5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!

با گسترش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور، این روزها ده‌ها و حتی صدها پایگاه فروش مختلف را می‌بینیم که هر کدام مشغول به فروش اجناس گوناگونی بسته به تخصص و علاقه خود هستند. در این بین، تعداد فروشگاه‌هایی که محصولات بسیار متنوع را در دل خود داشته باشند، به نسبت سایرین کم‌تر بوده و از سمتی کار اداره چنین فروشگاه‌هایی نیز بسیار سخت‌تر است.

دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور در بخش خرده فروشی، تبدیل به یک برند معتبر و قابل اعتماد توسط مشتریان خودش گردیده و از سال ۱۳۸۵ تا به امروز، رشد قابل توجهی را به‌دست آورده است، به نحوی که در حال حاضر پس از وب‌سایت اشتراک ویدئوی آپارات، پربازدیدترین سایت کشور است و روزانه میزبانی صدها هزار بازدید کننده را بر عهده دارد.

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که خرید اینترنتی انجام داده اما اسم این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان یک برند تراز اول فروشگاهی، به طور قطع جایگاهی دارد که به این راحتی‌ها هیچ مارکت آنلاین دیگری نمی‌تواند آن را تهدید کند.

پیش از آنکه ادامه مقاله را بخوانید پیشنهاد می‌کنم مقاله مربوط به آمارهای قابل تامل و منفی در گزارش سالانه دیجی کالا را مطالعه کنید.

اما از آنجایی که پربازدید و پرفروش بودن، همیشه نشان از بهترین و کامل‌ترین بودن ندارد، در اینجا می‌خواهیم به شما ۵ دلیل بگوییم تا بدانید دیجی کالا اگر خوب است اما ضعف‌هایی نیز دارد که سبب می‌شود تا سایر فروشگاه‌ها در رقابت با آن همچنان شانس خوبی برای فروش و کسب مشتری داشته باشند.

۱- قیمت‌ها همیشه رقابتی نیست

بارها برایم پیش آمده که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشتم اما با یک سرچ ساده، به بهای پایین‌تر آن محصول در فروشگاه اینترنتی دیگری برخورد کرده‌ام. محصولی با همان مشخصات و حتی ضمانت نامه که به من ثابت می‌کرد دیجی کالا اگر بیشترین موجودی را هم داشته باشد، اما لزوما بهترین قیمت را به شما نمی‌دهد.

این اختلاف قیمت شاید در خرید محصولات کم‌تر از ۱۰۰ هزار تومان برای بسیاری قابل اغماض بوده و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان تفاوت بکنند اما اگر مبالغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده و حتی چند صد هزار تومانی، آن‌گاه کاربر به فکر فرو رفته و درمی‌یابد که خرید از دیجی کالا در شرایطی که بایستی برای یک محصول مشابه قیمت بیشتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

حتی در این بین شنیده شده که دیجی کالا خودش به برخی صاحبان محصول پیشنهاد می‌دهد که قیمت آن جنس را بالاتر ببرند! آیا این پیشنهاد واقعا به نفع مشتری و در راستای عرضه کالا با بهای رقابتی است یا سو استفاده از اعتماد وی به فروشگاه و اعتبار برند؟

۲- ارسال طولانی و زمان بندی نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگ‌ترین ضعف فروشگاه‌های آنلاین (به‌خصوص بزرگ‌ترها) در برابر بازار سنتی دانست؛ چرا که در خرید از یک مغازه در سطح شهر، شما به محض پرداخت پول، کالای خودتان را تحویل می‌گیرید اما در خرید اینترنتی بدین صورت نیست. البته بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌خصوص کوچک‌ترها که بسیاری تنها نقش یک بازاریاب برای مغازه‌ای را بازی می‌کنند، در عرض چند ساعت کالا را برای شما می‌فرستند اما در دیجی کالا شرایط فرق می‌کند.

اگر شما برای گرفتن کالای خودتان عجله داشته باشید، هیچ راهکاری برای دریافت سریع‌تر آن حتی با پرداخت هزینه بیشتر وجود ندارد. این دیجی‌کالا است که به شما زمان بندی را اعلام می‌کند و به طور معمول این تایم، ۴۸ ساعت بعد از خریدتان است که اگر خوش شانس بوده و در تهران باشید، توسط پیک‌های این شرکت به‌دست‌تان خواهد رسید.

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نبوده و در واقع دیجی کالا نقش واسطه فروش را بازی می‌کند، این زمان تا ۴ و حتی ۵ روز هم می‌تواند افزایش یابد که قاعدتا برای یک خرید فوری و مورد نیاز، یک ضعف بزرگ محسوب خواهد شد.

همچنین در هنگام خرید از دیجی کالا، تنها دو زمان در روز با بازه گسترده در جلوی دیدگان شما قرار می‌گیرد. یکی از ۹ تا ۱۵ بعد از ظهر و دیگری از ۱۵ تا ۲۲ شب که قاعدتا با توجه به فاصله ۶ و ۷ ساعتی، به هیچ عنوان یک زمان بندی مطلوب تلقی نشده و ممکن است مجبور شوید تا ساعات زیادی را برای آمدن محصول و بدون آنکه دقیقا بدانید چه هنگامی می‌رسد، در انتظار به سر ببرید.

جالب اینجاست که حتی همین ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای‌تان نیست! چه بسا که برای خود من پیش آمده که پیک این شرکت قبل از ساعت ۹ صبح برای تحویل آمده بود و یا با بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت ۱۵! پس در این بخش نه تنها نمی‌توان امیدی به بهبود داشت، بلکه بایستی فقط امیدوار بود همین ساعات را خودشان هم رعایت کنند!

۳- پیشنهادهای ویژه‌ای که گاهی ویژه نیستند!

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با قرار دادن تخفیف‌های خاص بر روی کالاهای متنوع، تلاش می‌کند تا کاربر را به خاطر قیمت پایین‌تر، به خرید آن‌ها ترغیب کند. اما اگر یک نگاه دقیق به این محصولات بیندازیم، متوجه می‌شویم کالاهایی مثل موبایل و لپ‌تاپ که قیمت مشخص با حاشیه سود پایینی دارند، همیشه کم‌ترین مقدار تخفیف شامل‌شان شده و اجناسی چون عطر، کفش، ابزار ساختمانی و… تخفیف‌های بیشتری دارند. محصولاتی که با یک سرچ ساده در قیمت اولیه آن‌ها (پیش از تخفیف) متوجه می‌شویم بهایی بعضا بالاتر از عرف داشته و به نوعی بخش زیادی از تخفیف، رسیدن مبلغ کالا به همان بهای واقعی‌اش بوده است!

به خاطر دارم یک بار کالایی در بخش شگفت انگیر در حدود ۱ میلیون تومان تخفیف خورده بود، با مدیر مارکتینگ آن شرکت (صاحب کالا) صحبت کردم که چرا چنین تخفیف عجیبی بر روی محصول شما درج شده و آیا واقعا شما تا این حد بر روی کالای خودتان سود می‌کنید؟ وی جواب داد که دیجی کالا خودش قیمت این محصول را افزایش می‌دهد و سپس با درج چنین تخفیفی، این شکلی جلوه می‌دهد که بهای آن را نصف کرده در صورتی‌که قیمت اصلی کالا، نزدیک به همین قیمت تخفیف خورده و به اصطلاح شگفت انگیز است!

۴- محتواهای غیر قابل اعتماد

اگر شما بر فرض بخواهید محصولی مانند گوشی آی‌فون بخرید، در فضای مجازی با ده‌ها مدل مختلف از بررسی‌ها روبه‌رو می‌شوید که شما را قادر می‌سازد تا قبل از انتخاب این کالا، با مزایا و معایبش آشنا باشید.

اما اگر قصد خرید محصولی چون بالش طبی یا کود گیاهی را بگیرید، دیگر بدین راحتی نمی‌توان نقدی بر این محصول در بازار یافت و چاره‌ای جز اعتماد به نوشته‌های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا تلاش کرده تا با کمک تیم تهیه محتوای خود، برای محصولات گوناگون تا حد امکان بررسی و تصویر اختصاصی درج کند، پس شما بایستی به این سخنان اعتماد کرده و محصول‌تان را بگیرید اما غافل از آنکه در بسیاری از موارد، این توضیحات و بررسی‌ها با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد.

در واقع دیجی کالا در بخش نقد و بررسی، بیشترین تمرکز را بر روی تعریف و تمجید از کالای مربوطه جهت فروش آن به مشتری دارد و تنها گاهی اوقات به بیان برخی از معایب کم اهمیت پرداخته می‌شود. نگاهی به بخش نظرات درباره بعضی از کالاها به‌خوبی نشان می‌دهد که خریدار تا چه اندازه از تهیه این محصول پشیمان بوده و آن چیزی که درباره‌اش خوانده با چیزی که دریافت کرده، از زمین تا آسمان متفاوت است! پس ای‌کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعار آن «بررسی» است، حداقل نقد منصفانه را درباره کالاهای موجود خود همیشه رعایت می‌کرد!

۵- دسته‌بندی‌های زیاد و عجیب!

دیجی کالا در ابتدای فعالیت خودش، تمرکز اصلی را بر روی کالاهای الکترونیک چون موبایل، لپ تاپ، دوربین و… گذاشته بود و بدین سبب به‌راحتی کاربر می‌توانست با ورود به دسته مدنظر خودش، محصولات مرتبط را پیدا کرده و انتخاب نماید.

با گسترش این فروشگاه، محصولات به‌قدری متنوع شدند که شما از یک سه‌راهی برق ساده تا پودر لباس‌شویی و پوشک بچه را هم می‌توانستید سفارش دهید و بنابراین دسته‌بندی کالاها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

پیدا کردن محصولات مشخصی چون گوشی موبایل یا تلویزیون و یخچال، کار دشواری نیست اما بعضی از کالاها بدین راحتی یافت نمی‌شوند و شاید تنها از روی سرچ کردن آن‌ها را بیابید. به‌طور مثال اگر شما کالایی چون یک ساعت هوشمند را برای خرید مدنظر داشته باشید، قاعدتا در زیر مجموعه کالای دیجیتال به دنبال آن می‌گردید اما زهی خیال باطل چرا که چنین وسایل کاملا دیجیتالی، در زیر مجموعه زیبایی و سلامت قرار گرفته‌اند!

از طرفی با راه اندازی بخش خودرو در دیجی کالا، شاهد حضور زیرمجموعه‌هایی هستیم که شاید ۹۰درصد مردم کشورمان حتی در طول عمر خودشان یکی از آن‌ها را ندیده و نخواهند دید! مثلا با وجود بخشی چون خودروهای لامبورگینی و فراری آیا می‌توان امید داشت که به‌زودی این محصولات در سبد فروش دیجی کالا موجود شده و مردم با پرداخت‌های ناچیز میلیارد تومانی، لامبورگینی آوانتادور و فراری اسپایدر را درب منزل تحویل بگیرند؟

در واقع وجود چنین بخش‌هایی که خود فروشگاه نیز به خوبی مطلع است گزینه ناموجود در جلوی‌شان به‌صورت دایمی درج خواهد شد، صرفا برای مسایلی چون سئوی بهتر و جذب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو است و برای یک فروشگاه اینترنتی چنین مواردی زیبنده نیست.

709 در مورد “5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!”

  1. من هم سال گذشته یک کولر خریداری کردم که متاسفانه قطعاتش رو کامل ارسال نکرد و بعد از پی گیری های متعدد زیر بار نرفت و بنده کلی ضرر و زیان کردم در حالی که بیش از ده سال بود از آنجا خرید می کردم ولی نه تنها دیگر خرید نکردم بلکه به تمام دوست و آشناهایم هم سفارش کردم که به جهت کلاهبرداری آشکار دیگر خریدی از آنجا انجام ندهند.

    1
    4
  2. از دیجیکالا قبلا خرید داشتم و با این که میدونستم نصبت به باقی فروشگاه ها گرون تر میده ولی میگفتم مطمئنه.تا این که چند مورد خرید کردم بعد از 5 روز گفتن یک موردش نیست گفتم اشکال نداره باقیشو بفرستید بعد 4 روز گفتن 2 مورد دیگشم نیست گفتم مطمئنید باقیش هست گفتن بله بعد 4 روز دیگه بازم گفتن 3 مورد دیگتونم نیست گفتم پس پولو برگشت بزنید بعد 12 روز هر وقت زنگ میزنم میگن فردا واریز میشه.هنوز هیچی واریز نکردن.

    1
    6
  3. کاملا موافقم ، من زمانی که تهران ساکن بودم یک سری ماهیتابه سفارش دادم فرداش به دستم رسید هرچند در بازه مشخص شده تحویل ندادن ولی از محصول راضی بودم و ایرادی نداشت، دو هفته بعدش رفتم شهرستان و برای هدیه روز مادر دو سری دیگه از همین محصول رو سفارش دادم و زمانی که به دستم رسید واقعا شوکه و ناراحت شدم ، جنس بسیار افتضاح سایز ماهیتابه ها هم با مشخصات درج شده در سایت مغایرت داشت ، فردا میرم که عودت بدم، گویا محصولات با کیفیت فقط برای تهرانی ها هست و جنسای بنجل برای شهرستانی ها چون فکر میکنن ملت از خیرش میگذرن و عودت نمیدن، این آخرین خرید من بود از دی جی کالا

    1
    6
  4. اول ناحقی و نا انصافی می کنید دی جی کالا هیچ وقت سرکسی کلاه نمی ذاره بستگی به عقل فرد داره مثال اسپیکر طرح جی بی ال رو می ذاره به قیمت دویست هزارتومن و نام جی بی ال نزده نام چرتی و بدون گارانتی زده اما بری قیمت بیشتر جی بی ال اصل رو زده دو میلیون تومن اما در مورد گوشی حق باشماست گوشی سال قبل در دی جی کالا مناسب بود و حتی تخفیف فوق العاده می ذاشت من خودم با قیمت خیلی پایین از دی جی کالا خریدم اما امسال گوشی های برند دار خیلی گرون تر از حاشیه بازار هستن بعد از تحقیق فهمیدم که چون دی جی کالا گوشی ها رو با گارانتی از شرکت وارد کننده میاره بر اساس اون قیمت می زنه مثلا سامسونگ نت ۹ در باز هشت و پونصد در دی جی کالا با گارانتی ده میلیون خوب حق داره چون از روادید قانونی وارد شده پس عقل و منطق حکم می کنه بخری یا نه الان من خودم پاوربانک سفارش دادم با گارانتی اصلی خیلی ارزون تر از بازار پس توصیه می کنم همیشه جنس گارانتی خوب از دی جی کالا بخرین

    5
    3
  5. خرید یکسری از اجناس از دیجی کالا مشکلی نداره.مشکل خریدن یک کالایه برقیه.یک وسیله ی برقی رو باید قبل خرید کاملا تستش کرد..ولی خرید کالاهای برقی از فروشگاههای اینترنتی مثل هندونه ی سربسته ست.

  6. مشکل رو بگیم این خوبه ، انتقاد درست باعث رشد میشه
    من متخصص نیستم اما مشکل رو با راه حل بیان کردن بهتر نیست؟
    قبول تمام این موارد ، چجوری میشه اصلاحش کرد ؟ سایت بهتری هست ؟ باید مسئولین سایت جوابگو باشن ؟ من نمیدونم….

    فقط مردم رو بیشتر از این که هست از خرید اینترنتی دور نکنید

    2
    2
    1. سلام
      من در مورد خرید اینترنتی فقط به دیجی کالا اعتماد داشتم. ولی متاسفانه الان تبدیل به کلاه بردار بزرگی شدن من دیگه هیچوقت ازشون خرید نخواهم کرد

      1
      8
  7. گوشی سامسونگ جی سیکس, مغازه قیمت گرفتم ۱۹۸۰ دیجی کالا میداد ۲۴۵۰.جی فور پلاس مغازه ۱۶۴۰ دیجی کالا میداد ۲۱۰۰.در این حد فاحش

    1
    6
  8. طبیعتا در هرجای دنیا افراد ناراضی به دلایلی که اکثرا هم اشکال از تفکرات ناصیح خودشونه کامنت میزارن و افراد راضی چون مشکلی ندارن دیگه کاری ب این چیزا هم ندارن!
    بنده لپ تاپ و گوشی و تب لت و هزارتا کوفت دیگه از دیجی کالا خریدم و هیچ مشکلی نداشت نمیدونم دقیقا به چی گیر میدین؟!
    ولی برفر ض یه کلاه خریدم ک خوشم نیومد الآن این چه ربطی به دیجی داره وقتی یه واسطست برای فروش محصول؟!

    10
    4
  9. سلام
    دستگاه پرینتر لیبل زن پوزتک را در دیجیکالا قبل از گرانی ها زده بود 1350 هزار تومان از خود نمایندگیش با لیبل و …. خریدم 1150 هزار تومان به هیچ وجه به قیمت های دیجیکالا اعتماد نکنین.
    حتی یک بار مودم با آنتی ویروس خریدم، مودم رو فرستادن ولی آنتی ویروس رو بعد از یک ماه پیگیری اونم خود شرکت واردکنندش بهمون داد

    1
    5
  10. منم میگم چند وقته دزد شدند .منم قبلا مشتریشون بودم ولی چند بار اخیر نامردی کردند دیگه بدم اومد ازشون .لطفا خرید نکنید ازشون

    1
    5
  11. من خودم با دیجی کالا به مشکل خوردم و خیلی بهم زرو داشت که نظر واقعی رو نمیزاره و واسه پس گرفتن پولت دو هفته معطل میشید ولی رفتم تو ویکی پدیا از خجالتشون در اومدم به شما دوستانم توصیه میکنم که برید ویکی پدیا و چند خط بنویسید و از خجالتش در بیاین تا کسی اگه دیجی کالارو سرچ کرد بفهمه با کی طرفه

    1
    6
  12. سلام یه چیز جالب که همین الان یعنی ۹۷/۱۱/۹ در دیجی باهاش برخورد کردم قیمت بود.یه کتونی نایک بود که قیمتش ۶۰۰ بود دقیقا ۲ روز قبل که یکی برای برادر زادم سفارش دادم گفتم بزار این برسه اگه خوب بود یدونه هم برای خودم میگیرم الان که چک کردم دیدم زده پیشنهاد ویژه:)) دیدم قیمتو کرده ۷۵۰ با تخفیف شده ۶۲۵ براشون کامنت گذاشتم که بعید میدونم تایید کنن ولی واقعا باید یه جایی زیر نظر بگیره سایتهای فروش اینترنتیو که از این مدل حراجهای الکی نداشته باشن.خودم خیلی خرید کردم از دیجی و واقعا راضی بودم این نکته برام جالب بود گفتم به شما هم بگم گول حراجهاشو نخورین و حتما قیمت داشته باشین بعد خرید کنین

    1
    5
  13. سلام در مورد قیمتش نمیدونم دیجی کالا چطوره چون چیزایی خریدم ک دور ورم نداشته اما باید بگم ی اسمارت واچ و ی جفت کفش برند خریدم گفتن ساعت اگه مشکل داشته باشه پس میگیرن ک گرفتن کفش رو هم علت رو تنگی گفتم ک پس گرفتن زمان ارسال و پس گرفتنشونم خوبه البته تا پول برگرده ی دوهفته طول کشید اما خب تا کالا بره و فروشنده چک کنه و پرداخت کنن هم ی تایمی میره این وسط من فقط نمیدونم گرون فروش هست یا ن بقیه چیزاش خوبه چون اگه چیزیم بد باشه پس میگیرن

    1
    1
  14. من بارها و بارها از دیجی کالا خرید کردم و تجربه های زیادی در این زمینه دارم.یه ویژگی مثبتش اینه که همون اول که سفارشو میارن می تونی بگی درشو باز کنن و هر کدوم رو نخواستی هزینشو حساب نمی کنی و مرجوع می کنن که این مورد رو در فروشگاه های اینترنتی دیگه ندیدم و پس دادنش دردسر داره.
    یه بار محصولی که خریدم و فروشندش متفرقه بود با چیزی که در عکس بود مطابقت نداشت و با اینکه عطر بود و در سیستم دیجی کالا عطر قابل تعویض نیست، شماره فروشنده رو بهم دادن و باهاشون هماهنگ کردم و تعویض کردن واسم.حتی وقتی قبل از تعویض کامنت منفی و تندی گذاشتم و برخلاف انتظارم تایید شد.
    یه بار یه سی دی آموزشی خریدم و قیمت روش 20000 بود و هزینه ای که طبق اطلاعات سایت پرداخت کرده بودم 25000 بود. تماس گرفتم و با عکس به تلگرامشون بهشون گفتم قیمت بالاتر از روی جلد به من دادن که خب با پیگیری که کردم اون 5000 تومان به حسابم پرداخت شد.البته دو هفته طول کشید و چندین بار تماس گرفتم اما خوبیش اینه که بالاخره به نتیجه رسید. البته در این مورد هم فروشنده متفرقه بود و با این حال مبلغو پرداخت کردن.
    یه بار هم یه هدفون سفارش دادم که رنگ سفید خواسته بودم و گویا رنگ سفیدش داخلش مشکی هم داشت و دو رنگ بود.من زیاد رنگش واسم مهم نبود و مرجوع نکردم اما با این حال کامنت منفی گذاشتم که دقت نمی کنید و رنگش درست نیست و حواستون باشه و از این حرفا. و این کامنتم هم تایید شد.
    مورد خوب دیگه دیجی کالا اینه که حتی شده نصفه شب به این نتیجه رسیدم که سفارشی که قرار بوده فردا صبح به دستم برسه رو نمی خوام و شبانه زنگ زدم و کنسل کردم و در تمام شبانه روز پاسخگو هستند.
    لوازم آرایشی هم بارها شدم توی شگفت انگیز با قیمت نصف خریدم و حتی تماس گرفتم که نکنه با این قیمت کمی که می دید تاریخش نزدیکه و بهم گفتن اگه به دستت رسید و تاریخش کم بود مرجوع کن و به دستم رسید و یک سال تاریخ انقضا داشت که با قیمت نصف خریده بودم.
    حتی یه بار خواستم شال بافت بخرم و بین سه مدل نمی تونستم انتخاب کنم، هر سه تا رو سفارش دادم وقتی دستم رسید نگاش کردم اونی که می خواستم برداشتم و بقیه رو مرجوع کردم. کدوم سایت همچین چیزی قبول می کنه؟
    یکی از همکارانم که از دیجی کالا ناراضی بود تعریف می کرد که هارد خریده و مشکل داشته و بعد از ده روز خواسته پس بده و قبول نکردن واسه همین دیگه از دیجی کالا خرید نمی کنه.خب عزیزان هر سایتی قوانین خودشو داره.کجای دنیا بعد از ده روز پی برمیدارن، همون اول که می رسه باید چک کرد و تا یک هفته مهلت تعویض هست.
    همیشه خرید اینترنتی ریسکه اما وقتی سایتی پاسخگو باشه و به نتیجه برسه برای من کافیه.اگه موردی رو دیدید قیمت بالاتره، مقصر خودمونیم که چک نمی کنیم. مجبور نیستیم چیزی بخریم که قیمت بالاتر باشه. هر کس قبل از هر خریدی باید سایت های مختلف رو بررسی کنه و حتی حضوری قیمت داشته باشه و بعد خرید اینترنتی بکنه.نه اینکه وقتی خریدیم و تموم شد بریم ببینیم فلان سایت ارزون تر بود.این بررسی ها باید واسه قبل از ثبت سفارش باشه و بعدش دیگه مقصر خودمونیم که دقت نکردیم و کسی مجبورمون نکرده بخریم.
    البته کاملا قبول دارم که فروشندگان متفرقه دیجی کالا وجهه این سایت رو پایین آوردن و اجناس فیک می فروشن اما من به عنوان مشتری خودم دقت می کنم و سرچ می کنم و می بینم که فلان کالا بهداشتی، مارک درستی نداره و خب خرید نمی کنم و یا اگه به چیزی شک دارم نگاه می کنم که فروشنده حتما دیجی کالا باشه.بی دقتی خودمون رو نمی تونیم تقصیر دیگران بندازیم اما دیجی کالا هم باید نظارت دقیق تری بر اجناس فروشندگان متفرقه داشته باشه که افرادی که اطلاعات کافی ندارن گول نخورن و فیک نگیرن.اما ساده ترین راه اینه که فقط از دیجی کالا بخریم نه فروشندگان متفرقه
    درمورد تنوع کالا که یه سریا میگن فلان چیز رو موجود نداره، اگه سایتی به من معرفی کنید که تمام اجناسی که هر فردی ممکنه بخواد موجود داشته باشه، اون وقت حرفتون صحیحه. هر محصولی رو ممکنه سایتی داشته باشه و سایت دیگه ای نداشته باشهو حتی آمازون هم ممکنه چیزی که من دنبالشم ناموجود باشه دلیل بر ایراد بودن نیست و متنوع بیشترین تنوع و موجودیه نه اون موردی که من می خوام و نیست!
    در هر موضوعی مخالف و موافق وجود داره و دلیل بر تهمت زدن نیست.لطفا به نظرات هم احترام بذاریم

    5
    5
  15. من خدم نمایندگی فروش قطعات سایپا دارم…با این مطلب کاملا موافق هستم.
    اشکال عمده ای که این سایتها دارند دلال بودن انهاست.
    شاید شما دوست داشته باشید به صورت حضوری هم خرید کنید.. کدام فروشگاه را دارند که برید و بخرید.
    من در مغازه خودم سر پلو س پراید امیر نیا را 135.000تومان میفروشم در دیجی کالا 150.000 نه در صد هم مالیات باید بدهید.
    ارسال کالا که نگو و نپرس شما هرجای شهر خودتان باشید در عرض 1 ساعت کالا دست تان میرسد. در تهران 24 ساعت بعد اگر برسه دستتان خدارا شکر کنید.. البته اگر سالم باشه

  16. درود بر شما کاملا درسته
    بنده هم گاهی مجبورم میشم از دیجی بخرم
    بیشتر وقتا سعی میکنم از جای دیگه خرید کنم

  17. من خرید زیاد داشتم از دیجی کالا اول از همه که خیلی خوبه که میتونین پرداخت هنگام تحویل کالا داشته باشین و شما تا ۷ روز میتونین کالارو پس بدین حتی با یک دلیل خیلی کوچیک که برای خودم ۳ بار پیش امد و پس دادم و ۳ روز بعد پولمو پس دادن خودشونم میان به ادرس بدون دریافت هزینه کالارو میگیرن میبرن. کلا خرید اینترنتی باید شما یه جنسو بشناسید و قیمت داشته باشید بعد بخرید چون من خودم یه ریپیتر و از بازار ۵۰ هزار تومن ارزونتر خریدم که کلا قیمتش ۲۰۰ تومن بود این تجربه خرید من از دیجی کالا بود که خدمت شما گفتم.کلا با اطلاع از قیمت و نوع جنس خرید اینترنتی از هر سایتی بکنین بهتره

  18. سلام من از دیجی کالا بیش از سی بار خرید کردم و همه اش هر چیزی که شما نوشتید نبوده و واقعا همچیش اشتباه چیزایی که تو این سایت نوشتین فقط باید توی خرید کالا دقت کنین

    2
    1
  19. من چندین سال از دیجی کالا خرید کردم و به خیلی از اشنایان هم توصیش کردم و با توجه به اطمینانی که به من داشتن اونا هم کلی خرید کردن. مشکل خاصی هم نداشتم تا وقتیکه دیجیکالا از یک فروشگاه خرده فروشی تبدیل به محل فروش کالاهای سایر فروشندگان شد. اجناس تقلبی و فیک رو گران و به قیمت جنس اصلی فروختن، تفاوت محصول ارسالی با مشخصات و توضیحات کالا، خدمات پس از فروش نامناسب و …
    باید در نحوه خرید ازش کمی تغییر ایجاد کنیم. هر کالایی رو نباید از دیجی خرید. حتما قیمت و مشخصات رو در سایت سایر فروشنده ها یا سایت اصلی خود محصول چک کنید. در بخش نظرات هم نظرات رو بخونیم و هم اگه موافق نبودید مثبت یا منفی بزنیم.شاید نظرات منفی رو منتشر نکنند ولی تو مثبت و منفی زدن نمی تونن تاثیر بزارند.
    از این به بعد هم شاید از دیجی خرید کنم، ولی همه پرداخت ها رو میزنم پس از تحویل کالا و همون دم در همه کالاها رو کاملا چک می کنم و اگه مشکلی داشت اصلا تحویل نمی گیرم

  20. من فقط میتونم یه چیز بگم اونم اینکه وقتی سایتی اینقدر سیاست کثیفی داشته باشه که فقط نظرات کاربرانی که مثبت رای دادن رو منتشر کنه و وقتی من مطلبی منتشر میکنم که ناراضی هستم از خریدم و اونها هم پس نمی گیرند و عیب و ایرادهای کالا رو ذکر میکنم بهشون ولی قبول نمی کنند حتی ببرند بررسی کنند اون سایتی که نظرات منفی رو نمیذارند تو سایت!!!! اون پول خوردن نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!من دیگه از دیجی کالا خرید نمی کنم و خواهشا شما هم نکنید……….

    1
    7
  21. محسن کریمی

    دیجی کالا افتضاحه الان. قیمتهای گران.اجناس تقلبی. تخفیف های تقلبی و…. من پنجاه خرید داشتم همه زیر ۲۰۰ هزارتومان قیمت داشتند. جنس قیمت بالا نخرید یا کلا بی خیال خریدش شوید…. ضمنا یکی از دوستان گفته بود موبایلکو کلاه برداری کرده، اتفاقا از دوست منم ۵۰۰ هزار تومان بابت گوشی کلاهبرداری کرد و جواب نمی دهد. موبایلکو یک فروشنده جعلی با ادرس پاساژ علاالدین تهران است متاسفانه. پلیس فتا هم هیچ پیگیری نمی کند! به جز یک پیامک بروید دادگاه!!

    1
    6
  22. من هم موافقم ؛ دستگاه بخوری که خریدم بعد از چند بار تماس مکرر که موجود نمی باشد و … فرستاده شد و بعد از یک الی دو ماه خراب شد و جرقه زد و سوخت

    1
    3
  23. با سلام
    ممنونم که تحلیل های مناسبی رو ارائه دادین. خب موضوع در مورد دلایل نخریدن بود و مطالب زیادی گفتین.
    دوستان من تا الان کلی وسیله خریدم از دی جی کالا که تقریبا از لحاظ کیفیت خوب بودن. اما باید عرض کنم که متاسفانه روند خوبی که این سایت داشت خراب شد.
    طی تقریبا سه سال من تقریبا بالاترین قیمت ها رو از دیجی کالا دیدم و تخفیف های عجیب و دروغ. محاله یه سازنده برا مثلا یه کفش سه میلیونی تا پنجاه درصد تخفیف بده. اصلا این یه دزدی بزرگه. مثلا یلدای شگفت انگیز همش دروغه. اگه شما بصورت دائم سری به این سایت بزنید تفاوت قیمت ها در روز های عادی با یلدا شگفت انگیز رو میفهمید. یه جنس مثلا 1 میلیونی رو تو شگفت انگیز میکنه 1500 و بعد 400 تخفیف میده و تهش 100 تومنم از قبل گرون تر میشه. خب این نوعی دزدیه.
    من قطعا بهتون میگم سایت های مختلف زیادی الان هستن که میتونید با قیمت های متعادل خرید کنید و دیجی کالا الان فقط یه دزد متبحر شده

  24. بعضی اجناسش ارزونتره بعضی هم گرونتر. دلیل گرونی اکثر کالاها نسبت به فروشگاهای دیگه، قیمت پایین زدن یک درصدی سایر فروشگاه نسبت به قیمت دیجی. یعنی نگاه میکنن دیجی چند میزنه، اونا یه درصد پایین تر میزنن. ولی کالایی رو که دیجی کالا نداره، سایر فروشگاه به قیمت بسیار گران میفروشن. دیجی کالا معرکه س. هیچموقع دیر نمیکنه هیچموقع اینجوری نبوده چیزی رو تحویل نده. اینا که گفتن هنوز کالا رو تحویل نگرفتم دروغ محضه. چون از مدیران فروشگاهای رقیب هستن.

    9
    3
  25. سلام
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    من خودم شخصا چند بار از دیجی کالا خرید کردم و راضی بودم ، چون اول کامل تحقیق میکنم بعد خرید میکنم
    خیلی مواقع قیمت ها از جای دیگه بالاتر بود خرید نکردم

    6
    9
  26. سلام یه کالای در یه سایت فروش کالا موجود نیست ولی در یه سایت دیگه آن کالا موجود هست ولی با قیمت زیاد ودر یه سایت دیگه با یک قیمت کمتر و نمی دونی به کدوم اعتماد کنی و بیشتر کالا ها که موجود نیست درد یجی کالا به فروش می رسه و این طور که معلومه کالا های دیجی کالا بیشترش از بانه میاد وبا قیمت زیاد به فروش می رسه و هیچ شرکتی محصولش به دیجی کالا نمیده و یه واسطه بین مغازه دار هست

  27. من همین امشب یه سرویس آشپزخونه توی بخش پیشنهاد شگفت انگیز دیدم ک قیمت واقعیش رو زدهه بود یک میلیون و پونصد و با تخفیف پونصد و نود هزار،درصورتی ک بخدا من یک هفته پیش همون سرویس رو دقیقاااا از یه فروشگاه حضوری خریدم به قیمت پونصد و هشتاد هزار،حالا من اینو چون قبلش دیده بودم فهمیدم داره چه کلاهی سر ملت میذاره،خدا میدونه چنبار همینطوری منم فریب خوردم و ازاین سایت خرید کردم:/

    1
    7
  28. سلام
    همین امروز یه چیزی برام پیش اومده دو هفته پیش خرید کردم هنوز فروشنده شون جنس رو تامین نکرده تازه زنگ هم که زدم میگه پولتو پس بگبر اون جنس هم گرون شده واقغا واسشون متاسفم

    1
    5
  29. سلام به همه. دیجیکالا دزد شده. 28 آبان 97 یه خریدی کردم پنج میلیون و ششصدو 40 هزار تومن آنلاین دادم. الان که 6 آذر 97 هست نه جنس اومده نه پولمو پس میدن. مردم اشتباه منو نکنین. برید از مغازه یا هرجایی بغیر از دیجیکالا بخرید!!! دیجیکالا دیگه اون دیجیکالای قدیم نیست.

    3
    12
  30. بنظر من دیجیکالا در حال حاضر یکی از بدترین و مذخرفترین فروشگاههای اینترنتی کشور هست!
    همین چند روز پیش من سفارشی ثبت کردم و طبق پیش بینی خودشون قرارشد ظرف 72 ساعت بدستم برسه، الان بعد از 7 روز تماس گرفتم، میگن اتفاقی برا کالای شما افتاده و دوباره باید ثبت سفارش کنی، وقتی مجددا برا ثبت سفارش مراجعه کردممتوجه شدم که اون اتفاقی که کارشناس دیجی ازش صحبت میکرد چیزی جز افزایش قیمت و کسری کالاشون نبوده، یعنی با افزایش قیمت بدون اطلاع به من مشتری سفارشم رو لغو کردن و وقیحانه میگن دوباره ثبت سفارش کن!!!!
    جالب اینه که من اقلام مورد نظرم رو از سایتهای دیگه و باقیمت بسیار مناسب تر پیدا کردم و خریدم!!!

    1
    8
  31. من ۲۴ آبان خرید داشتم؛ بعد یک آذر قرار بود تحویلم بدن الان ۳ آذر ندادن زنگ ام زدم همش امروز میگن فردا میاد باز زنگ میزنم همون آش و همون کاسه آخه چرا واقعا؟؟ من ازش همیشه راضی بودم انتظار نداشتم نکنه نفرستنش?

  32. اول باید ببینیم این مطلب رو چه کسی نوشته خب معلومه یکی از مخالفان و رقیبای دیجی کالا که خودشون از پیشرفت دیجی کالا زورشون گرفته بعدش اومدن یه مشت مطلب که ده درصد هم درست نیست.

    18
    6
  33. خدا شاهده
    یه تلویزیون سامسونگ قیمت زده 5700 در حالیکه توی سایت های فروشگاهی دیگه 5350 هست و تو بازار 5300
    یبارم درخواست پلی استیشن دادم که از بازار 300 تومان ارزانتر خریدم (به دلیل دیر ارسال کردن از دیجیکالا کنسل کرده بودم)
    خلاصه که متاسفانه دیجیکالا تبدیل شده به یه دلال اینترنتی و این موضوع واقعا غم انگیزه چراکه قبلا خیلی قابل اعتماد و محترم بود.

    1
    8
  34. دیجی کالا مثل هر فروشنده ای در ابتدای کار خدمات و قیمت های خیلی بهتری داشت، اخیرا با نوسانات بازار گاهی چنان قیمت های عجیبی میزاره که انسان دو بار چشمهاش رو باز و بسته میکنه ببینه درست دیده یا خیر. وقتی هم که گرانفروشی د ر یه مورد خاص رو گزارش میکنی یا توی نظرات قید میکنی دیگه منتشر نمیکنه. یک موردش همین الان میتونم اشاره کنم یه کیندل نسل قدیم هست که 4 میلیون قیمت گذاشته و قیمت مدل جدیدتر و خیلی بهترش، با مالیات حدود 1 میلیون و نهصد هست. حتی اگر فرض کنیم 20 در صد مالیات و گمرک بهش تعلق بگیره بازم میشه 2 میلیون و پانصد!!!
    من سالهای قبل شاید حدود 30 میلیون کالا از این سایت خریدم ولی حاضر نیستم تا رویه اش تغییر کنه دیگه چیزی بخرم

    1
    8
  35. سلام.دقیقا با کلاه بردار بودن دیجی کالا موافقم.چون 2 تا خرید داشتم که هر دوتاش یه ایرادی داشتن.1.تبلت سامسونگ سفارش دادم و وقتی اوردنش شارژرش 2 روز کار کرد و کلا از کار افتاد.2.بازی ps4 خریدم.وقتی اوردن معلوم شد پلمپ بازی تقلبی بوده و سی دی بازی کلی کثیف بود.در صورتی که بازی پلمپ مثل آینه برق میزنه.

    1
    8
  36. یکماه پیش ی ساعت آف خورده بود ما خریدیم اوردن تا شکسته جعبه ش هیچ صدمه ای نخورده بود فقط ساعت شکسته بودتماس گرفتیم گفتن برگشت بدین تعویض میکنیم
    حالا یکماه ماتماس میگیریم میگن تا ۴۸ساعت دیگ بررسی میشه میفرستن واستون ولی یکماه تمومی نداره این ۴۸ساعتشون
    معلوم نیست شاید از اول شکسته بوده فرستادن چون جعبه سالم بود حالا دارن دبه درمیارن

  37. مجتبی فدایی

    دوستانی که کورکورانه از دیجی کالا تعریف میکنن، تعداد نقد های منفی رو ببینید خودتون متوجه میشید، همین که نظرات منفی رو حذف میکنن خودش بهترین دلیل هست که از دیجی دزد نخرید

    4
    17
    1. من واقعا شاید نزدیک ۲۰ بار خرید کردم از دیجی کالا و همیشه راضی بودم.واقعا کورکورانه نمیگم چون خودم خرید کردم و حتی چندین جنس که از مغازه ارزون تر بودن رو خریداری کردم.
      مثالش همین امروز ضدافتاب ایزدین اسپانیا مدل فیوژن واتر که توی تمام داروخانه و ارایشی ها قیمت ۱۴۴-۱۴۰ قیمت جدیدش هست قیمت ویژه ۱۰۴ براش خورده.

      5
      5
  38. سلام بنده فروشگاه اینترنتی خوب هم میشناسم ولی digikala واقعا کلاه برداری بیش نیست چون کالای استوک رو به جای نو میندازه به مردم برای این حرفم مدرکم دارم من چند وقت پیش ایرپاد خریده بودم که متوجه شدم دست دو هست .

    17
  39. با احترام به تمام نظر دهندگان.
    اگر خود دیجی کالا کالایی رو خریداری کنه و در انبار موجود داشته باشه شک نکنید که اون کالا اصلی هست ولی بدلیل اینکه امکان فروش در دیجی کالا برای فروشتدگان هست دقیقا این اجناس تقلبی و فیک همون اجناس داخل مغازه ها هست که رفتن و در دیجی کالا ثبت نام کردن
    بنده خودم ی فروشگاه اینترنتی دارم و بهتون اطمینان میدم که فروشگاه های معتبر اینترنتی اجناس رو با کیفیت و بدون هیچ عیبی برای مشتری میفرستن
    به عنوان مثال اگر من ی کالایی رو بفروشم سعی میکنم حتی ی دونه خط و یا خش در محصول ارسالی وجود نداشته باشه

    7
    5
  40. سید ضیا خاتمی

    من مشتری دیجی کالا بودم ولی از مشتری مداری و قیمت ۲۰الی۳۰ درصد از بامیلو گرانتر است شک ندارم و باید همینطور باشد چون بهتر از من میدانید که ۶۰ درصد سرمایه دیجی کالا متعلق به آقا زاده ایی است و باید از دولت بنجل فروش چین تشکر کند که دیجی مولتی تیلیادر شدند.

    2
    11
  41. کاملا با نظر شما مخالفم من تا حالا بار ها از دیجی کالا و بامیلو خرید کردم که میتونم به جرات بگم دیجی کالا عالیه تازه تمام جنسایی که میخرید حتی اونایی که گارانتی اصالت دارند رو میتونید بعد از هفت روز پس بدید فقط تنها مشکلش اینه که بعد از پس دادن یه هفته طول میکشه تا پولتونو پس بدن که اونم من با پشتیبانی تماس گرفتم گفتن تا دوباره برگردونن انبار و ورود بخوره طول میکشه ولی آخر سر پولتو میزنه در کل دیجی کالا عالیه البته بعد از اینکه سلر گرفته یه خورده افت کرده ولی بعضی از سلراش حتی از خود دیجی کالام جنس ارزونتر میزارن

    21
    5
  42. من که مشکلی باش ندارم
    تا الانم چیزای زیادی سفارش دادم
    هر کدومم مشکل داشت پسش گرفتن پولشم دادن
    پس این قدر چرط نگین

    34
    9
  43. دیجی کالا نماد بارز کلاه برداری و مافیای فروش اینترنتی در ایران است.
    من یک گوشی موبایل ازش خریدم کد فروشنده نداره و کسی هم جوابگو نیست در نتیجه گوشی ام از ریجستری درومد و نمیشه ثبت اش کرد چون کد فعالسازی رو فروشنده نداده

    1
    24
  44. اصلا هم اینطور نیست…بهترین سایتی هست که ازش خرید کردم.لطفا الکی جوسازی نکنید من حدود ده بار از محصولات مختلف دیجی کالا خریدم و کاملا هم راضی بودم.

    37
    6
  45. راستی یه مورد خیلی مهم درباره دیجی هست که از آی تی رسان خواهشمندم پیگیری کنن این رو :
    نمیشه دیلیت اکانت کرد ! یعنی کاربر اختیار اطلاعات شخصیش رو عملا نداره و این نقض حریم خصوصی کاربره !
    اطلاع رسانی کنید و پیگیری کنید تا بتونیم حساب های کاربریمون رو غیرفعال کنیم تا دیجی و سایت های مشابهش تنبیه بشن .
    با تشکر و احترام

    1
    19
  46. سلام به همگی
    من از سال ۹۳ تا الان نزدیک به ۱۰۰ تا ثبت سفارش داشتم و واقعا از ۹۶ به بعد افتضاح شده به خصوص از وقتی واسطه گری میکنه و پورسانت بگیر هم شده . از اون بدتر دیجی استایل هستش که از پلتفرم سایت گرفته و اپلیکیشن ناشیانه اش تا روند ارسال سفارشاتش فاجعه باره ! قبلا به خیلیا توصیه میکردم از دیجی خرید کنن ولی الان برعکسشو پیشنهاد میدم و میگم ازش نخرید نخرید نخرید ! گرون فروشیش به کنار که میشه کلی مورد نام برد ولی از همه بدتر روند ارسال ضعیفشون هست و این واسطه ای فروختنشون . چون به شدت بی حساب و کتابه فروش واسطه ایش . نظرات منفی رو تایید نمیکنن و اصلا به انتقادات اهمیتی نمیدن . کالایی رو سفارش دادم که نفرستادن بعد زنگ زدم گفتن متاسفانه به اشتباه موجود ذکر شده و فروشنده اش نتونسته تامین کنه اون کالا رو بنا بر این خود به خود از سبد خریدتون باید حذفش کنیم و بقیه اقلام رو اگر بگید میفرستیم یا اینکه کلا این سفارش رو لغو کنیم ! کارش تمومه دیجی و روز به روز داره بدتر میشه . در یک جمله : هر روز بدتر از دیروز !

    17
  47. مجتبی - بازار

    چون نظارتی به دیجی کالا و بامیلو نمیشود این دو سایت عملابه گرانفروشی دامن میزنن….
    بالا بردن قیمت و تخفیف الکی یکی از فریب های این دوسایت هست
    و کسانی اشراف به قیمت ها دارن میدانن
    این دوسایت چه کلای سر من میگذارد.

    1
    13
  48. با سلام بنده هم از فروشندگان دیجی کالا هستم و خیلی از عملکردشان ناراضی هستم افتضاح هستن

    1
    17
  49. بنده یک دستگاه اسپیکر BSC خریداری کردم که در لحظه خرید حتی نوع گارانتی و فروشنده رو انتخاب کردم ظرف مدت 10 روز دستگاه بدون هیچ دلیل خراب شد و منم با خیال خوش که دستگام گارانتی داره رفتم برگ گارانتی رو درآوردم دیدم تاریخش 1 سال گذشته و داستان مکاتبات من با پشتیبانای به ظاهر خوش برخورد شروع شد . تحت هیچ شرایطی قبول نکردن و میگن دستگاه فاقد گارانتی هست و عملا من 500 هزار تومن پولم رو ریختم دور . به طور کل سرویس جدید دیجیکالا که اسمش مارکت پلیس هست در واقع محلی شده واسه فروختن جنسای آشغال توسط همون فروشنده های محلی کلاه بردار از طریق سایت دیجیکلا و دیجیکالا هم هیچ نظارتی نداره و خودش رو مبرا می کنه از هرگونه خطایی و این هم سبک جدید از کلاه برداریه . این رو هم بگم که کلاهی سر من رفته از اعتمادم به دیجیکالا به واسطه خریدای قبلی بود . توصیه اکید من هم تو شرایط فعلی کشور خرید حضوری هست تا آدمای سودجو و مدیران بی تعهد این سایت ها به این شکل کلاه برداری محترمانه انجام ندن .

    12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH