شده تا کاربر قادر باشد٬ در محیط‌های تاریک یا با نور ضعیف به عکاسی بپردازد. اما موضوع از آن‌جایی جالب می‌شود که دقیقا همین مشخصات در دوربین سلفی نیز وجود دارد و ظاهرا این 2 لنز یکی هستند. پس عاشقان سلفی چاره‌ای ندارند که این مدل را دربین گزینه‌های‌شان جای بدهند. ناگفته نماند که این دوربین دارای زاویه 84 درجه است و تعداد بیش‌تری از افراد را درون کادر می‌گنجاند. کمپانی نوکیا فوکوس خودکار را نیز به این دوربین اضافه نموده تا هیچ‌کس تار نشود و عکس‌‌های‌تان خراب نگردد.


4- باتری، ارتباطات و امکانات جانبی: بهتر از همیشه

نوکیا 3

ظرفیت باتری این هندست 2630 میلی‌آمپرساعت است که باتوجه به سخت‌افزار و صفحه‌نمایش کم‌مصرف و بهینه‌سازی‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید٬ بسیار خوب است و یقین داشته باشید که نوکیا 3 زمان زیادی زنده می‌ماند. اگر بخواهیم دقیق باشیم٬ باید بگوییم که می‌توانید با این اسمارت‌فون خوش‌ قیمت حدود 10 ساعت به وب‌گردی بپردازید و کم‌ و بیش تا 8 ساعت (به‌طور مداوم) ویدیو تماشا کنید.

نوکیا 3 درحالت استندبای (زمانی که ارتباطات و صفحه خاموش باشد) تقریبا 1 هفته دوام می‌آورد و به شارژ مجدد نیازی ندارد. خوشبختانه این دستگاه از فن‌آوری نسل چهارم ارتباطات (4G) پشتیبانی می‌کند. پس می‌توانید٬ سیم‌کارت خود را در داخل این موبایل قرار دهید و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرید. ضمنا تکنولوژی‌های جی‌پی‌اس٬ ان‌اف‌سی و رادیو FM در این موبایل خوش‌ساخت حضور داشته و سعی‌ در بهبود تجربه کاربری دارند. از قلم نیافتد که فن‌آوری ژیروسکوپ به این دیوایس آمده تا بتوانید از عینک واقعیت‌مجازی استفاده کنید یا از واقعیت‌افزوده لذت ببرید.


5- طراحی:‌ شیک و ساده

نوکیا 3

گوشه‌های گردشده٬ جایگاه عالی دوربین و فلاش٬ برند نوکیا و بدنه یکپارچه سبب شده تا این دستگاه زیبا به‌نظر بیاید و دل اکثر کاربران را برباید. فریم نوکیا 3 از فلزی خوش‌ساخت تولید گشته و قاب پشتی از پلی‌کربنات. همین ترکیب موجب شده تا وقتی این محصول را در دست‌تان می‌گیرید٬ حس یک کالای مرغوب و باکیفیت به شما منتقل گردد. سازنده هم رنگ‌های متنوع و جذابی را برای این اسمارت‌فون تدارک دیده که سلیقه‌های گوناگون را پوشش می‌دهد.

قاب جلویی هم (مانند خیلی از میان‌رده‌ها) حاشیه‌های زیادی دارد و ما توصیه می‌کنیم که رنگ‌های تیره را برگزینید تا این نوارها کم‌تر به‌چشم آیند. ولی این‌ها هم از جذابیت نوکیا 3 نمی‌کاهند. چراکه همه‌ المان‌ها در این محصول٬ با وسواس کنارهم قرار گرفته است و پشت هرحرکتی تفکری ژرف وجود دارد.

4 در مورد “5 دلیل برای اینکه نوکیا 3 را بخریم”

  1. ببخشید من میخوام یه گوشی نوکیا سه یا پنج بخرم ولی درکل خیلیا میگن فقط اسم برندش باقی موندهدو اشغاله .وضع مالی خوبیم ندارم که بتونم تا خرابشد سریع یکی جاش بخرم خواهش میکنم وجدانا راهنماییم کنین نوکیاها بهترن یا مثلا سامسونگ‌j320 یا هواوی y5 2017?

    1
    2
  2. آقای اسکندری یه سئوال دیگه
    با کیفیت تصویر اچ دی میشه از عینک واقعیت مجازی استفاده کرد؟

  3. سلام
    ۲ تا سئوال داشتم
    جنس قاب پشتی رنگ مشکی و سفید یکسانه؟
    لطفا در مورد جذب اثر انگشت هر دو رنگ توضیح بدین
    ممنون
    راستی چراغ اعلان نوتیفیکیشن داره؟

    1. علی اسکندری

      با سلام.
      بلی! جنس قاب پشتی در هر ۲ رنگ یکسانه.
      جذب لک و اثر انگشت نسبت به پلاستیک‌های براق بسیار کم‌تره٬ اما بازهم جاذبه این نوع چربی‌هاست.
      بلی! چراغ نوتیفیکیشن نیز دارد. اما (متاسفانه) بسیار کم‌نور و ریز هست. البته می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف برای افزودن قابلیت AOD برروی گوشی‌تان استفاده کنید تا هیچ اعلانی را از دست ندهید.
      در عینک‌های واقعیت‌مجازی (با این کیفیت) پیکسل‌ها دیده می‌شوند. اما بعدازمدتی عادت می‌کنید و به‌نظرتان کیفیت تصویر بهبود پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH