بررسی ویدئویی سونی اکسپریا XZ1

کمپانی سونی با قدرت در نمایشگاه IFA 2017 به روی صحنه آمد و از آخرین اسمارت‌فون‌های ساخت مهندسان داخلی خود به نام‌های اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت پرده برداشت. دو گوشی هوشمندی که به عنوان نسخه‌های به‌روزرسانی شده‌ از مدل‌های سال قبل یعنی اکسپریا XZ و اکسپریا XZ کامپکت روانه بازار خواهند شد.

مدیران سونی امیدوارند که با تغییراتی که در جهت تقویت نقاط قوت مدل‌های سال قبل و استفاده از جدیدترین قطعات سخت افزاری در این دو گوشی لحاظ کرده‌اند، پرچمدارانی با توان رقابت با نمونه‌های مشابه موجود را روانه بازار کنند. برگ برنده این دو گوشی دوربین پیشرفته آن‌ها محسوب می‌شود که سونی در مراسم رونمایی، بیش از سایر قسمت‌ها بر روی آن تاکید کرده بود.

اکسپریا XZ1 از گواهینامه IP68 بهره می‌برد و بدنه آن با پوشش تمام آلومینیومی‌ به منظور آنتن‌دهی بهتر در برگرفته شده است. سونی در این گوشی از نمایشگر 5.2 اینچی IPS LCD استفاده کرده که لبه‌های این نمایشگر به‌صورت منحنی و دو قسمت بالایی و پایینی آن نیز به صورت صاف طراحی شده است. استفاده از چنین طراحی، زیبایی بیشتر مدل امسال را نسبت به مدل‌های سال به‌ دنبال داشته است.

سونی در این گوشی از جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید موسوم به اندروید اوریو استفاده کرده که به لطف تغییراتی که گوگل در این نسخه اعمال کرده، از سرعت و عملکرد مناسبی برخوردار است. درخصوص مشخصه‌های سخت افزاری نیز باید گفت که اکسپریا XZ1 به پردازنده اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی و باتری 2700 میلی‌مپری مجهز شده‌ و از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد.

در کلیپ ویدئویی زیر که به‌صورت اختصاصی و با همکاری آی‌تی‌رسان و کلیپو برای شما تهیه کرده‌ایم، نگاهی نزدیک به این پرچم‌دار جدید سونی خواهیم انداخت و با یکدیگر قابلیت‌های فراوان آن را مرور می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH