سود مالی سامسونگ همچنان رو به صعود است!

Samsung-unveils-NFC-enabled-TecTiles-NF1LOPCV-x-large

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که درآمد این شرکت در فصل مالی دوم سال 2013 منتهی به 30 ژوئن به 57.46 تریلیون وون رسیده (هر دلار معادل ۱۱۴۲ وون است) که این میزان نسبت به فصل مالی اول امسال رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، سود عملیاتی این شرکت در فصل دوم مالی امسال به 9.53 تریلیون وون رسیده که این میزان نیز حاکی از رشد 9 درصدی است. بنابراین گزارش، سود خالص این شرکت نیز در این بازه زمانی حدود 7.77 تریلیون وون بوده است.

این در حالی است که سامسونگ 5 ژوییه پیش‌بینی کرده بود که درآمد کل فصل دوم مالی امسال حدود 57 تریلیون وون و سود عملیاتی آن به 9.5 تریلیون برسد.

در حالی که در‌ نیمه اول سال 2012، درآمد این شرکت با رشد 19 درصدی و سود عملیاتی آن با رشد 51 درصدی همراه بود، به نظر می‌رسد که میزان سوددهی این شرکت در نیمه اول امسال بهبود یافته است. نرخ سود این شرکت در شش ماهه اول 2013 به 16.6 درصد رسیده که در مقایسه با نرخ سود 13.1 درصدی در همین بازه زمانی در سال گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد. سامسونگ انتظار دارد درآمد کل امسالش با رشد چشمگیری همراه باشد و رفته رفته سود کسب‌وکارهای مرتبط با این شرکت افزایش یابد.

با توجه به عملکرد مالی سامسونگ، عمده درآمد مداوم این شرکت مربوط به کسب‌وکارهای گوشی هوشمند پیشرفته و تلویزیون ممتاز این شرکت می‌شود. نکته مهم اینجاست که رشد چشمگیری هم در زمینه عرضه پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند و هم در میزان تقاضا برای سیستم‌های تهویه مطبوع این شرکت به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، در حالی که بسیاری از کاربران مدت‌ها بود به انتظار عرضه گلکسی S4 به بازار بودند، عرضه گوشی هوشمند و درآمد حاصل از آن از فصل بهار با افزایش بسیاری همراه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که رشد قدرتمند بازار گوشی هوشمند این شرکت تا فصل سوم مالی امسال نیز ادامه خواهد یافت؛ البته با روند کندتر.

به نظر می‌رسد که بهبود کسب‌وکارهای دپارتمان‌های مختلف این شرکت هم از نظر کسب درآمد و هم سود عملیاتی از فصل مالی قبل و به دلیل میزان بالای تقاضا برای تجهیزات مرتبط با گوشی موبایل شروع شده است. با این حال، فروش کلی تراشه‌های منطقی (Logic Chips) به دلیل کاهش عرضه پردازنده اپلیکیشن موبایلی (سیستمی روی تراشه که برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی که در فضای سیستم‌عامل موبایل اجرا می‌شود، طراحی شده است) کمتر کاهش یافته است. البته ناگفته نماند که افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه (R&D) و تقسیم این سرمایه‌ در کانال‌های مختلف و همچنین مخارج این شرکت در عرضه محصولات جدیدش، افزایش درآمد بخش‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایلی (IM) –که شامل ارتباطات و شبکه‌های موبایلی و کسب‌ و کارهای عکس‌برداری دیجیتال می‌شود- این شرکت را تعدیل کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH