پنج ویژگی که می‌توانست ال‌جی V30 را به گوشی بهتری تبدیل کند

ال‌جی در نمایشگاه IFA 2017 از جدیدترین عضو محصولات سری V خود به نام V30 رونمایی کرد. اسمارت‌فونی که از طراحی چشم‌نواز، سخت افزار قدرتمند، قابلیت‌های صوتی و ویدیویی بی‌نظیر، نمایشگر بزرگ با حداقل حاشیه و مقاومت بالا در برابر ضربات و نفوذ آب و گردوغبار بهره می‌برد و قرار است پرچمداری این شرکت کره‌ای را در نیمه دوم سال 2017 برعهده بگیرد.

اگرچه این گوشی چیزی از پرچمدارانی که این روزها در بازار گوشی‌های هوشمند جولان می‌دهند، کم ندارد اما شاید اگر برخی ویژگی‌های زیر در V30 گنجانده می‌شد، این گوشی می‌توانست نگاه خریداران بیشتری را به خود جلب کند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی مواردی بپردازیم که مهندسان ال‌جی بنا به دلایلی از قرار دادن آن‌ها در این محصول صرف‌نظر کرده‌اند. قابلیت‌هایی که می‌توانستند ال‌جی V30 را به یک محصول تمام‌عیار و بی عیب‌ونقص تبدیل کنند.

دوربین سلفی بهتر

V30

اخیرا ال‌جی به استفاده از دوربین‌های سلفی با لنز واید و یا همان زاویه‌ باز در گوشی‌های خود روی آورده که علی‌رغم مزیت‌هایی که در این گونه لنزها وجود دارد، دردسرهایی را نیز برای دارندگان این اسمارت‌فون‌ها به‌وجود می‌آورد. به عنوان مثال، اگر کاربری قصد گرفتن یک عکس با زاویه معمولی را داشته باشد، می‌بایست توسط یک نرم افزار، آن را کراپ کند.

ال‌جی در این گوشی از سنسور سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده کرده که با توجه به سنسورهای قوی‌تر موجود در دیگر گوشی‌های پرچمدار، نمی‌تواند چندان برای علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی راضی‌کننده باشد. این مسئله پیش‌تر در گوشی‌های V20 و G6 نیز مشاهده شد که متاسفانه مهندسان ال‌جی همچنان بر تصمیم خود مبنی بر عدم ارتقای قابلیت‌های دوربین سلفی اصرار می‌ورزند.

حافظه رم بیشتر

از یک نقطه‌نظر، حافظه رم 4 گیگابایتی مورد استفاده در ال‌جی V30 برای اسمارت‌فون‌های مدرن کنونی قابل قبول است. اما از طرفی دیگر و با توجه به آن‌که این روزها شاهد استفاده از رم‌های 6 و حتی 8 گیگابایتی در برخی از گوشی‌ها همانند گلکسی نوت 8 و وان پلاس 5 هستیم، انتظارات از پرچمدار ال‌جی بالا می‌رود.

درواقع، استفاده از رم‌های با حافظه بیشتر نه‌تنها موجب برتری گوشی در رقابت با نمونه‌های مشابه خواهد شد، بلکه اسمارت‌فون مورد نظر را به محصولی متعلق به آینده تبدیل می‌کند که می‌توان تا چند سال بعد نیز از آن استفاده کرد.

سیستم عامل اندروید 8 اوریو

اگر خاطرتان باشد، در سال گذشته گوشی ال‌جی V20 به عنوان اولین گوشی غیرگوگلی مجهز به سیستم عامل اندروید 7 نوقا و دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت عرضه شد و انتظار می‌رفت که ال‌جی، رویه سال قبل خود را نیز ادامه دهد و پرچمدار امسال خود یعنی V30 را نیز تحت نسخه جدید این سیستم عامل، یعنی اندروید اوریو روانه بازار کند

اسپیکرهای استریو

این روزها، استفاده از اسپیکرهای استریو در گوشی‌های پرچمدار شایع شده و این ویژگی به‌عنوان یکی از نقاط تمایز گوشی‌ها در مقایسه با مدل‌های هم‌رده محسوب می‌شود. این بلندگو می‌تواند در مواقع لزوم، صدایی به مراتب بلندتر و با کیفیت بهتر را در مقایسه با بلندگوهای معمولی پخش کنند.

اگرچه اخیرا تکنولوژی BoomSound Hi-Fi کمپانی اچ‌تی‌سی و اسپیکرهای جدید کمپانی اپل توانسته‌اند از ظرفیت‌های بلندگوی تعبیه شده در قسمت پایینی دستگاه برای پخش بهتر صوت بهره بگیرند، اما با این‌حال، نیاز به اسپیکر استریو در عصری که بسیاری از کاربران از اسمارت‌فون‌های خود برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم استفاده می‌کنند، به خوبی احساس می‌شود.

حالت پرتره

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ال‌جی امسال تمرکز خود را بر روی توسعه لنزهای زاویه‌باز متمرکز و از لنز تله‌فوتو صرف‌نظر کرده است. تصمیمی‌که به عقیده بسیاری از کاربران قابل تحسین است، اما اگر مهندسان این شرکت، کار بر روی هر دو قابلیت یعنی گسترش میدان دید و حالت پرتره را در دستور کار خود قرار می‌دادند، قطعا V30 به بهترین دوربین دوگانه دنیا مجهز می‌شد.

گفتنی است برخی از اپلیکیشن‌ها، از قابلیت اضافه کردن حالت بوکه به عکس‌ها برخوردارند و این نشان می‌دهد که اضافه کردن این قابلیت، برای مهندسان ال‌جی کار سختی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH