AMD برای اولین‌بار در دهه اخیر توانست در کشور آلمان از اینتل پیشی بگیرد

زمانی‌که کمپانی AMD در ماه مارس سال 2017 سری پردازنده‌های Ryzen خود را روانه بازار نمود تعدادی از تحلیلگران که البته به نظر طرفدار این شرکت نیز به‌نظر می‌رسیدند، با ارائه این محصول امیدوار شدند که پردازنده Ryzer می‌تواند باعث تقویت این کمپانی در فضای رقابتی پردازنده‌ها شود.

بر اساس داده‌ها و اطلاعاتی که از بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی آلمان به نام Mindfactory.de به دست آمده، به‌نظر می‌رسد که کمپانی AMD می‌خواهد تغییرات اساسی را ایجاد نموده و خوشبختانه یک خیزش بلند در بازار را شروع نماید تا قلب و ذهن مشتریان را به سمت خود جلب کند.

براساس اطلاعات ماهیانه‌ای که این فروشگاه اینترنتی برای عموم منتشر نموده، کمپانی AMD تنها 27 درصد از سهم بازار را ماهی که در آن تراشه جدید Ryzen را عرضه نموده در اختیار داشته و این میزان به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده تا به سهم فوق‌العاده چشمگیر 56 درصدی بازار در ماه آگوست رسید.

براساس این داده‌ها، آخرین پلتفرم Threadripper کمپانی AMD که در اواخر این ماه عرضه شد به دلیل قیمت جذاب و وسوسه کننده‌اش توانسته به محبوبیتی چشمگیر دست پیدا نماید.

AMD

این اطلاعات در مورد اینتل کمی متفاوت‌تر است. با توجه به آمارهای اعلام‌شده در مورد اینتل، تنها یک محصول توانسته، عمده سهم فروش این شرکت را در ماه به دست آورد که آن‌هم پردازنده Core i7-7700K بوده که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین سی‌پی‌یوهای تولید شده برای PC است.

این CPU مخصوص سیستم‌های بازی PC هنوز هم به دلیل عملکرد خاصش در بازی یکی از شاخص‌ترین محصولات این کمپانی بوده و در ایالات‌متحده آمریکا مدتی طولانی است که در صدر لیست پرفروش‌ترین‌های وب‌سایت آمازون قرار دارد. این در حالی است که پنج رتبه بعدی در پرفروش‌ترین‌ها را به کمپانی AMD واگذار نموده است.

اگرچه داده‌های بالا تنها از یک‌خرده فروش در آلمان به‌دست‌آمده ولی نشان می‌دهد که AMD توانسته با ارتقا کیفیت محصولات خود، شرکتش را برای رقابت با رقیب اصلی خود یعنی اینتل توانمند نموده و به گیمرها و سازندگان سیستم‌های کامپیوتری نشان داده که می‌توانند برای پردازنده بعدی خود، روی این کمپانی حساب باز کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH