تنها 11 درصد از کاربران به خرید آی‌فون 1000 دلاری اپل تمایل دارند

مرکز تحقیقاتی Barclay در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت گوشی‌های جدید اپل آی‌فون ممکن است به نقطه‌ای برسد که بسیاری از کاربران را از خرید این گوشی‌ها منصرف کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، قیمت مدل جدید گوشی‌های آی‌فون امسال که همزمان با دهمین سالگرد اولین عرضه گوشی آی‌فون روانه بازار خواهند شد، از قیمتی بین 1000 تا 1200 دلار برخوردار خواهند بود. مسئله‌ای که اخیرا به چالشی بزرگ برای طرفداران این برند محبوب تبدیل شده و براساس نظرسنجی که توسط مرکز نام‌برده صورت گرفت، تنها 11 درصد از کاربران مایل به پرداخت 1000 دلار پول نقد برای خرید آی‌فون جدید هستند. همچنین در میان دارندگان کنونی گوشی‌های آی‌فون نیز این نظرسنجی انجام شد و در این بین، 18 درصد اعلام کردند که با توجه به قیمت پیش‌بینی شده، آی‌فون 8 را جایگزین مدل قدیمی‌ خود خواهند کرد.

اما بسیاری از کاربران شرکت‌کننده در این نظر سنجی عنوان کردند که تمایل دارند این گوشی را به صورت قسطی و در 12 ماه پرداخت، خریداری کنند که در این صورت می‌توانند از طرح iPhone Upgrade Plan کمپانی اپل برای این منظور استفاده نمایند. در این طرح کاربران، گوشی‌های قدیمی‌ آی‌فون خود را تحویل داده و مدل جدید این گوشی را دریافت و تفاوت قیمت میان این دو را در چند قسط به اپل پرداخت می‌کنند.

آی‌فون 8

اما آن‌چه‌که سبب افزایش قیمت مدل‌های آی‌فون امسال شده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی است که پیش‌تر در گوشی‌های این شرکت استفاده نشده بود. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به پنل OLED، نمایشگر بدون حاشیه و سیستم تشخیص هویت از طریق شناسایی چهره اشاره کرد. در واقع کاربران می‌بایست این موارد نیز را نیز مدنظر قرار دهند.

اگر خاطرتان باشد، هفته گذشته یکی از تحلیلگران برجسته محصولات اپل به نام مینگ-چی کو، در گزارشی جدید عنوان کرد که در زمان عرضه، تنها 2 تا 4 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون 8 آماده فروش خواهد بود که نمی‌تواند برای آن‌هایی که قصد خرید این گوشی جدید را دارند، خبر خوبی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH