5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!

با گسترش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور، این روزها ده‌ها و حتی صدها پایگاه فروش مختلف را می‌بینیم که هر کدام مشغول به فروش اجناس گوناگونی بسته به تخصص و علاقه خود هستند. در این بین، تعداد فروشگاه‌هایی که محصولات بسیار متنوع را در دل خود داشته باشند، به نسبت سایرین کم‌تر بوده و از سمتی کار اداره چنین فروشگاه‌هایی نیز بسیار سخت‌تر است.

دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور در بخش خرده فروشی، تبدیل به یک برند معتبر و قابل اعتماد توسط مشتریان خودش گردیده و از سال ۱۳۸۵ تا به امروز، رشد قابل توجهی را به‌دست آورده است، به نحوی که در حال حاضر پس از وب‌سایت اشتراک ویدئوی آپارات، پربازدیدترین سایت کشور است و روزانه میزبانی صدها هزار بازدید کننده را بر عهده دارد.

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که خرید اینترنتی انجام داده اما اسم این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان یک برند تراز اول فروشگاهی، به طور قطع جایگاهی دارد که به این راحتی‌ها هیچ مارکت آنلاین دیگری نمی‌تواند آن را تهدید کند.

پیش از آنکه ادامه مقاله را بخوانید پیشنهاد می‌کنم مقاله مربوط به آمارهای قابل تامل و منفی در گزارش سالانه دیجی کالا را مطالعه کنید.

اما از آنجایی که پربازدید و پرفروش بودن، همیشه نشان از بهترین و کامل‌ترین بودن ندارد، در اینجا می‌خواهیم به شما ۵ دلیل بگوییم تا بدانید دیجی کالا اگر خوب است اما ضعف‌هایی نیز دارد که سبب می‌شود تا سایر فروشگاه‌ها در رقابت با آن همچنان شانس خوبی برای فروش و کسب مشتری داشته باشند.

۱- قیمت‌ها همیشه رقابتی نیست

بارها برایم پیش آمده که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشتم اما با یک سرچ ساده، به بهای پایین‌تر آن محصول در فروشگاه اینترنتی دیگری برخورد کرده‌ام. محصولی با همان مشخصات و حتی ضمانت نامه که به من ثابت می‌کرد دیجی کالا اگر بیشترین موجودی را هم داشته باشد، اما لزوما بهترین قیمت را به شما نمی‌دهد.

این اختلاف قیمت شاید در خرید محصولات کم‌تر از ۱۰۰ هزار تومان برای بسیاری قابل اغماض بوده و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان تفاوت بکنند اما اگر مبالغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده و حتی چند صد هزار تومانی، آن‌گاه کاربر به فکر فرو رفته و درمی‌یابد که خرید از دیجی کالا در شرایطی که بایستی برای یک محصول مشابه قیمت بیشتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

حتی در این بین شنیده شده که دیجی کالا خودش به برخی صاحبان محصول پیشنهاد می‌دهد که قیمت آن جنس را بالاتر ببرند! آیا این پیشنهاد واقعا به نفع مشتری و در راستای عرضه کالا با بهای رقابتی است یا سو استفاده از اعتماد وی به فروشگاه و اعتبار برند؟

۲- ارسال طولانی و زمان بندی نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگ‌ترین ضعف فروشگاه‌های آنلاین (به‌خصوص بزرگ‌ترها) در برابر بازار سنتی دانست؛ چرا که در خرید از یک مغازه در سطح شهر، شما به محض پرداخت پول، کالای خودتان را تحویل می‌گیرید اما در خرید اینترنتی بدین صورت نیست. البته بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌خصوص کوچک‌ترها که بسیاری تنها نقش یک بازاریاب برای مغازه‌ای را بازی می‌کنند، در عرض چند ساعت کالا را برای شما می‌فرستند اما در دیجی کالا شرایط فرق می‌کند.

اگر شما برای گرفتن کالای خودتان عجله داشته باشید، هیچ راهکاری برای دریافت سریع‌تر آن حتی با پرداخت هزینه بیشتر وجود ندارد. این دیجی‌کالا است که به شما زمان بندی را اعلام می‌کند و به طور معمول این تایم، ۴۸ ساعت بعد از خریدتان است که اگر خوش شانس بوده و در تهران باشید، توسط پیک‌های این شرکت به‌دست‌تان خواهد رسید.

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نبوده و در واقع دیجی کالا نقش واسطه فروش را بازی می‌کند، این زمان تا ۴ و حتی ۵ روز هم می‌تواند افزایش یابد که قاعدتا برای یک خرید فوری و مورد نیاز، یک ضعف بزرگ محسوب خواهد شد.

همچنین در هنگام خرید از دیجی کالا، تنها دو زمان در روز با بازه گسترده در جلوی دیدگان شما قرار می‌گیرد. یکی از ۹ تا ۱۵ بعد از ظهر و دیگری از ۱۵ تا ۲۲ شب که قاعدتا با توجه به فاصله ۶ و ۷ ساعتی، به هیچ عنوان یک زمان بندی مطلوب تلقی نشده و ممکن است مجبور شوید تا ساعات زیادی را برای آمدن محصول و بدون آنکه دقیقا بدانید چه هنگامی می‌رسد، در انتظار به سر ببرید.

جالب اینجاست که حتی همین ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای‌تان نیست! چه بسا که برای خود من پیش آمده که پیک این شرکت قبل از ساعت ۹ صبح برای تحویل آمده بود و یا با بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت ۱۵! پس در این بخش نه تنها نمی‌توان امیدی به بهبود داشت، بلکه بایستی فقط امیدوار بود همین ساعات را خودشان هم رعایت کنند!

۳- پیشنهادهای ویژه‌ای که گاهی ویژه نیستند!

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با قرار دادن تخفیف‌های خاص بر روی کالاهای متنوع، تلاش می‌کند تا کاربر را به خاطر قیمت پایین‌تر، به خرید آن‌ها ترغیب کند. اما اگر یک نگاه دقیق به این محصولات بیندازیم، متوجه می‌شویم کالاهایی مثل موبایل و لپ‌تاپ که قیمت مشخص با حاشیه سود پایینی دارند، همیشه کم‌ترین مقدار تخفیف شامل‌شان شده و اجناسی چون عطر، کفش، ابزار ساختمانی و… تخفیف‌های بیشتری دارند. محصولاتی که با یک سرچ ساده در قیمت اولیه آن‌ها (پیش از تخفیف) متوجه می‌شویم بهایی بعضا بالاتر از عرف داشته و به نوعی بخش زیادی از تخفیف، رسیدن مبلغ کالا به همان بهای واقعی‌اش بوده است!

به خاطر دارم یک بار کالایی در بخش شگفت انگیر در حدود ۱ میلیون تومان تخفیف خورده بود، با مدیر مارکتینگ آن شرکت (صاحب کالا) صحبت کردم که چرا چنین تخفیف عجیبی بر روی محصول شما درج شده و آیا واقعا شما تا این حد بر روی کالای خودتان سود می‌کنید؟ وی جواب داد که دیجی کالا خودش قیمت این محصول را افزایش می‌دهد و سپس با درج چنین تخفیفی، این شکلی جلوه می‌دهد که بهای آن را نصف کرده در صورتی‌که قیمت اصلی کالا، نزدیک به همین قیمت تخفیف خورده و به اصطلاح شگفت انگیز است!

۴- محتواهای غیر قابل اعتماد

اگر شما بر فرض بخواهید محصولی مانند گوشی آی‌فون بخرید، در فضای مجازی با ده‌ها مدل مختلف از بررسی‌ها روبه‌رو می‌شوید که شما را قادر می‌سازد تا قبل از انتخاب این کالا، با مزایا و معایبش آشنا باشید.

اما اگر قصد خرید محصولی چون بالش طبی یا کود گیاهی را بگیرید، دیگر بدین راحتی نمی‌توان نقدی بر این محصول در بازار یافت و چاره‌ای جز اعتماد به نوشته‌های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا تلاش کرده تا با کمک تیم تهیه محتوای خود، برای محصولات گوناگون تا حد امکان بررسی و تصویر اختصاصی درج کند، پس شما بایستی به این سخنان اعتماد کرده و محصول‌تان را بگیرید اما غافل از آنکه در بسیاری از موارد، این توضیحات و بررسی‌ها با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد.

در واقع دیجی کالا در بخش نقد و بررسی، بیشترین تمرکز را بر روی تعریف و تمجید از کالای مربوطه جهت فروش آن به مشتری دارد و تنها گاهی اوقات به بیان برخی از معایب کم اهمیت پرداخته می‌شود. نگاهی به بخش نظرات درباره بعضی از کالاها به‌خوبی نشان می‌دهد که خریدار تا چه اندازه از تهیه این محصول پشیمان بوده و آن چیزی که درباره‌اش خوانده با چیزی که دریافت کرده، از زمین تا آسمان متفاوت است! پس ای‌کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعار آن «بررسی» است، حداقل نقد منصفانه را درباره کالاهای موجود خود همیشه رعایت می‌کرد!

۵- دسته‌بندی‌های زیاد و عجیب!

دیجی کالا در ابتدای فعالیت خودش، تمرکز اصلی را بر روی کالاهای الکترونیک چون موبایل، لپ تاپ، دوربین و… گذاشته بود و بدین سبب به‌راحتی کاربر می‌توانست با ورود به دسته مدنظر خودش، محصولات مرتبط را پیدا کرده و انتخاب نماید.

با گسترش این فروشگاه، محصولات به‌قدری متنوع شدند که شما از یک سه‌راهی برق ساده تا پودر لباس‌شویی و پوشک بچه را هم می‌توانستید سفارش دهید و بنابراین دسته‌بندی کالاها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

پیدا کردن محصولات مشخصی چون گوشی موبایل یا تلویزیون و یخچال، کار دشواری نیست اما بعضی از کالاها بدین راحتی یافت نمی‌شوند و شاید تنها از روی سرچ کردن آن‌ها را بیابید. به‌طور مثال اگر شما کالایی چون یک ساعت هوشمند را برای خرید مدنظر داشته باشید، قاعدتا در زیر مجموعه کالای دیجیتال به دنبال آن می‌گردید اما زهی خیال باطل چرا که چنین وسایل کاملا دیجیتالی، در زیر مجموعه زیبایی و سلامت قرار گرفته‌اند!

از طرفی با راه اندازی بخش خودرو در دیجی کالا، شاهد حضور زیرمجموعه‌هایی هستیم که شاید ۹۰درصد مردم کشورمان حتی در طول عمر خودشان یکی از آن‌ها را ندیده و نخواهند دید! مثلا با وجود بخشی چون خودروهای لامبورگینی و فراری آیا می‌توان امید داشت که به‌زودی این محصولات در سبد فروش دیجی کالا موجود شده و مردم با پرداخت‌های ناچیز میلیارد تومانی، لامبورگینی آوانتادور و فراری اسپایدر را درب منزل تحویل بگیرند؟

در واقع وجود چنین بخش‌هایی که خود فروشگاه نیز به خوبی مطلع است گزینه ناموجود در جلوی‌شان به‌صورت دایمی درج خواهد شد، صرفا برای مسایلی چون سئوی بهتر و جذب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو است و برای یک فروشگاه اینترنتی چنین مواردی زیبنده نیست.

709 در مورد “5 دلیل برای آنکه از دیجی کالا خرید نکنید!”

  1. با سلام
    مراقب باشید
    از دیجیکالا یکعدد هارد m2 خرید کردم و بجای یک هارد نو یک عدد دست دوم برای من ارسال شد. به محض دریافت درعرض نیم ساعت به سایت دیجیکالا مراجعه و فرم مرجوعی را پر کردم. سه روز بعد مدیر دیجیکالا فرم مرجوعی مرا حذف و یک فرم جدید از خودش پر کرد که این کار خلاف قانون است. این یعنی 3 روز بیشتر پول در حساب دیجیکالا سود میخورد!!!!
    با این توصیف پول هزاران مشتری از دیجیکالا با این روش در حساب بانکی دیجیکالا خوابانده میشود که سود قابل توجهی با رقم زیاد را شامل می شود..

  2. من یه بسته سفارش دادم از دیجی کالا الان سه هفته است دستم نرسیده، بارها تماس گرفتم گفتن ایندفعه دیگه حتما فلان تاریخ ارسال میشه، دیروز باز پیام اومده که فعلا نمی تونیم ارسالش کنیم، میدونم که دیگه نه خریدامو ارسال میکنن نه مبلغمو برمیگردونن.

  3. به شخصه نظرات تمام کاربران را در سرتاسر وب در این ارتباط مطالعه کرده ام! به جرات می توانم بگویم عدم اعتماد اولیه من درباره این نظرات تبدیل به حسن اعتماد شده است زیرا با تک تک موارد ذکر شده ای که در سرتاسر وب بعنوان نقاط ضعف این سازمان بازگو شده بود روبرو شدم و در حالی که می دانم در عین بی خیالی بسر می برده اند اما برای عذاب آور بوده است! معتقدم بهترین راهکار در جهت واداشتن این سازمان به بهینه نمودن رفتار و عملکرد تجاری خود عدم خرید از آن است!!!

  4. دلایل بیشتر و جدیدتری نیز برای اینکه از دیجی کالا خرید نکنیم وجود دارد اما در کل برای اینکه بدونیم علت اصلی افت دیجی کالا چی بوده در یک کلام باید گفت: علت این افت، مردم بوده اند زیرا با در نظر گرفتن تمامی این معایب همچنان دارن از اون ها خرید می کنند!!!

    1
    5
  5. یعنی همه حرفات درسته خدایی مخصوصا قیمتا که دیجی کالا از همه جا گرونتر میفروشه و همیشه ما که شهرستان هستیم ۱۰ روز باید منتظر بمونیم

  6. من موندم این اماری که ارائه می شود آیا واقعا درست هست؟من الان می خوام کیف یا یا کفش بخرم.خوب میرم بازار و هر کدوم رو که دوست داشتم انتخاب می کنم خرید انجام می دم.چه لزومی داره بیام در این سایت و خودمو محدود به اینترنت و صبر کردن برای دریافت محصول کنم؟؟؟به نظر من یک دروغه بزرگ هست.متاسفانه در ایران دروغ هر چقدر بزرگ باشه راحت مردم قبول می کنن.امروز رفتم یک گوشی خریدم.هم فروشنده رو دیدم و می دونم چی خریدم.این چه کاریه که از یک سایت یک جنس ندیده رو بخرم ؟؟؟کمی هضمش سخته!!فلسفه وجودیش ایراد داره!!!

    4
    10
  7. از نظر من هر کسی درمورد دیجی کالا اینجور حرف بزنه بی تربیت هستش!
    من همیشه قبل از خرید نگا به نظرات می اندازم و اگه خوب بود می خرم و اگه نبود نمی خرم‌. با اینکه پول پستش گرونه ولی بسته رو سالم تحویل میگرم. من چند سال از دیجی کالا خرید میکنم و من پیشنهاد میکنم قبل از خرید نگا به نظرات کنید.
    آقای نویسنده چرا اینجوری می کنی؟؟ میخوای دیجی کالا رو برشکسته کنی؟؟؟ شاید قیمت بالا باشه ولی بعضی موقع ها می ارزه. شاید دیر بیاد ولی باید آدم صبر کنه. شاید بعضی کالا ها ناموجود هستش ولی فوق فوقش از سایت دیگه می تونیم بخریم.
    من همیشه وقتی میخوام از سایت دیگه خرید کنم میام نماد اعتماد الکترونیکی رو نگا میکنم که آیا داره یا نه،اگه نداشت نمی خرم و میگردم. پس من توصیه هایی که کردم گوش کنید و به حرف این آقا گوش ندید!! هرچی که خودتون به صلاحتونه انجام بدید. لطفا عاقلانه تصمیم بگیرید.

    16
    9
    1. چرا چرت و پرت میگی.
      دیجیکالا چیزی جز کلاهبردار نیست.
      یه جنسی سفارش دادم که با اون چیزی که تو توضیحات نوشته بودن کاملا متفاوت بود.
      تو نظرات نوشتم که دیگران مثل من گول نخورن ولی دیجکالا نظرمو تایید نکرد.
      هرچی نظر مثبت بدی درجا ثبت میکنند حالا کافیه نظرت منفی باشه، به هر دری میزنند تا بگن نظرت خلاف مقررات ماست و حذفش میکنند.

      1
      3
  8. مهدی اسوار

    من یک ماه پیش چند قلم کالا از دیجی خریدم یک قلم از کالاها ازطرف دیجی کنسل گردید ولی هنوزهم بااینکه یک ماه گذشته پول بنده به حسابم واریز نشده.این اسمش اگه دزدی نیست پس چیه؟

    1
    10
  9. منهم یک کالا از دیجی کالا سفارش دادم و متاسفانه وقتی به دستم رسید متوجه شدم کالا شکسته و رنگ انهم مغایرت داشت.در حضور مامور تحویل انرا باز کردم و همانجا تحویل نگرفتم.
    پرداخت را هم انجام ندادم.
    واقعا برای دیجی کالا متاسفم که کالای مرجوعی و معیوب را چند باره به دست مشتریها میدهد تا شاید یک مشتری ساده بالاخره انرا تحویل بگیرد و جیب این کلاش پر شود.تنها قسمت دیجی کالا نظرات مشتریان است که همیشه قبل از خرید هر کالایی از بیرون ابتدا انها را میخوانم سپس تصمیم میگیرم.

  10. صابر طباطبائییزدی

    بعد از 5 روز که گفت 4 شنبه میاره. صبح پاشدم بعد سه ساعت صبر و مالیدن چشمام و نگاه کردن به گوشی گفتم برم توی سایت اومدم میبینم توی سایت نوشته تحویل شده. خدایا زنگ زدم نگهبانی میگنه نه تحویل نشده. اومدم توی پنل میبینم نوشته تماس گرفته شد پاسخگو نبودند. خدایا روزی ده تا اسنپ و الوپیک و پیک میاد اینجا جنس تحویل میده. اینا چی میگن؟ تماس که بگیری دو ساعت پشت خط هستی. (اینم بنویسین به گزینه هاتون اضافه کنید.) پول هم که گرفته و خیالش راحت شده. به نظرم هیچ وقت انلاین پول ندین دم در پولو بدین که کمتر بسوزین.(اینم اضافه کنید.) تیکت گذاشتم 11 شب جواب داده که اومدن تحویل نگرفتین. دوباره توضیح دادم کل داستانو که یک شماره بده من خودم فردا با اسنپ هر جای قم که هست بگیرم. میگه شماره شون رو نمیدیم. میگم شماره منو بدین که اومد دم در زنگ بزنه من بپرم توی کوچه باز تیکت گذاشته در جوابم میگه اومدن پاسخگو نبودید. یک جواب ثابت رو دارن کپی پیست میکنن و هیچکس نیست که واقعا رسیدگی کنه. یک تیکت دیگه گذاشتم نوشته 24 تا 48 ساعت براتون پیامک میاد. پیامک هم نیومده.

  11. شکیبا رضایی

    سلام من چندوقتی هست ک دارم از دیجی کالا کتاب میخرم والا کتالاشون قیمتش مناسب بود. تا حالا چیز دیگ ازشون نخریدم خبر ندارم ولی به نظرم بخش
    کتابشون عالیه. و به نظرم تنها ایراد این فروشگاه اینه ک خیلی دیر محصول ارسال میکنن. اگه دوست دارین از هرجا خرید کنید راجبش تحقیق کنید بعد خرید کنید

    1
    2
  12. خیلی پشیمونم از خرید م .خیلی گرون فروشن حتی به جوراب هم رحم نمیکنن 20 تومن گرون دادن به من

    2
    7
  13. دیجی کالا برای اینکه دوام بیاورد باید با مشتریان خود
    صادق باشد اینکه به مشتری اهمیت ندهی و هدفتت سیاست بازی به نیت فروش بیشتر باشد
    مشتری را دلخور می کنی

    2
    12
  14. هیچ کنترلی روی قیمت های دیجی کالا نیست در شگفت انگیز یک جنسی را 80 درصد تخفیف می زند باز 50 درصد گران است
    برای خرید از دیجی کالا ابتدا باید قیمت واقعی اجناس را به طریقی پی ببریم پس سعی کنیم گران نخریم
    هر کالایی که گران می خریم یک چراغ سبزی است به فروشنده های گران فروش

    1
    17
  15. دیجی کالا روی رفتار های زیر مجموعه های خود احاطه ای ندارد رفتار های نا شایسته این دیجی کلاب
    یکی از مهم ترین عوامل دل سردی مشتریان است

    1
    15
  16. دیجی کالاطاقت شنیدن نظرات انتقادی را ندارد در نتیجه تمایلی به رفع عیب های خود ندارد اگر انگیزه شنیدن اظهار نظر
    و باز خورد از طرف مشتریان خود را داشت این همه شکوائیه در سایت ها را شاهد نبودیم بسیار اتفاق می افتد مشخصات اعلام
    شده از قبیل سایز ، وزن و … کالایی اشکال دارد ماه ها می گذرد کسی به تذکرات خریداران توجه نمی کند وبه رفع اشکلات
    اقدام نمی کند درقسمت سوالات کسی نیست که پاسخگوی مشتری ها باشد

    2
    25
    1. واسه اینکه دزده خدا و طبیعت خدا آه دل مردم گریبون گیرتون میشه اگه نشد من گریبون گیرتونو خفت میکنم شما انسان نیستید !!!

      7
      5
  17. من لامپ هوشمند از دیجی کالا خریدم. فروشنده اش هم خود دیجی کالا بود. در توضیحات نوشته بود 12 ماه گارانتی دارد. اما حتی یک سال هم از تاریخ انقضای کالا گذشته بود. جالب اینه که دیجی کالا بارها این محصول رو تو شگفت انگیز گذاشته.

    2
    21
  18. تا حالا 3 بار برایم اتفاق افتاده جنسی را خریده ام یک هفته ای یا بیشتر منتظر رسیدن
    جنس می شوم اون آخرا یک پیام می آید که با عذر خواهی فلان جنس را نتوانستیم تهیه کنیم
    برای دلجویی این کد تخفیف ده هزارتومانی را بگیرید خوشتون باشه وقتی توی سایت
    نگاه می کنی اون جنس با قیمت گرانتر وجود دارد و دیجی کالا به دروغ می گوید تمام
    شده علتش اینه که فروشنده می خواهد گرانتر بفروشد و اینجا دیجی فقط از فروشنده
    حمایت می کند، در ضمن اون کد تخفیف دلجویی هم الکیه، کار نمی دهد

    1
    32
  19. امروز همینطوری بعضی کالا های دیجی کالا را مرو می کردم 80 درصد تخفیف
    اینقدر قیمت جنس را بالا زده که با 82 درصد تخفیف بازهم گران است بعضی
    فروشنده های دیجی کالا شورش را برده اند

    2
    27
  20. حیف پول که از دیجی کالا جنس بخرید خیلی کلاهبردار شدن ده تا خودکار سفارش دادم یکیش نمینوشت یا یک جنس دیگه که سفارش دادمدوازده کیلو بود کلا پنج کیلو هم نمیشد واقا جای تاسف دزدن.

    4
    18
  21. سلام من شاید تا الان حدود بیست بار از دیجی کالا خرید کردم و بعضی وقت ها هم مرجوع کردم و کالا رو بدون دردسری اومدن و بردن و پولمم تا چند ساعت بعد کامل پرداخت کردن و اوناییم که گفتن خوب نیستو دزدنو اینا ی چیزیشون هست

    21
    27
    1. تو خودت مشکلی فلان مال مگه چقدر خرید کردی خود فروش بیچاره تو طرف مردمی یا یه مشت دزد؟ من بعد ازاینم توهین نکن تا نگن بهت . که یه چیزیش میشه آره یه چیزشون اینه که مردم گرفتارند ندارن مجبورند که تو این وضعیت خرید کنن ازشون . واسه بیماریشون و اینا سوءاستفاده میکنن ازمشکلات و ضعف مردم . پس دهنتو ببند.

      7
      10
      1. اگه قبل از خرید مقایسه قیمت بکنی و عملکرد فروشنده هارو ببینی و کامنتارو بخونی، میفهمی باید از کی خرید کنی. مطمئن باش تو همه پلتفرم های بزرگ دنیا از این مشکلات هست. کلا ما ایرانیا ایده ال گراییم. و انتظار بهترینو داریم. خوب و بد در کنار همن. ما همه رو یا سفید میبینیم یا سیاه. در حالیکه اکثرا خاکستری هستیم. تو هم اگه بخای یه مجموعه بزرگو راه اندازی کنی، کلی پیام مثبت و منفی میگیری. مهم این که اون مسیری رو بری که میدونی درسته. اما خیلیا بازم بهت گیر میدن. و فقط با کسی نمیشه بحث کرد که یه منفعتی از قضیه ببره. مثلا اگه دیدی یکی طرفداری صددرصد میکنه از دیجی بهش شک کن. اگه یکیم مخالفت کامل داشت باهاش بازم شک کن. چون اینا منفعت طلبا. با یه وزش باد نظرشون عوض میشه.

        3
        2
  22. این جا در دیجی کالا فروشنده هایی هستند که به جای مارک سفارشی ما
    هر مارکی که خودشون صلاح بدانند برایمون ارسال می کنند
    تعدادی از فروشنده ها خر خودشون را می رانند
    دیجی کالا هم ککش نمی گزد اون قسمت نظرات هم کشکی است بار ها نوشتم ولی
    نظرم ثبت نشد در کل اونی که ضرر می کند بیشتر دیجی کالاست من دیگه دستم برای
    خرید ازش پیش نمیره ، دایم کد تخفیف الکی ارسال می کند. التماس می کند به جای این
    کار ها به اعتراض ها رسیدگی کن دیجی

    4
    26
  23. من یک سفارش دادم 1 ماه و 5 روز گذشته هنوز در حال ارسال زده و حتی زحمت پیگیری هم ندادند به خودشون تا اینکه من بعد یک ماه و 5 روز درخواست لغو سفارش دادم و همونم واسه برگشت پولی که 1 ماه پیش از من جیرینگی گرفتن معلوم نیست چقدر الاف کنن منو!!!

    2
    14
  24. اینکه دیجی کالا متاسفانه نظارتی روی فروشنده های طرف قرارداد خود ندارد
    کم نیستند فروشنده ها ییکه به جای یک کالا که داخل سایت ارائه می شود یک
    جنس بنجل بی کیفیت ارسال می کنند خریداران معترض هستند با این حال دیجی کالا
    توجهی نمی کند این بی توجهی به دیجی کالا آسیب می رساند

    3
    22
  25. از دیجیکالا پاور بانک انکر خریداری کردم که معیوب بود نتونستم پس بدم و چراغ اضطراری ویداسی خریداری کردم بجاش واسم چراغ قوه معمولی فرستاده
    کارم به شکایت کشیده حالا خود دانید دوست داشتید خرید کنید

    7
    25
  26. دبجی بی روح

    دیجی کالا یک مسیر یک طرفه است اگر سوالی در مورد یکی از اجناس داشته باشید
    هیچ کس راهنمایی نمی کند یک سرزمین بی صاحب است خرید در این شریط بسیار کسل کننده
    وآزار دهنده است جنبه انسانی ندارند بیشتر شباهت به فروشگاه ربات هاست بی روح است

    4
    24
  27. دیگه گولش را نمی خورم

    دروغگویی بدترین صفت دیجی کالا یک سری کد تخفیف ارسال می کند
    همش بی خودی است به درد عمه اش می خورد من دیگه گولش را نمی خورم

    2
    23
  28. سلام من چندین میلیون از دیجی‌کالا خرید داشتم. به علت اینکه جنسم رو مرجوع کردم و قبول نکردن کل اکانتم رو بستن و الآن دیگه حتی جنس‌های قبلی رو هم نمیتونم برگشت بزنم واقعا برای این رفتار متاسفم واسشون و حتما شکایت میکنم.

    1
    24
    1. برای منم همینطور بعد از کلی استفاده رساندن بهشون و کلی امتیاز رفتاری باهام کردن که لیاقت خود دزدشونه ولی گذاشتم بیام اون ساختمون گاندیشون حقمو بگیرم و تموم خسارت روحی و مالی که بهم زدن پس بگیرم لعنت خدا بهتون خدا نکنه خونوادتون پاشو بخوره خودتون خیر نبینید چون خونوادتون نمیدونن مال دزدی و اجهاف به خونه هاتون میبرید.

      1
      10
  29. هر کی از را رسیده یه فروشگاه اینترنتی از تو خونش واکرده نمونس سایمان دیجیتال جنسی که نداررو فروخته مثلاباپسته پیشتاز ارسال کنه پنج روز گذشته از پولی که واریز کردم هنوز میگه درحال آماده سازی نمیدونم کارخونش اگه بود تو پنج روز صدتا قلم آماده کرده بود بعدم که لغوکردم پولمو میگه تو هفته اینده واریز میکنم !!! این دیگه اخرشه

    1
    11
  30. سلام من یه گوشی ایفون خریدم از دیجی کالا پیکسل سوخته داره حالا زیر بار نمیره خرید نکنید ازش

    3
    17
  31. سلام منم چند روز پیش گوشی a12
    گرفتم گوشی داغ میکنه و پرش آنتن داره
    و وقتی باهاش یکم بازی میکنه خیلی داغ میشه و قسمت پایین صفحه لمسش الکی کار میکنه
    از دوستم که مغازه گوشی فروشی داره شنیدم می‌گفت
    دیجی کالا گوشی های مرجوعی رو از جاهای دیگه میاره میفروشه

    5
    22
  32. من که اصلا راضی نیستم نه از دیجی کالا و نه از دیجی استایل مطمئنا اگه جایگزینی بیاد برای این دیگه هیچ وقت نگاهش هم نمی کنم کاش زودتر فروشگاه قدرتمند و مشابهی بیاد که اینو همه بندازن دور ..کالاهای سفارشی من تا حالا چندین بار با تاخیر آوردن و اینکه اون چیزی که نشون میدن نیست پشتیبانی خیلی ضعیفی داره و اصلا کاری برات انجام نمیدن فقط زبون می ریزن ..

    6
    17
    1. نزدیک است...

      ان شا الله یک پروژه بزرگی در راه تولید است. من یبار از دبجی کالا خرید کردم این همه ضعف و بیاهمیتی رو دیدم! برا همین میخوام به پلتفرم برا مردم بسازم نه خودم این جاس جالب میشه که شرکت مال شماست نه ما و تیمم!!!
      ان شا الله ایران هم یک فروشگاه اینترنتی خوب خواهد داشت حتی بهتر از بقیه پلتفر های دنیا!…

      10
      9
  33. تکنولایف دوزترین فروشگاه اینترنتی کشور است من یک گوشی خریدم از تکنولایف جعبه وگارانتی تغلبی فرستاد اصلا جواب گویی ندارد مرجوع کردم قبول نکرد گوشی رو پس فرستاد آشغال ترین اجناس رو داره الان هم که تو انیستاگرام تبلیغ زیادی واسه فروش گوشی می‌کند دوستان به تکنولایف اصلا اعتماد نکنید

    4
    16
  34. خرید از فروشگاه های اینترنتی یک جور باعث جمع شدن سفره های مردم و ایجاد نظام سرمایه داری میشه با حمایت از کسب و کارهای کوچک باعث رونق اینجور کسب کارها بشیم چون با این روند دیگه کسی توان رقابت با این جور فروشگاه ها رو ندار ه و همه باید برای اینجور اشخاص سرمایه دار کار کنیم و باعث توزیع نامتوازن سرمایه میشه و این تیشه زدن به ریشه خودمان هست

    4
    30
  35. سلام، یک سرسره برای دخترم میخواستم بخرم ، قیمتش مغازه بیرون 650 و دیجی 850 هست. واقعا 200 تومان اختلاف برای یک سرسره خیلی هست و کلا دیگه به دیجی اعتماد ندارم. قبلا هم لباس خریدم برای دخترم. سایز شش ساله اش به یک بچه چهار ساله هم اندازه نمیشد ولی حوصله مرجوع کردن هم نداشتم و دیگه به این دیجی اعتماد ندارم.

    7
    34
  36. به نظرم این ایرادهای بنی اسرائیلی در نوشته بیشتر یک ضد تبلیغ برای دیجی کالاست که در نهایت به نفع اون میشه ضمنا تاریخ مقاله هم برای خیلی وقت پیش است

    45
    16
    1. من مجبور شدم این همه خرید کنم چون که ازلحاظ ریوی و جسمانی مشکل دارم و مجبورم ولی این اجبار تموم میشه با رفتن به لونه فسادشون اون ساختمون گاندیشون حتی اگه سینه خیز برم میرم .با کلی کالا . شرف داری پاکش نکن .و بخون .

      3
      5
  37. خیلی هم عالیه . دلیل نمیشه که رقیب شماست پشت سرش بد بگید . اگر هم جنس خوبی به دستتون نرسیده خب طبیعیه ممکنه در خرید حضوری هم همین مشکلات پیش بیاد و شانسی هست و اتفاقی . من که تا به حال راضی بودم کتاب چندین بار سفارش دادم حتی منظم تر و دقیق تر از نمایشگاه مجازی تهران ارسال کردند . نمایشگاه تهران در طول یک ماه یه دونه یه دونه کتاب ها رو میاورد اصلا تجمیع نبود بسته بندی نامناسب تازه یک انتشارات هم به جای کتاب درخواستی من پولش رو به همراه یه کتاب باطله مرجوع کرده بود . ولی دیجی کالا پشتیبانی عالی و به موقع و تمام کتاب هارو هم پرس کرده بودن . توی این اوضاع کرونایی واقعا خدا خیرشون بده

    28
    30
  38. امیر پودینه

    سلام
    ببخشید اون تصویری که بالا گذاشتید تحویل اکسپرس دی جی کلا برای سفارش بیش از۱۰۰هزارتومان اون برای من وجود نداره حتی زمانشم مشخص نمیکنه الان حدود یه هفته بیشتره که کالا به دستم نرسیدلطفا راهنماییم کنید ممنون

    6
    8
  39. واقعا دیچی کالا یک طرفه است وقتی با دیجی کالا تلفنی تماس می گیرم
    و یک اشکالی را مطرح می کنم می گویند در قسمت تماس با دیجی‌کالا
    ********************** مطرح کنید
    این قسمت واقعا سرکاری است
    هیچکس داخلش نیست ،کلا تعطیل است خودشان پیام بگذارند امتحان کنند
    کسی رسیدگی نمی کندبا دوستان که صحبت می کنم متوجه شده ام
    این گونه بی توجهی ها مشتری ها را بکلی دل سرد و خسته کرده است

    4
    31
    1. اگر دیجی کالا به مشتریان خودش اهمیت می داد نظرات و انتقادهای مشتریان را در سایت خودش منعکس می کرد و پیگیری می نمود کسی مجبور نبود داخل سایت های دیگر شکواییه کند این عدم نارضایتی بیشتر انعکاس رفتار های دیجی کالاست

      7
      33
  40. دزد بزرگ یعنی دیجی کالا.حقه باز و پول خور مردم یعنی دیجی کالا.من که دیگه ازش خرید نمی کنم.جنس معیبوب رو فروخته بهم.مرجوعی کردم مامورش اومده می گه پولت باید تو حساب ما باشه فعلا….!!!این دزد نیست پس چی هست؟؟؟

    10
    29
  41. سلام‌کاربران‌دیجیکالا
    دیجیکالا‌هیچ‌گونه عیب‌و‌ایرادی‌به‌هیچ‌وجه‌ندارد
    آنها‌کالا‌را‌به‌موقع‌میفرستند‌ولی‌متا‌سفانه‌اداره‌ی‌پست‌یکم‌دیر‌میاورد‌من‌چندین‌بار‌از‌آذربایجان‌غربی‌خوی
    خریدم‌که‌حد‌اقل‌1روز‌دیر‌رسیده‌است
    با‌تشکر

    40
    15
  42. بنده چادر خودرو خریدم که بعد از 2ماه بدون هیچ دلیلی تکه تکه شد
    حتی به اندازه یک پلاستیک معمولی که یک بیستم آن قیمت داشت کار نکرد

    5
    15
  43. دوستان سلام .
    من بیش از ۱۵۰ خرید از دیجی کالا داشتم . دیجی کالا هم خوبه هم بد . شما محصولی که از دیجی کالا می خری هم ممکنه کمترین قیمت بازار باشه و هم ممکنه گرونترین که حتما باید جستجو کنید .برای نمونه شارژر باتری اکستار vc4 تو دیجیکالا گذاشته 845 هزار تومن و در فروشگاه ECA همون محصول و مدل ۵۸۰ هزار تومن و کالاهایی بوده ارزونتر . من از دیجی کالا دوبار چسب آکواریوم کاسپین خریدم هر که دو بار محصول تاریخ گذشته بود دیجیکالا پس گرفت اما رفتم تو قوانینش خوندم دیدم در توضیحات گفته اگه کالایی تاریخ تولید و انقضا داره باید دو سوم تاریخ مصرف باقی مانده باشه و یا اگه تاریخ تولید نداره ۶ ماه مونده باشه تا تحویل بگیریم اما دقتی نمیشه . توصیه می کنم هر چی از دیجی کالا خریدین کامل تست کنین تو کمتر از ۲۴ ساعت اگر مشکلی داشت مرجوع کنید . من یکبار فیلتر بنزین ترکیه ای خریدم مشخص بود کالا رو بستن رو ماشین نشتی داشته کثیف و زخمی شده و با حرارت داغی دادن که درستش کنن در هنگام مرجوع کردن گفتم این که دیگه تاریخ مصرف نیست ریز نوشته باشه دیجی کالا تو انبار از افراد نابینا استفاده می کنه؟ این جور چیز ها به توهین به شعوره مشتریه . من که اون روز نمی خواستم تعویض کنم اما اگر نمی دیدم نمی شد مرجوع کنم . اکثر کالاهایی که از دیجی کالا خریدم در یکسال اخیر اکثرا بسته ضربه خورده داشتن مثلا روغن فلاکس مکانیک خریدم و ظرف له شده بود و اگر من این کالا رو تو فروشگاه دیگه ای بهم می دادن تحویل نمی گرفتم یا این مشکل برای رب و تن ماهی هم بوده . کالاهای اشتباهی هم زیاد می فرستن مثلن کلاه سفارش داده بودن ۵۰ تومن کتان بود بعد همون فروشنده همون مدل رو تو سایت داشت جنسش پلی استر بود ۳۷ تومن اون رو فرستادن یا یه بکس سایز ۲۴ گرفتم دو مدل بود یکی کروم بود ۳۰۰۰ گرونتر بود و یکی فولادی که فروشنده فولادی رو فرستاد در صورتی که کروم ها رنگ آبی داشت . یا باتری ۲۶۰۰ کملیون خریدم که تو کیسه فریزر فرستادن در صورتی که کملیون باتریهاش وکیوم هستش و جالبه تحقیق کردم دیدم روکش کشیدن رو باتری ارزون و دارن می فروشن . من پولم رو گرفتم اما خیلی ها متوجه نشدن یا یکی تو نظرات گفته بود شک کردم کاور کملیون رو کندم دیدش زیرش یه باتری دیگست ازش پس نگرفتن هیچ محصولم همچنان فروش می رفت به نظر من دیجی کالا با اسم فروشگاههای ساختگی یه سری کالا رو داره به مردم می اندازه ، هر کی باشه ۱ مورد اعتراض اینجوری بیاد قطعا اون فروشگاه رو اجازه فروش دیگه نمی ده چون در اصل آبروی دیجی کالا می ره حتی من در مورد باتری سرچ کردم تو کل اینترنت و تو ایران فقط دیجی کالا اون مدل رو داره یا یه مورد دیگه لامپ g4 اسرام گرفتم برای هود دونه ای ۱۲۰۰۰ تومن بود که بهترین باشه چون مارک های دیگه اون موقع ۴ تا ۸۰۰۰ بود بعد فرستادن کاملن مشخص بود فیکه نور یکیش ۱۰ واتم نبود چه برسه ۲۰ و مشخص بود یه مارک دیگست که با تینر مارک رو پاک کردن و تو زیپ کیف گذاشتن حتی دوتایی که من گرفته بودم یکی سیم پیچش عمودی بود یکی افقی یکی زیپ کیف کوچیک داشت یکی بزرگ ولی اسرام اصل مثل سرنگ بسته بندی شده است من مرجوع کردم پولم رو گرفتم اما اون فروشگاه هنوز درگاه فروشش باز بود و اون محصول داره فروش می ره . یه مورد دیگه بود فروشنده لامپ خود دیجی کالا بود گفته بود دو سال گارانتی داره در صورتی که ۳ ماه روش باقی مانده بود و جالب اینکه ۱۰ روزه یکیش سوخت زنگ زدم گارانتی می گفت نه سه ماهه ربطی نداره از کی خریدین رو محصول خورده یا مثلن پرینتر خریدم سه سال پیش تو ارزونی ها یه قسمت طلق شیشه ای داشت رو قسمت ورودی کاغذ که ترک خورده بود من دیگه مرجوع نکردم اما مغازه بود می گفتم عوضش کن. دیجی پلاسشم الکیه یه محصول انتخاب کردم با کد خودم ۴ روز فقط برای دیجی پلاس می شد ثبت کرد و من باید هفته ی بعد می زدم با کد دوستم که ۱ خرید کرده بود رفتم همون سفارش رو ثبت کردم با آدرس خودم دو روز بعد جا داشت به نظرم دیجی کالا از روزی که پول رو جلوتر با پرداخت اینترنتی می گیره خراب شده قبلا سفارش می دادین تحویل می گرفتین کارت می کشیدین بهتر بود

    11
    61

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH