بررسی قابلیت‌های دوربین‌ سونی اکسپریا XZ1 (ویدئوی اختصاصی)

بدون شک سونی با این همه سابقه درخشان در زمینه دوربین و عکاسی، برای پرچمدارانش در این بخش کم نمی‌گذارد و همواره از بهترین‌ مشخصات برای آن‌ها استفاده می‌کند. این مورد درباره جدیدترین پرچمدار این کمپانی یعنی اکسپریا XZ1 هم صادق بوده و سونی از جدیدترین نوآوری‌هایش در دوربین آن استفاده کرده است.

Motion Eye عنوانی است که سونی برای دوربین اکسپریا XZ1 برگزیده که توسط آن می‌توانید لحظه‌ لحظه‌های زندگی را همچون چشمان‌تان ببینید و به ‌ثبت برسانید. در واقع Motion Eye توسعه یافته توسط تیم موفقی است که نسل دوربین‌های Cyber Shot و α را عرضه کرده است. سنسور دوربین اکسپریا XZ1 یک حافظه داخلی انباشته شده دارد که حرکات سوژه در صحنه را به خوبی درک می‌کند و با ذخیره‌سازی فریم‌ها، بهترین تصاویر را برای‌تان به ثبت می‌رساند.

نام سونی در تهیه لنز‌های دوربین در میان سایر کمپانی‌های مشابه می‌درخشد و اکثر سازندگان تلفن هوشمند از لنز‌های ساخته شده توسط سونی برای جدیدترین پرچمداران‌شان استفاده می‌کنند. با این وجود تعجبی ندارد که بهترین لنز ساخته شده توسط این کمپانی بر روی جدیدترین پرچمدار اکسپریا قرار بگیرد. سونی از لنز سری G در اکسپریا XZ1 استفاده کرده که به لطف آن و بهره‌‌گیری از سنسور نام آشنای Exmor RS، جزییات، بافت‌ها و وضوح به بهترین شکل ممکن به ثبت می‌رسند.

اما فاکتور مهم دیگر در عکاسی را می‌توان سرعت در ثبت تصاویر دانست. سونی در این قسمت هم تکنولوژی‌های کاربردی خاص خودش را به میان آورده است. BIONZ یک پردازنده اختصاصی برای تصاویر بوده که در هنگام عکس‌برداری ضمن تشخیص سریع حرکات سوژه، سرعت پردازش تصویر و به ثبت رسیدن آن را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

همه این فناوری‌ها را در کنار رزولوشن 19 مگاپیکسلی لنز، اندازه 25 میلی‌متری سنسور، فلاش LED، فوکوس با کمک لیزر و لرزشگیر دیجیتال در نظر بگیرید تا متوجه قدرت فوق‌العاده اکسپریا XZ1 در بخش عکاسی شوید.

فیلم‌برداری هم بخش دیگری است که سونی حسابی در پرچمدارانش بر روی آن تمرکز دارد. اکسپریا XZ1 توانایی ضبط فیلم‌های 4K و صحنه آهسته را دارد. اما چیزی که باز هم این گوشی را از سایر هم‌رده‌های خودش جدا کرده، نحوه ضبط فیلم‌های صحنه آهسته‌ آن است.

توسط اکسپریا XZ1 قادر به ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه خواهید بود که به شدت شما را هیجان‌زده می‌کند. جالب است بدانید پرچم‌داران هم‌رده‌ای چون گلکسی S8 و آی‌فون 7 قادر به ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 240 فریم بر ثانیه هستند. توانایی اکسپریا XZ1 در این بخش به لطف حافظه رم اختصاصی‌اش برای دوربین بوده است.

دوربین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسل رزولوشن داشته و مانند دوربین اصلی، از سنسور قدرت‌مند Exmor استفاده می‌کند که همین کافی است تا به کیفیت و قدرت بالای آن پی‌برد.

این همه فناوری‌ حرفه‌ای در جز جز دوربین اکسپریا XZ1 را تا امروز در هیچ‌یک از پرچمداران موجود پیدا نخواهید کرد و مطمئن باشید با یک بار تجربه کاری با دوربین گوشی شیفته قدرت عکاسی آن خواهید شد.

در کلیپ ویدئویی زیر که به‌صورت اختصاصی و با همکاری آی‌تی‌رسان و کلیپو برای شما تهیه کرده‌ایم، نگاهی نزدیک به قابلیت‌های دوربین این پرچم‌دار جدید سونی خواهیم انداخت.

1 در مورد “بررسی قابلیت‌های دوربین‌ سونی اکسپریا XZ1 (ویدئوی اختصاصی)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH