بهترین دوربین‌های چاپ سریع در رنج‌های قیمتی مختلف

اگر از آن دسته کسانی هستید که به‌دنبال چاپ سریع عکس‌های‌شان هستند و از معطل‌بودن در دکه‌ها و مغازه‌ها خوش‌شان نمی‌آید٬ پس بهتر است که سری به دوربین‌های چاپ سریع بزنید. این‌ها از تیره دوربین‌ها هستند٬ اما کمی با آن‌ها فرق دارند. شما نمی‌توانید با یک دوربین حرفه‌ای عکسی که چندی پیش گرفته‌اید، چاپ کنید و همان لحظه ابعادش را در کاغذ بسنجید.

این دستگاه‌ها بسیار جالب و سرگرم‌کننده هستند و احتمالا کلی از داشتن آن‌ها خشنود خواهید شد. اما بازار پر از برندهای گوناگون است که هرکدام سعی در فروش محصول خود دارند. به‌راستی کدام را بخریم؟ در این نوبت ما ۵ دوربین چاپ سریع را به‌ شما معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید با این دوربین‌ها آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…

1- دوربین چاپ سریع فوجی‌فیلم مدل Instax Mini 9

این مدل که در واقع مدل توسعه یافته دوربین قبلی خود یعنی دوربین چاپ سریع مینی 8 است با بهره برداری از یک آینه کوچک در جلوی دوربین امکان عکس بردرای سلفی با دوربین را برای شما فراهم می‌کند. شرکت فوجی فیلم اقدام به تولید دوربین چاپ سریع مینی 9 در رنگ های متعددی کرده است که پنج رنگ سفید، صورتی، سبز و آبی یخی و سرمه ای آن به بازار ایران راه یافته است. این دوربین از طریق دو باتری قلمی برق مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

درون جعبه دوربین اینستاکس مینی 9 یک لنز ماکرو برای عکاسی colseup یا عکاسی از اجسام نزدیک ، دو باتری قلمی و  بند دوربین مناسب با رنگ دوربین شما و در صورتی که دوربین را از نمایندگی دوربین instax خریداری کنید درون جعبه دوربین کارت گارنتی 2 ساله فوکا قرار داده شده است. دوربین عکاسی چاپ سریع  Instax Mini 9 به جهت قیمت ارزان و مناسب دوربین و کیفیت خوب عکس ها پرفروشترین دوربین عکاسی سال 96 و 97 نام گرفت.

این دوربین عکاسی با بهره گیری از پنج حالت مختلف Hi-key، بسیار آفتابی، آفتابی، ابری و فضای باز امکان عکاسی در در تمام  محیط ها را برای شما فراهم می کند و شما با انتخاب هر یک از این حالت ها عکس های با کیفتی می توانید بگیرید. در بالای دوربین یک چشمی برای عکاسی یک فلاش برای نوردهی در شرایطی که نور محیط کم است، قرار داده شده است. در حالت کلی لنز دوربین بسته است و با زدن دکمه ای که در کنار دوربین قرار دادن لنز دوربین باز شده و به جلوتر می آید و می توانید عکس بگیرید.

2- دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید مدل Snap

در حال حاضر با کیفیت ترین دوربین چاپ سریع موجود در بازار دوربین  Polaroid Snap است این دوربین در پنج رنگ آبی، مشکی، قرمز، بنفش و سفید تولید شده است. این دوربین به شیک ترین دوربین چاپ سریع در بین کسانی که عاشق دوربین های چاپ فوری هستند شناخته می شود. ظاهر زیبا و رنگ های فوق العاده دوربین پولاروید Snap هر کسی را مجذوب خود می‌کند.

این دوربین ترکیبی کامل از نورپردازی عکاسی فوری Polaroid و تکنولوژی مدرن و دیجیتال است. این دوربین ها بر خلاف بیشتر دوربین های چاپ سریع نمایشگر  ۳.۵ اینچی لمسی دارد و می توان با قراردادن کارت حافظه  microSD تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت میتوان عکس هایی که با این دوربین می گیرد را ذخیره کرده و اگر مایل بودید اقدام به چاپ با این دوربین بکنید. این دوربین دارای حسگر COMS ۱/۳.۲ است که قادر است عکس ها را با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل ثبت کند و با این دوربین می توان با امکان باز شدگی دهانه دیافراگم F2.8 عکس‌ها تحت زاویه دیدی باز و برابر با ۸۲ درجه گرفت.با خاموش کردن دوربین منظره یاب دوربین جمع شده و با روشن کردن منظره یاب باز می شود و امکان عکسبردرای را برای کاربر فراهم می کند.

اما جذابیت این دوربین به همین جا ختم نمی شود بلکه امکان فیلم‌برداری Full HD 1080p باعث شده Snap Touch Instant Digital از تمام دوربین های چاپ سریع هم رده خود متمایز شده و به توان از آن به عنوان یک دوربین دیجیتال مثل دوربین های کامپکت و همزمان یک چاپگر لحظه ای برای چاپ عکس ها استفاده کرد. مسئله بعدی که کاربر را به خرید راقب تر میکند امکان Photo Boost دوربین است که  قادر است تا با سرعت ۶ فریم بر ثانیه به صورت پی‌درپی تصاویر را  و ذخیره کند.دوربین چاپ سریع  Snap همچنین قادر است عکس ها با حالت های متعدد و فیلتر های مختلفی را برای شما به ثبت برساند به طور مثال با این دوربین عکاسی می توانید عکس خود را کادر بندی کنید و یا عکس های سیاه و سفید نیز علاوه بر عکس های کاملا رنگی بگیرد.درون این دوربین مانند بسیاری از دوربین های چاپ سریع فیلم های 10 تایی مخصوص قرار می‌گیرد.

3- دوربین چاپ سریع لوموگرافی مدل Automat-Bora Bora به‌همراه ۳ عدد لنز

 

لنزهای این محصول بسیار کاربردی هستند و با بهره‌گیری از آن می‌توانید٬ نور محیط را زیاد یا کم کنید یا این‌که افکتی سیاه-سفید به تصاویر‌تان ببخشید. یکی از ویژگی‌های خوب این دوربین٬ امکان برداشت عکس‌های کالج است. پس قادر هستید که چند تصویر را در یک قاب واحد کنارهم بگنجانید. لنزها نیز به‌ خودی‌ خود یک مبدل هستند و به تصاویر افکت‌های جذابی چون Fisheye می‌بخشند.

عکس‌های Wide-Angle به این دوربین آمده‌اند تا فضایی گسترده‌تر را در اختیار داشته باشید و به‌راحتی تصاویر دسته‌ جمعی را ثبت کنید. ابعاد عکس هم ۲۴ در ۶۲ است و باید کاغذهایی با این اندازه را تهیه نمایید تا دچار مشکل نشوید. وزن و ابعاد محصول نیز برای یک دوربین چاپ سریع مطلوب و فقط کمی از تبلت‌تان سنگین‌تر است. باتوجه به فاصله کانونی و حداقل و حداکثر سرعت شاتر باید بگوییم که عکس‌های برداشت‌ شده خیلی‌ خوب هستند و اصلا ناامیدتان نمی‌کنند. خوشبختانه کمپانی سازنده برای Automat-Bora Bora کلی لوازم جانبی تدارک دیده که همگی در جعبه این دوربین قرار دارند.


4- دوربین چاپ سریع فوجی‌ فیلم مدل Instax mini 70

 

این محصول در رنگ‌های متنوع و شادی تولید گشته که تقریبا تمام سلایق را پوشش می‌دهد. کمپانی فوجی‌ فیلم نیز این دوربین را در شکل‌ و شمایل‌های مختلف طراحی کرده تا کودکان جذب آن شوند و حتی برای بزرگ‌تر‌ها نیز دل‌پذیر باشد. ابعاد و وزن هم مناسب است و اگر برایش یک بند و آویز بخرید٬ دیگر لازم نیست که نگران افتادن آن از دست‌تان باشید. فوکوس این مدل هم در ۳ حالت گوناگون قابل تنظیم است و آزادی عمل زیادی به کاربر می‌دهد. ابعاد تصویر روی کاغذ هم ۴۶ در ۶۲ است و باید حتما از همین نوع کاغذها را تهیه کنید. عکس‌های گرفته شده با این دوربین خوش‌ساخت بسیار باکیفیت و محیط و سوژه واضح‌ هستند. یک فلاش قدرتمند نیز همراه Instax mini 70 شده تا دیگر لازم نباشد که به‌فکر گرفتن فلاشی برای دوربین‌تان باشید. قدرت این وسیله نیز قابل تنظیم است و نور بسیار زیادی می‌تاباند. حداقل و حداکثر سرعت شاتر مقدار قابل قبولی بوده و امکان شخصی‌سازی زیادی به عکاس می‌دهد. یک زمان‌سنج خودکار نیز به این محصول اضافه گشته تا دیگر این دوربین چاپ سریع مشکلی نداشته و پکیجی کامل باشد.


5- دوربین چاپ سریع لوموگرافی مدل Panaroma به‌همراه ۳ عدد لنز

 

دوربین‌های چاپ سریع

بازهم دوربین لوموگرافی مهمان لیست ما شد. این محصول ۳ عدد لنز به‌همراه خود دارد که امکان تغییر مبدل را به شما می‌دهند. این مبدل‌ها درعین این‌که کاربردی و کم‌و‌بیش ضروری هستند٬ سرگر‌م‌کننده و جالب نیز محسوب می‌شوند. لنز Fisheye یکی از همین‌هاست و برای گذراندن وقت و گرفتن تصاویر خنده‌دار عالی به‌نظر می‌رسد. شرکت سازنده برای Panaroma کلی وسایل جانبی تدارک دیده که همگی در جعبه این دستگاه کار گذاشته شده‌اند.

این سبب می‌شود که دیگر به بازار نروید و پول‌تان را برای خریدن لوازم جانبی خرج نکنید. فیلترهای رنگی متعدد بخشی از این لوازم جانبی مهم را تشکیل می‌دهند که هرکدام به‌ نوبه خود (در مکان‌های مختلف) به‌کارتان می‌آیند. همچنین به شما این امکان داده شده است که عکس‌های پرتره بگیرید. این‌کار نیز با بهره‌گیری از لنزهای این محصول قابل انجام است. این محصول از ۴ باتری نیم‌قلمی ۱.۵ ولتی تغذیه می‌کند و همان‌طور که می‌بینید٬ بسیار کم‌خرج نیز هست! جنس Panaroma هم از پلاستیک است. اما فکر نکنید که از آن بی‌کیفیت‌هاست٬ بلکه یکی از بهتری نمونه‌های بازار بوده و طرح‌های زیبایی برروی بدنه خود دارد. سایز عکس‌ها نیز ۴۶ در ۶۲ است و باید همین ابعاد کاغذ را تهیه کنید.

فیلم دوربین چاپ سریع 

برای عکسبردرای با دوربین های عکاسی چاپ سریع  به فیلم  مخصوص دوربین چاپ فوری نیاز دارید. به طور کلی فیلم های مربوط به این دوربین ها به سه دسته کلی تقسیم می گردند. دسته اول مربوط به فیلم هایی مخصوص دوربین های پولاریدی است این فیلم ها معمولا بدون حاشیه بوده و برای دوربین های پولاریدی مثل Z2300 استفاده می گردند. فیلم های کاغذ دوربین پولاروید برای پرینتر و دوربین‌های سری پاپ پولاروید قابل استفاده هستند و از تکنولوژی چاپ بدون جوهر زینک بهره می‌برند. دسته دوم فیلم دوربین های چاپ سریع مربوط به دوربین های مینی فوجی فیلم است این دسته که پرطرفدار ترین و پرفروش ترین فیلم های دوربین را شامل می شود و در طرح ها و رنگ بندی های مختلف تولید و وارد بازار می‌گردد.

فیلم دوربین instax Mini  برای دوربین های چاپ سریع مینی 9 (instax mini 9 fujifilm)، دوربین مینی 8، دوربین چاپ سریع مینی 70، مینی 90 و تمام دوربین های instax mini قابل استفاده است این فیلم ها در بسته های 10، 20 و 50 عددی تولید می گردند و عکس هایی با ابعاد  5.4 در 8.6 سانتی متر را چاپ می کنند. آخرین دسته فیلم های واید است که برای دوربین های چاپ سریع واید مثل دوربین instax wide 300 قابل استفاده بوده این فیلم ها ابعادی برابر با  10.8 در  8.6 سانتی متر داشته و نسبت به فیلم های مینی بزرگتر هستند.


6- دوربین چاپ سریع فوجی‌فیلم مدل Instax Mini 8

 

دوربین‌های چاپ سریع

این مدل از طراحی بسیار زیبا و سرزنده‌ای بهره‌‌مند است و در رنگ‌های متنوعی تولید گشته که (تقریبا) همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. ابعاد عکس‌های گرفته شده نیز ۴۰ در ۶۰ سانتی‌متر هستند و بعد از مدتی که در معرض نور قرار گیرند٬ ظاهر می‌شوند. ابعاد و وزن محصول هم از باقی رقبا سنگین‌وزن، وضعیت بسیار بهتری دارد و به‌راحتی دردست جای می‌گیرد. کمپانی فوجی‌ فیلم برای این محصول٬ یک عدد فلاش داخلی نیز تدارک دیده تا محیط روشن شود و عکس‌های شما تیره‌ و‌ تار نگردند. Instax Mini 8 از طریق باتری قابل شارژی تغذیه می‌شود. پس دیگر لزومی ندارد که مدام دنبال باتری برای دوربین‌تان باشید. وجود مودهای مختلف برای عکاسی٬ موجب شده تا کاربر آزادی عمل زیادی داشته باشد و هیچ‌وقت از کم‌ و کاستی ننالد.

نمایندگی دوربین instax

اکثر مردم سعی می کنند برای خرید محصولات خود به نمایندگی های مجاز مراجعه کنند تا محصول اصل و با کیفت را با پایین ترین قیمت خریداری کنند. حال اگر وسیله ایکه قصد خرید آن را دارید مربوط به لوازم الکترونیکی و تکنولوژی های نوین باشد خرید از نمایندگی معتبر یک اصل مهم در خرید به شمار میرود. البته قصه به همین جا ختم نمی شود خرید بی ریسک و کم درد سر از نمایندگی ها یک مزیت بزرگ است اما مزیت بزرگتر گارنتی محصولات است اگر قصد خرید دوربین های چاپ سریع با بهترین قیمت و دوربین های اصل را دارید پیشنهاد ای تی رسان خرید دوربین های چاپ سریع با گارنتی اصلی از نمایندگی دوربین instax  است کلیه دوربین ای چاپ فوری این نمایندگی گارنتی دو ساله فوکا را دارند که در صورتی که دوربین شما دچار آسیب شود مشکل دوربین شما را رفع کرده و یا دوربین را تعویض می نمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH