با این وب‌سایت میزان خاص بودن لوگوهای ساخته شده را بررسی کنید

امروز در آی‌تی‌رسان قصد معرفی سایتی را داریم که برای طراحان لوگو و صاحبان صنایع و شرکت‌های مختلف بسیار پرکاربرد خواهد بود. مطمئنا این دسته از افراد در رابطه با کیفیت لوگوی تولیدی خود، سوالات زیادی در ذهن دارند. Logo Rank یکی از وب‌سایت‌های فعال در این حوزه است که می‌تواند جواب بسیاری از سوالات شما را بدهد.

این وب‌سایت با استفاده از الگوریتمی خاص، سه جنبه از لوگو را بررسی می‌کند:

1- بی‌مانندی

2- خوانایی

3- رنگ و تباین

برای امتحان این سایت می‌توانید با مراجعه به آن و فشردن کلید random logo طرز کار و نمونه‌های زیادی از طراحی و امتیازبندی لوگوهای مختلف را مشاهده کنید؛ یا حتی می‌توانید لوگوی مورد نظر خود را بارگذاری کرده تا الگوریتم خاص این سایت امتیاز شما را نشان دهد. (برای بهره‌مندی از حداکثر قدرت سایت، بارگذاری لوگو را به صورت مربع انجام دهید تا تمامی بخش‌های آن در تست مورد آزمایش قرار داده شوند.) نیاز به گفتن ندارد که این سایت کمک خوبی برای نشان دادن نقاط قوت و ضعف لوگوی طراحی شده توسط شما است.

بسیاری از لوگوهای مطرح جهان، مانند اپل، در حوزه بی‌مانندی نمره کمی دریافت کرده‌اند. البته نمی‌توان این نکته را به‌عنوان ضعف لوگوی اپل محسوب کرد؛ چرا که با هر بار نگاه کردن به آن کاربر متوجه می‌شود که منظور و هدف این لوگو چیست. بیشتر می‌توان از این سایت به‌عنوان یک راهنما استفاده کرد. به گفته طراح سایت: “در هر صورت الگوریتم این سایت قاعده‌ای سرانگشتی است و لوگوی بسیاری از مطرح‌ترین برندهای جهان در این سایت فاقد استاندارد تشخیص داده شده و نمره کمی کسب می‌کنند. در نهایت باید گفت قضاوت نهایی با کاربران است که بهترین قضاوت را دارند و این سایت برای رسیدن به این مرحله از قضاوت راه زیادی در پیش دارد.”

با توجه به تمامی حرف‌های گفته شده شاید این سوال در ذهن خواننده شکل بگیرد که چرا باید از این سایت استفاده کرد؟ در جواب این سوال باید گفت فرصت مقایسه لوگوی خود با دیتابیس حدود یک میلیونی از لوگوهای دیگر و گرفتن بازخورد در مورد بی‌مانندی آن، فرصتی بسیار عالی است که مطمئنا هر روز و در همه جا با آن برخورد نخواهید کرد. اگر در لوگوی طراحی شده برای محصول خود تقلید و کپی‌کاری صورت گرفته شده باشد، می‌توان با مراجعه به این سایت به راحتی از این موضوع مطلع شد.

قانونی نانوشته در این خصوص می‌گوید هر چقدر لوگوی شما کمتر خاص باشد، کمتر جلب توجه کرده و در نتیجه کمتر در اذهان باقی خواهد ماند. در صورت استفاده از Logo Rank نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH