انتشار آپدیت اندروید 9 برای اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ1 کامپکت و اکسپریا XZ پریمیوم

تقریبا یک ماه پیش بود که شاهد انتشار به‌روزرسانی اندروید 9 برای گوشی اکسپریا XZ2 بودیم. گوشی‌های دیگر این سری نیز پکیج فوق را دریافت کرده و یا در روزهای آینده دریافت خواهند کرد. در ادامه این روند گزارش شده که آپدیت اندروید 9 برای سه گوشی اکسپریا XZ پریمیوم، اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت منتشر شده است.

اکسپریا XZ1

البته ژاپنی‌ها قول انتشار این به‌روزرسانی را برای روز 26 اکتبر (4 آبان) داده بودند اما به دلیل وجود برخی اشکالات در پکیج نهایی، سونی عرضه این آپدیت را تا به امروز به تعویق انداخت. برخی کاربران گزارش داده‌اند اعلان وجود یک به‌روزرسانی را دریافت کردند که شماره ساخت دستگاهشان را به 472A0306 تغییر داده است. این پکیج نه تنها موجب ارتقا نسخه سیستم‌عامل به اندروید 9 در این دستگاه شده است، بلکه مواردی نظیر وصله‌های امنیتی تا تاریخ 1 اکتبر و نرم‌افزار جدید دوربین با ظاهری متفاوت را به این گوشی‌ها آورده که قابلیت‌هایی مانند ضبط ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت فول اچ‌دی در نرخ 960 فریم بر ثانیه، ضبط ویدیوهای HDR و نمونه جدیدی از حالت پرتره را به همراه داشته است. متاسفانه هنوز از دیگر تغییرات و قابلیت‌های احتمالی در این به‌روزرسانی اطلاعاتی در دسترس نیست.

علی‌رغم آن‌که گوگل تصمیم گرفته تا ناوبری و هدایت در اندروید 9 را مبتنی بر ژست‌های حرکتی سازد، اما سونی فعلا چنین موردی را در گوشی‌های فوق به‌کار نگرفته و هم‌چنان می‌بایست با همان دکمه‌های نرم‌افزاری روی صفحه کنار آمد. ظاهرا این بسته حجم زیادی داشته و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود گوشی خود را با اتصال به شبکه وای‌فای آپدیت کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که به‌روزرسانی فوق در حال حاضر تنها در برخی مناطق عرضه شده و از آن‌جایی که به روش OTA منتشر می‌شود، لذا اندکی طول خواهد کشید تا همه کاربران از نعمت آن بهره‌مند شوند. در پایان اضافه کنیم که مطابق آخرین گزارش‌ها، به‌روزرسانی اندروید 9 برای گوشی‌های سری اکسپریا XA2 نیز ماه مارس (حوالی عید نوروز) منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH