آیا اچ‌تی‌سی قصد فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی وایو خود را دارد؟

جایگاه کمپانی اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌های هوشمند دیگر همانند گذشته نیست و ورود تولیدکنندگان چینی و همچنین عملکرد ضعیف این شرکت در طی سال‌های اخیر، موجب شده تا برند این شرکت تایوانی دیگر جذابیتی برای خریداران نداشته باشد. اما اخیرا اچ‌تی‌سی توانست در زمینه فناوری نوظهور واقعیت مجازی موفق عمل کند و هدست‌های واقعیت مجازی وایو این شرکت، از طرفداران زیادی در سراسر جهان برخوردارند.

حال به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا باارزش‌ترین و موفق‌ترین کسب‌وکار کنونی خود را که همان بخش واقعیت مجازی وایو است، به فروش برساند. در گزارشی که ‌اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده، آمده ‌است که ‌اچ‌تی‌سی در حال آماده‌سازی مقدمات فروش بخشی از کسب‌وکار واقعیت مجازی وایو خود است که‌البته‌ احتمال فروش تمامی ‌این بخش نیز وجود دارد.

اچ‌تی‌سی از سال گذشته میلادی یعنی زمانی‌که بخش واقعیت مجازی وایو را به‌عنوان یک زیرمجموعه مستقل و تحت هدایت کامل خود جدا کرد، ایده فروش این کسب‌وکار را در ذهن خود می‌پروراند. اکنون به گزارش بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که در کنار کسب‌ و کار واقعیت مجازی وایو، بخش تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز به شرکت‌های خریدار واگذار شود؛ اگرچه منبع افشاکننده‌ این اطلاعات عنوان کرد که ‌احتمال اتخاذ این تصمیم بسیار ضعیف است.

به‌نظر می‌رسد که ‌این تصمیم اخیرا گرفته شده چراکه هنوز نام هیچ خریداری در این گزارش برده نشده و مشخص نیست که دقیقا چه زمانی این قرارداد احتمالی منعقد خواهد شد. بنابراین، چند ماهی زمان خواهد برد تا اچ‌تی‌سی بتواند مشتریان خوبی را برای فروش این بخش پیدا کند. گفته می‌شود که بخش واقعیت مجازی وایو این شرکت، از جذابیت‌های بیشتری نسبت به بخش گوشی‌های هوشمند برای خریداران برخوردار است.

هنوز اچ‌تی‌سی واکنشی را در قبال انتشار این اخبار و یا بهتر بگوییم شایعات از خود نشان نداده و باید منتظر ماند و دید که چه بر سر کسب‌وکار پررونق واقعیت مجازی وایو این شرکت تایوانی خواهد آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH