سر شاخ! (مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۴ با اچ‌تی‌سی وان)

s4-vs-one

به فینال مسابقات جام قهرمانان آی‌تی رسیدیم، جایی که دو گوشی شکست ناپذیر این رقابت‌ها پای به زمین مسابقه می‌گذارند تا پس از ۳۰ بازی جذاب و نفس‌گیر، پیروز نخستین دوره این رقابت‌ها مشخص شود و گوشی پیروز جام ITCCup 2013 را به خانه خود ببرد.

در یک طرف گوشی مغرور سامسونگ ایستاده که در بازی قبلی موفق شد تا اکسپریا زد سونی با آن همه طرفدار و هیاهو را حذف کند و در سوی دیگر اچ‌تی‌سی وان که به سختی از سد اپتیموس جی پرو ال‌جی گذشت اما تا بدین مرحله، از بالاترین درصد رای کاربران برخوردار بوده و نشان داده که طرفداران پر و پا قرص و البته متعصبی دارد.

در این بین نقش ما فقط داوری است و همچون تمام رقابت‌های گذشته، قصد نداریم سمت هیچ گوشی را بگیریم و برای آنکه در مسابقه فینال از این بابت خیال شما راحت‌تر هم باشد، از یک کارشناس زبده دعوت کرده‌ایم تا در کنار ما به تحلیل بازی بپردازد. جناب میفِندِرِسکی (!) کارشناس افتخاری ماست که در این فینال داغ و هیجان انگیز همراهمان خواهد بود تا ببینیم که جام بر دستان کدام گوشی خواهد درخشید، پس با آی‌تی‌رسان و مسابقه شماره ۳۱ و پایانی، همراه باشید.

۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

از آنجایی که هر کدام از گوشی‌ها تا به حال ۵ بازی انجام داده‌اند، به طور حتم با این دقایق کاملا آشنا هستید. اچ‌تی‌سی وان به لطف خلاقیت سازنده‌اش، دارای نمای جدیدی است و به همین خاطر نظر بیننده را به خوبی به سمت خویش جلب می‌کند. در بالای نمایشگرها دو اسپیکر دستگاه دیده می‌شوند که یک خوبی دارد و یک بدی! با قسمت خوب آن در پخش چند رسانه‌ای آشنا خواهید شد اما اجازه بدهید تا بدی‌اش را همین جا اعلام کنیم! افزایش ارتفاع دستگاه تا حدی که تقریبا با محصول سامسونگ که نمایشگر بزرگ‌تری هم دارد، در یک رده قرار می‌گیرد و این موضوع به نوعی نقطه ضعف محسوب می‌شود اما از آنجایی که اکثر پرچمداران امروزی دارای چنین هیکل و ظاهری هستند، کاربران به این نکته توجه چندانی نشان نمی‌دهند و شاید همین امر نشان از زیرکی اچ‌تی‌سی داشته باشد، چرا که علاوه بر استفاده از ابعادی بزرگ‌تر، اسپیکرهای خودش را نیز به بدنه جلویی تحمیل می‌کند، جایی که اکثر سازندگان از ترس نا همگونی دیزاین و یا افزوده شدن فضای اضافی، بخش پشتی و یا پایینی خود را به منظور جای دادن بلندگو انتخاب می‌کنند.

در طرف مقابل کهکشانی شماره چهارم می‌ایستد، محصولی که یکی از موفق‌ترین تولیدات این کمپانی و حتی تمام شرکت‌ها در استفاده از فضای مفید بوده و اگر از جلو به دستگاه خود خیره شوید، نمایشگر گوشی اکثر فضای دید شما را اشغال خواهد کرد. اما اگر از شما بپرسند که این مدل گلکسی S4 است و یا S3؟! به طور حتم در گفتن آن دچار تردید خواهید شد و حتی ممکن است با کلی فکر کردن، آخر سر به اشتباه نیز بیفتید چرا که سامسونگ با مهارت هر چه تمام‌تر، این دو برادر را شبیه به یکدیگر ساخته تا اگر از S3 بدتان آمده است، از S4 متنفر شوید! البته، بیایید انقدر پیاز داغ کار را بالا نبریم، چون S4 اگر به اندازه اچ‌تی‌سی وان در طراحی زیبا نباشد، اما زشت هم نیست و دلیل توقع اکثر کاربران، به خاطر پرچمدار بودن این مدل و تبلیغات گسترده‌ای است که برای آن صورت گرفته و در واقع این یک انتظار (به حق) بود که سامسونگ در این نسخه، تغییرات بیشتری را اعمال کند. از نظر راحتی در دست گرفتن، S4 کمی برتری دارد، به خصوص وقتی بدانید که نمایشگر آن بزرگ‌تر هم است، حس رضایت شما بیشتر خواهد شد چرا که به دلیل جنس خاص بدنه (که در قسمت بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد) احتمال لغزندگی‌اش نسبت به One کمتر بوده و از طرفی به دلیل کار گذاری کلید پاور S4 در سمت راست و One در بالای دستگاه، احتمال افتادن محصول سامسونگ کمتر است.

up-eachother

سامسونگ از یک کلید فیزیکی در وسط و دو دکمه لمسی استفاده کرده و در مقابل اچ‌تی‌سی تنها دو کلید لمسی دارد که در دو طرف لوگوی این کمپانی کار گذاشته شده‌اند.

led-s

اگر گوشی‌ها را به پشت برگردانیم، طراحی اچ‌تی‌سی چشم نواز‌تر است (برای سامسونگ حتی چشم خراش است!). بدنه یک دست آلومینیومی با لوگوی beatsaudio حکایت از روزهای شیرینی دارد که با این گوشی خواهید گذراند و از طرفی یک تکه بودن بدنه، این هشدار را به شما می‌دهد که به باتری دسترسی ندارید و بایستی مراقبت بیشتری از دستگاه خود داشته باشید. در طرف مقابل S4 با چهره‌ای در هم رفته پشتش را به ما کرده و با آنکه بافت بدنه نسبت به S3 کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد، اما چیز جذابی برای مشاهده ندارد و حتی نوار دور گوشی که رنگ فلز بر روی آن خورده، از جلال و ابهت این ماده خالی بوده و همان رنگ و بوی پلاستیک خودمان را می‌دهد (سامسونگ، فیبر کربن صدایش می‌کند!).

back-phone

نقد میفندرسکی: به نظر من در این ۱۰ دقیقه ابتدایی، اچ‌تی‌سی نشان داد که ذوق بیشتری در طراحی خود به خرج داده و با آنکه محصول سامسونگ خوش دست و باریک است، اما عدم ذوق طراحان و تشابه با محصول نه چندان زیبای قبلی، سبب می‌شود تا وان بتواند در این لحظات سوار بر بازی باشد. فقط اگر اچ‌تی‌سی کمی در جای‌گذاری کلید پاور هم دقت عمل بیشتری از خود نشان می‌داد، به طور حتم برنده این بخش از بازی بود.

s4-and-one

دقیقه ۱۰ تا ۲۰: جنس و وزن بدنه

دوست دارید از وزن شروع کنیم یا جنس بدنه؟ طرفداران سامسونگ فریاد می‌زنند از وزن و به همین خاطر ما هم این گزینه را در اولویت کاری خودمان قرار می‌دهیم. محصول سامسونگ علی‌رغم نمایشگر بزرگ‌تر، ۱۷ گرم سبک‌تر است و این یک مزیت به حساب می‌آید، حتی برای کسانی که می‌گویند وزن گوشی برای ما مهم نیست! اما این برتری را می‌توان در اینجا کمی پر رنگ‌تر هم دانست چرا که به خاطر بدنه نسبتا لغزنده اچ‌تی‌سی وان و همچنین محل بد کلید پاور امکان افتادنش از دست، بسیار بیشتر از گوشی سامسونگ است. آخ! گوشی‌ها از دستمان بر روی زمین افتاد و از شانس بد سطح زمین دارای شیب بود و به همین خاطر چندین ملق نیز زدند! اجازه بدهید تا گوشی‌ها را بر داریم تا ببینیم چه بلایی سر آن‌ها آمده است. ابتدا نگاهی به اچ‌تی‌سی وان بیندازیم، بدنه آلومینیومی به طور معمول مستعد خط و خش پذیری و حتی در حالت ساخت ظریف (همچون آی‌فون ۵) دچار فرو رفتگی می‌شود، اما خوشبختانه این مدل بدنه مستحکمی دارد و به جز چند خط و خش سطحی که با یک مداوای سراپایی حل می‌شود، احتیاجی به معالجه ندارد. البته اگر برخورد کمی شدیدتر باشد و یا شانس نداشته باشید، شاهد زخم‌های عمیق‌تری هم خواهید بود. حال به سراغ گلکسی S4 می‌رویم که پیش از ما آقای میفندرسکی آن را از روی زمین برداشته و رنگش مثل گچ سفید شده است! با اشاره دست وی متوجه می‌شویم که باید هرچه سریع‌تر به اورژانس زنگ بزنیم زیرا حال گلکسی چندان خوب نیست! تقریبا این گوشی با هر قسمتی از کناره‌ها که به جایی خورده، روی آن بخش را زمین نزده و یک اثری بر روی خودش باقی گذاشته است! در واقع توصیه ما این است که این گوشی را به هیچ عنوان بدون بامپر (محافظ جانبی) نخرید زیرا استحکام آن مانند ژله است و ظاهر هر سطحی را به خودش می‌گیرد، بااین تفاوت که دیگر به شکل اولیه‌اش هم باز نمی‌گردد!

2-phones

البته سامسونگ برای آنکه شما حداقل کمی از اشک‌های خودتان را پاک کنید، از نسخه سوم گوریلا گلس برای مهم‌ترین قسمت دستگاه یعنی نمایشگر آن بهره گرفته تا حداقل در این بخش خیال‌تان جمع‌تر باشد که به آن صدمه‌ای وارد نمی‌شود، محلی که اچ‌تی‌سی با استفاده از نسخه دوم گوریلا گلس، عملا یک گام از محصول سامسونگ عقب‌تر مانده است.

تحلیل میفندرسکی: گلکسی S4 یکی از سبک وزن‌ترین گوشی‌های بازار در چنین ابعادی است که با استفاده از نسخه سوم گوریلا گلس، این امر را به خوبی محقق کرده است. در مقابل جنس نا مطلوب بدنه در کنار استحکام بسیار پایین کناره‌ها، آن را به یکی از ضربه پذیرترین و به نوعی گریه آورترین محصولات برای خریدار خود بدل ساخته است.

اچ‌تی‌سی وان با آنکه کمی سنگین وزن‌تر است، اما جنس بدنه بسیار مطلوبی دارد و به این راحتی‌ها هم اشک را به چشمان شما نمی‌آورد، اگرچه به دلیل ساختار خاص، اگر این گوشی دچار خرابی شود، رسما شما را سکته داده و کاری می‌کند که به دلیل دشواری بسیار در تعمیر آن، گوشی را راهی بهشت زهرا کنید!

دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

این قسمت، از آن دست بخش‌هایی است که محل مناقشه بسیاری دارد! فناوری ساخت هر دو نمایشگر متفاوت بوده و طرفداران خاص خود را دارد. البته در ابتدا باید به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر سامسونگ یک امتیاز مثبت را به آن داد، ضمن آنکه هر دو گوشی دارای وضوح تصویر فول اچ‌دی و چگالی پیکسلی بالاتر از ۴۰۰ هستند و همین امر سبب می‌شود چشمان انسان تفاوتی را در وضوح آن‌ها احساس نکند.

اچ‌تی‌سی وان از Super LCD 3 استفاده می‌کند که ادعایش در نشان دادن طبیعی رنگ‌ها و رنگ سفید بسیار روشن است و از سوی دیگر گلکسی S4 از Super AMOLED بهره می‌گیرد که توانش در کنتراست بالا و رنگ مشکی عمیق است. حال شما سیاهی را دوست دارید و یا سپیدی را؟!

شاید با دیدن این سوال به یاد داستان‌های درام بیفتید که سپیدی همیشه بر سیاهی غلبه می‌کند، اما توصیه می‌کنیم که این تفکر را به کنار بگذارید زیرا اینجا مشکی، رنگ عشقه!

در واقع مشکلی خالص در S4 برای شما کنتراست بی‌نهایت را به ارمغان می‌آورد، امری که اچ‌تی‌سی وان از به دست آوردنش عاجز است و از سوی دیگر انگ اشباع بودن رنگ‌ها به S4 زده می‌شود، موردی که سامسونگ تلاش زیادی کرده تا با سیستم رنگی RGB‌ خود تا حد امکان بر این نقیصه فائق آید، موردی که برخی از کاربران آن را یک مزیت نیز به حساب می‌آورند!

اگر دو گوشی را به زیر نور شدید ببریم، در وهله نخست سفیدی بالاتر اچ‌تی‌سی وان سبب می‌شود خوانایی نمایشگر آن برتر باشد اما اگر آن‌ها را سمت نور مستقیم بچرخانیم، گوریلا گلس ۳ به خاطر بازتابش پایین‌تر نور، موفق‌تر عمل می‌کند (در گوشی سامسونگ). پس در نور شدید نمی‌توان یکی را کاملا برتر دانست.

in-sun

برای آنکه با کیفیت رنگ‌ها و تصاویر بیشتر آشنا شوید، هر دو دستگاه را در کنار یکدیگر گذاشته و عکس گرفتیم. حال شما قضاوت کنید که کدام یک برتر است (نمایشگر سمت راست S4 و سمت چپ وان است).

dis4 dis1 dis-2 dis3

تحلیل میفندرسکی: نگاه از زاویه‌ها در S4 عالی‌ست، اگرچه اچ‌تی‌سی وان هم یکی از بهترین‌ها در بین ال‌سی‌دی‌ها است. به شخصه کنتراست رویایی S4 را خیلی دوست دارم، این گوشی حتی از S3 نیز بهتر است و با افزایش میزان سفیدی، تصاویر را بسیار درخشان تحویل شما می‌دهد. در مقابل اچ‌تی‌سی وان هم کیفیت کاملا قابل قبولی داشته و با آنکه سخت است آن را با S4 برابر دانست، اما حداقل سرافرازانه این بخش را ترک می‌کند.

دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

یکی از کارهای سخت دنیا، این است که شما دو وسیله خیلی خوب و مشهور داشته باشید و بخواهید از بین آن‌ها یکی را به عنوان گزینه برتر انتخاب کنید. مثلا بگویید: فراری بهتر است یا پورشه؟! بنز بهتر است یا بی‌ام‌و؟! سنس بهتر است یا تاچ ویز؟!

به جرات می‌توان این دو رابط کاربری را بهترین اینترفیس‌های حال حاضر بازار برای اندروید دانست که هر کدام طرفدارهای ویژه خود و البته دشمنانی قسم خورده دارند! از آنجایی هم که ما دنبال پروژه دشمن سازی برای خودمان نمی‌گردیم، برای شما چند تا عکس از این رابط کاربری می‌گذاریم و تحلیل را هم به گردن جناب میفندرسکی می‌اندازیم تا اگر قرار به خوردن کتک بود، ایشان نوش جان بفرمایند! (عجب نامردهایی هستیم‌ها!)

رابط کاربری S4

s4-ui1 s4-ui2

رابط کاربری ONE

one-ui

تحلیل میفندرسکی: این دو گوشی با ورژن‌های مختلفی از اندروید وارد بازار شدند، وان با نسخه 4.1 و S4 با 4.2 که البته اچ‌تی‌سی خیلی زود ورژن بالاتر را برای گوشی محبوبش عرضه نمود تا ایراداتی چون نبود گزینه اعلانات را برطرف کند.

اولین چیزی که در سنس خیلی جلب توجه می‌کند BlinkFeed است که آخرین اخبار را به دلخواه شما بر روی نمایشگر گوشی نمایش می‌دهد. منوها ظاهر ساده و خاصی دارند و با آنکه تنظیمات به پر زرق و برقی سامسونگ نیست، اما نیازهای کاربر را پاسخ می‌دهد.

در طرف دیگر هم تاچ ویز با انواع و اقسام قرتی بازی‌ها عرضه شده که علی‌رغم همه این موارد، سعی نموده تا اصالت اندرویدی‌اش را حفظ نماید. آیکون‌های بسیاری برای اعلانات در نظر گرفته شده و سامسونگ تلاش زیادی داشته تا قابلیت شخصی سازی بالا در کنار راهنمایی‌های گسترده را به کاربرش عرضه کند.

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

سامسونگ در نسخه جهانی خود با چیپست اختصاصی‌اش موسوم به Exynos 5 Octa 5410 عرضه می‌شود و در برخی از بازارها (همچون آمریکا) به خاطر اینکه اپراتورها نیاز به نسخه LTE دارند و چیپست سامسونگ از این شبکه پشتیبانی نمی‌کند، به ناچار Snapdaragon 600 بر روی گوشی استفاده شده است، چیپستی که قلب تپنده اچ‌تی‌سی وان به صورت پیش فرض است و در آن چهار هسته Krait 300 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز به کار گرفته شده است. در تست‌های انجام شده از نظر قدرت، برخلاف تصور بسیاری (به خاطر فرکانس بالاتر هسته‌های اسنپدراگون ۶۰۰)، عملکرد اگزینوس با چهار هسته A15 و فرکانس 1.6 گیگاهرتز بهتر گزارش شده است. البته این گوشی ۴ هسته دیگر هم دارد که در فعالیت‌های سبک به کار می‌افتند (هسته‌های ضعیف A7) و البته برخلاف انتظار همگان در مصرف پایین‌تر نسبت به نسخه دیگر گلکسی اس ۴، میزان استفاده باتری در این گوشی بیشتر است!

البته از آنجایی که مبارزه بین اچ‌تی‌سی وان و اس ۴ ورژن I9500 است، پس دیگر صحبتی از I9505 نمی‌کنیم و به سراغ دو تیم قدرتمند خود می‌رویم. واحدهای گرافیکی گوشی‌ها نیز در این بین کاملا متفاوت هستند. اس ۴ از PowerVR SGX 544MP3 استفاده می‌کند و وان از Adreno 320 مشهور که هر دو از قوی‌ترین بازیگران دنیای GPUها هستند.

در اینجا قصد نداریم که بر روی کاغذ و در واقع تئوری به مقایسه مبارزان بپردازیم، چرا که جام قهرمانان آی‌تی، عرصه عمل است! به همین خاطر از چند برنامه بنچمارک گیری معتبر در این بخش استفاده می‌کنیم تا ببینیم که گوشی‌ها در عمل چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

در مرحله نخست به سراغ بنچمارک پی رفتیم، آزمونی ساده و در عین حال گویا که توانایی هسته‌ها را در محاسبه عدد پی نشان می‌دهد و بالطبع هرچه عدد به دست آمده (بر حسب میلی‌ثانیه) کمتر باشد، نشانگر سرعت بیشتر هسته‌هاست. عدد ۱۴۲ میلی‌ثانیه برای S4 و ۱۴۷ میلی‌ثانیه برای اچ‌تی‌سی وان، نشان داد که تفاوت چندانی را نمی‌توان در این قسمت شاهد بود و تنها یک برتری جزئی با S4 است.

bench-pi

پس از این بخش، به سراغ آزمون Quadrant Professional رفتیم که در ۴ بخش مختلف عملکرد گوشی‌ها را می‌سنجد. نمواردهای زیر، خود گویای همه چیز است.

cpu graphic memory io

سپس برای بررسی کارایی واحد گرافیکی پای NenaMark 2 را به آزمون‌های خود باز کردیم که اعداد 60 برای S4 و 61.5 برای اچ‌تی‌سی وان، نشان از کمی قدرت بالاتر برای Adreno 320 داشت.

nena

امتحان سوم مربوط به AnTuTu بود که برخلاف اسم عجیبش! کارایی بسیار خوبی دارد و با یک سری آزمون‌های مختلف از تمام بخش‌های گوشی، امتیازی را به دستگاه اعطا می‌کند. عدد ۲۸۰۵۲ برای S4 در مقابل ۲۳۰۸۹ اچ‌تی‌سی وان، نشان داد که این برنامه به محصول سامسونگ روی خوش بیشتری را نشان داده است.

antutu

در مرحله آخر هم از Vellamo و تست HTML5 آن استفاده کردیم که این بار اچ‌تی‌سی وان با امتیاز ۲۲۰۲ بالاتر از S4 با رقم ۱۷۲۵ ایستاد.

vellamo

تحلیل میفندرسکی: بایستی یک واقعیت را پذیرفت که همیشه اعداد بنچمارک نشان از برتری مطلق یک دستگاه ندارند، به خصوص هنگامی که شما دو گوشی توانمند چهار هسته‌ای داشته باشید که همه برنامه‌ها و بازی‌های روی کره زمین (مخصوص به موبایل) را به راحتی آب خوردن اجرا می‌کنند!

دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

cameras

اچ‌تی‌سی در گوشی وان که دومین تلفن همراه مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال بود (پس از لومیا ۹۲۰) کاری کرد تا یکی از متفاوت‌ترین مدل‌های تولیدی در بخش دوربین تا به امروز وارد بازار بشود. اما هر تفاوتی، دلیل بر خوب بودن نیست و هر خوبی هم متفاوت نیست! بیایید کمی نزدیک‌تر به این لنز ۴ مگاپیکسلی نگاه کنیم.

باور عمومی که در بین اکثر کاربران وجود دارد، این است که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، دوربین کیفیت بهتری خواهد داشت و به همین خاطر یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تا ۳ برابر بهتر از ۴ مگاپیکسلی خواهد بود. اما آیا واقعا این چنین است؟! اچ‌تی‌سی در مقابل این سوالات یک جواب دارد و می‌گوید: لنز دوربین‌های موبایل کوچک هستند و به همین خاطر هر چه تعداد پیکسل‌ها افزوده شود، به دلیل کمبود فضای کافی، اندازه آنان کوچک‌تر خواهد شد و همین امر سبب می‌گردد که علاوه بر کاهش کیفیت هر پیکسل، میزان نویز نیز در تصویر به دلیل عدم توانایی دریافت نور کافی توسط پیکسل‌ها و اندازه کوچک‌تر آن‌ها، بالا برود. حال در دوربین جدید وان، هر پیکسل تا ۳۰۰ درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل‌های یک دوربین موبایل ۱۳ مگاپیکسلی جذب خواهد کرد (به دلیل ابعاد بزرگ‌تر) که سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس خواهد شد. در تصویر پایین ساختار سنسور اولترا پیکسل اچ‌تی‌سی وان را مشاهده می‌کنید.

more-light

در واقع اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که اندازه پیکسل‌ها در اینجا بزرگ‌تر شده و همین امر نه تنها نقیصه‌ای چون کم‌تر بودن تعداد آن‌ها را پوشش می‌دهد، بلکه در مجموع سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس می‌شود.

sensor2

البته این تنها مورد در برتری دوربین وان نیست. ImageChip 2 قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار متوالی، قابلیت ضبط تصاویر به صورت HDR و کاهش دهنده نویز را نیز دارد و حتی دوربین، لزرش گیر اپتیکال جهت جلوگیری از تار شدن تصاویر در اثر لرزش دست را نیز داراست. فکر کردید تمام شد؟! خیر! یک نکته مهم دیگر میزان Aperture یا اندازه باز شدن لنز است که هر چه عدد کمتری باشد، نشان از گشودگی بیشتر لنز و در نتیجه ورود نور بهتر دارد. در اغلب لنزها این مقدار (که با F نشان داده می‌شود) برابر با 2.8 است. گلکسی اس ۳، F/2.6 و آی‌فون ۵، F/2.4 دارد. اما اچ‌تی‌سی وان دست همه را از پشت بسته و این میزان را به 2.0 رسانده تا به نوعی وایدترین لنز موجود را داشته باشد (نسبت به آی‌فون ۵، ۴۴ درصد نور بیشتری وارد آن می‌شود).

sensor

در طرف مقابل گلکسی S4 قرار دارد که همیشه سامسونگ در این رده از محصولاتش، دوربین‌های بسیار با کیفیتی را کار گذاشته است تا مبادا دل نازک خریداران کهشکشانی‌ها را بشکند. در اینجا شما شاهد یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با تک فلاش LED هستید. تصاویر با کیفیت مناسبی گرفته می‌شوند و میزان Aperture یا گشودگی دیافراگم رقم مناسب 2.2 است که البته در مقابل اچ‌تی‌سی وان با f/2.0 کمی پایین‌تر می‌ایستد. اما باید توجه داشت که در اینجا تعداد پیکسل‌ها بیش از ۳ برابر هستند و همین امر، در بهبود کلی کیفیت عکس‌ها در برابر رقبا تاثیر به سزایی دارد.

اما تمام هنر S4 به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه قابلیت‌های گوناگون عکاسی از مزایای آن به شمار می‌رود و همین موارد سبب شده تا خواستگارهای زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال در Dual Camera، دوربین جلویی تصویر شما را به عکسی که گرفتید می‌چسباند! البته تنها یک قاب برای آن در نظر گرفته شده (با حالت تمبری که باطل شده!) و جایگاه آن می‌تواند کمی بر روی عکس شما تاثیر منفی هم داشته باشد! اما برای کسانی که دوست دارند در عکس گرفته شده توسط خودشان حضور داشته باشند، یک ایده بسیار خوب است.

dual-camera

در حالت Sound & Shot شما ۹ ثانیه فرصت دارید هر چیزی که می‌خواهید درباره عکس گرفته شده بگویید و بر روی آن ضبط کنید. در قابلیت Drama یک سوژه متحرک در کادری ثابت، چندین بار عکس‌برداری می‌شود و تلفیقی از آن‌ها یک عکس جادویی را به شما تحویل می‌دهد!

sound-and-shot

با Animated Photo می‌توانید یک تصویر متحرک Gif بسازید و در حالت Eraser سوژه‌های نامناسب و مزاحم عکس خود را حذف کنید.

animated

برای آنکه بهتر با چند و چون قابلیت عکاسی گوشی‌ها آشنا شوید، تصاویر زیر را در شرایط کاملا یکسان با آن‌ها گرفتیم تا خود قضاوت کنید که عملکرد کدام یک برتر است.

S4-PIC5
گلکسی S4 در نور اتاق
ONE-PIC5
اچ‌تی‌سی وان در نور اتاق

s4-cam3
S4 در روز روشن
one-came3
وان در روز روشن
s4-cam2
گلکسی S4
one-cam2
اچ‌تی‌سی وان
s4-cam4
گلکسی S4 در فضای نیمه تاریک
one-came4
اچ‌تی‌سی وان در فضای نیمه تاریک
s4-night-mode
گلکسی S4 در فضای نیمه تاریک در حالت Night Mode
one-nightmode
اچ‌تی‌سی وان در فضای نیمه تاریک در حالت Night Mode
s4-cam1
S4 در تاریکی مطلق به همراه فلاش
one-pic1
اچ‌تی‌سی وان در تاریکی مطلق به همراه فلاش

برای مقایسه دوربین فیلم‌برداری، هر دو گوشی را در حالت فول اچ‌دی گذاشته و مشغول به فیلم‌برداری شدیم. ۲ دقیقه در شرایط مختلف و البته یکسان برای هر دو اقدام به ضبط فیلم کردیم، جایی که تعداد پیکسل‌ها برابر بوده و بر خلاف زمان عکاسی، تعداد بیشتر پیکسل به داد S4 نمی‌توانست برسد! حجم کلیپ محصول اچ‌تی‌سی برابر با ۲۵۰ و برای S4 در حدود ۲۴۵ مگابایت شد که اعداد نزدیکی به یکدیگر هستند.

تحلیل میفندرسکی: مشخصا اچ‌تی‌سی وان استاد تصویر برداری در صحنه‌های کم نور است، جایی که هم در عکاسی و هم فیلم‌برداری، برتری بالایی دارد. اما وقتی که به نور کافی برسیم، این S4 است که به دلیل تعداد پیکسل بالاتر، برتری خواهد داشت. البته در بخش فیلم‌برداری که تعداد پیکسل‌ها متفاوت است، بالانس نوری را S4 بهتر رعایت می‌کند و به هم پیوستگی فریم مناسب‌تری هم دارد، از طرف دیگر اچ‌تی‌سی وان علاوه بر موفقیت در مکان‌های تاریک، از سرعت فوکوس مناسبی برخوردار است.

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چند رسانه‌ای

در این بخش می‌توان سه عامل را برای لذت بردن از یک پخش خوب، اصلی قلمداد کرد. صدا، تصویر و پشتیبانی! دو گزینه نخست که مشخص است و منظور از پشتیبانی، توانایی پخش کدک‌های مختلف است که در این بخش به لطف حضور اندروید با انواع و اقسام نرم‌افزارها در کنار سخت افزار قدرتمندی که هر دو دستگاه دارند، هیچ کمبودی احساس نمی‌شود. البته گوشی سامسونگ به صورت پیش فرض از کدک‌های بیشتر پشتیبانی می‌کند اما از آنجایی‌که ما بر روی هر دو دستگاه MX Player به همراه تمام کدک‌های جانبی را نصب کردیم، هیچ کدام مشکلی در نمایش محتواهای اچ‌دی و فول اچ‌دی نداشتند.

در قسمت تصویر، چند کلیپ را به صورت هم زمان بر روی دو رقیب پخش کردیم، واقعیت اینجاست که هر دو در حد کاملا قابل قبولی به نمایش می‌پردازند، به نحوی که نمی‌شود یکی را بر دیگری برتری داد، فقط شاید 0.3 اینچ اندازه اضافه نمایشگر S4، مزیت کوچکی را برای آن ایجاد کرده باشد.

multimedia

وقتی به بخش صدا می‌رسیم، از همان لحظه نخست اسپیکرهای اچ‌تی‌سی وان برای S4 خط و نشان می‌کشند و فقط نگاهی به فضای اشغال شده، انتظار اختلافی در حد یک سیستم خانگی 7.1 بانده با دو اسپیکر کوچک کنار کامپیوتر را برای ما تداعی می‌کند، اما در زمان پخش، واقعا چنین موردی دیده نمی‌شود! در واقع تک بلندگوی S4 با آن منفذ کوچکش، خیلی خوب در برابر اسپیکرهای وان ایستادگی می‌کند و حتی می‌توان حجم صدا را برابر دانست، اما همه چیز که حجم نیست! اگر در جزئیات و میزان باس تولیدی دقت کنیم، برتری با اچ‌تی‌سی وان است، جایی که فناوری beats audio هم به کمک این سازنده آمده تا مجموعه صدای بی‌نظیری را تقدیم گوش‌های شما بکند!

تحلیل میفندرسکی: بسیاری برنده این بخش را از پیش تعیین شده می‌دانستند، اما سامسونگ به لطف نمایشگر با کیفیت و تک بلندگوی توانمند خود کاری کرد تا شاهد یک رقابت نزدیک و پایاپای باشیم.

دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت‌ها نیز بالاتر می‌رود. اهمیت بسیار زیاد پیروزی در این مسابقه باعث شده که گوشی‌ها با احتیاط بازی را ادامه دهند و هیچ کدام جرات یک حمله همه جانبه را نداشته باشند. در بخش باتری نیز این محتاط بودن کاملا به چشم می‌خورد، جایی که عملکرد گلکسی S4 در حالت کلی کمی چربش دارد اما زمان مکالمه و وب‌گردی اچ‌تی‌سی وان بالاتر است. در دو تصویر زیر، به خوبی مشخص شده که هر گوشی تا چه میزان توانایی مقاومت در برابر استفاده‌های گوناگون را داراست.

S4 BATTERY

one-battery

تحلیل میفندرسکی: برتری یک مدل در این قسمت بستگی زیادی به استفاده کاربر دارد، اگر اهل وب‌گردی باشید، اچ‌تی‌سی وان گزینه مطلوب‌تری است و اگر برای شما دیدن فیلم و کلیپ بر روی گوشی اهمیت دارد، پس S4 گزینه مطلوب‌تری خواهد بود. اگرچه در حالت کلی، کمی برتری با S4 در زمان استندبای بوده و فاصله‌تان با شارژر بیشتر است!

دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

وقتی به چنین قسمتی از کار برسیم، هر دو گوشی هر چه توانایی دارند، با خود به زمین بازی می‌آورند. هر دو مدل از پورت اینفرار رد بهره می‌برند اما سامسونگ به همراه یک برنامه اختصاصی نظیر Watch On‌ ارایه می‌شود که از طریق آن قادر به کنترل وسایل صوتی و تصویری اطراف خود هستید. گلکسی S4 با سه ظرفیت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده، در حالی‌که اچ‌تی‌سی وان دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی دارد و به دلیل قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی توسط S4، می‌توان کمی برتری را از آن محصول سامسونگ دانست.

در زمینه قابلیت‌های نرم‌افزاری، با آنکه وان به همراه برنامه‌هایی چون Zoe یا Blink feed عرضه شده اما در مقابل امکانات رنگارنگ سامسونگ، یک گام عقب‌تر است. شاید بسیاری از افراد، قابلیت‌هایی چون S Voice که به نوعی به تبعیت از Siri اپل ساخته شده است یا خاصیت Quick Glance و Smart Stay و Air Gesture‌ و… را چندان کاربردی ندانند، اما بایستی پذیرفت که بودنشان بیشتر از نبودشان ارزش دارد!

هر دو گوشی از نسخه 4 بلوتوث استفاده می‌کنند و امکانات ارتباطی آن‌ها در حد بسیار کاملی است.

back-phones

تحلیل میفندرسکی: امکانات رنگارنگ نرم‌افزاری را نمی‌توان به راحتی در S4 نادیده گرفت، موردی که نه تنها اچ‌تی‌سی وان، بلکه هیچ گوشی دیگری به پایش نخواهد رسید. همچنین تنوع حافظه‌ها برای محصول سامسونگ بیشتر است، اگرچه به دلیل تعداد بسیار زیاد برنامه‌ها، نصفی از حافظه ۱۶ گیگابایتی داخلی همیشه اشغال بوده و کاربر را مجبور به تهیه کارت حافظه جانبی می‌کند.

وقت اضافه: قیمت

در دقایقی قرار داریم که تنها یک اشتباه از سوی هر کدام از گوشی‌ها، به قیمت از دست دادن بیش از یک ماه تلاش آن‌ها خواهد بود. اگر سری به بازار داخلی بزنیم و قیمت گوشی‌ها را جویا شویم، متوجه خواهیم شد که هیچ‌کدام حال و روز چندان خوشی ندارند! محصول اچ‌تی‌سی، نسخه ۳۲ گیگابایت و بدون گارانتی آن در حدود ۲ میلیون تومان و با گارانتی اصلی‌اش بین 2.200.000 تا 2.300.000 تومان قیمت گذاری شده است. در سوی دیگر، گلکسی S4 شرایطش نه تنها دست کمی از اچ‌تی‌سی وان ندارد بلکه کمی هم بدتر است! نسخه ۱۶ گیگابایتی این کالا (بدون گارانتی) را می‌توان کمی بالاتر از 1.900.000 تومان پیدا کرد و برای ورژن ۳۲ گیگابایتی، باید بالای ۲ میلیون تومان برای این گوشی کنار گذاشت. ضمن اینکه قیمت کالای گارانتی‌دار (در نسخه ۱۶ گیگابایتی) به بالای 2.100.000 تومان رسیده که نشان از حال و روز نه چندان خوب و موجودی پایین این کالا در بازار داخلی دارد، جایی که در طی این چند وقت و علی‌رغم پایین آمدن قیمت ارز در کشور، روند قیمتی S4 بر عکس بوده و سر به ناسازگاری گذاشته است!

تحلیل میفندرسکی: اگر شرایط سامسونگ (به خصوص در واحد موبایل) در کشور به حالتی غیر عادی در نمی‌آمد، به طور حتم وقت‌های اضافه می‌توانست برگ برنده سامسونگ باشد و کار را در انتهای مسابقه یک‌سره کند، اما ظاهرا سرنوشت، بازی دیگری را برای این دو مدل رقم زده است.

بازی در وقت قانونی به پایان رسیده اما هرچه به تابلوی نتیجه نگاه می‌کنیم، نمی‌شود برنده را مشخص کرد. پس به ناچار داور دو وقت اضافه دیگر را اعلام می‌کند تا بلکه در این دقایق، بتوان پیروز را مشخص نمود.

وقت اضافه اول: تست وای‌فای

در وقت اضافه اول به سراغ شبکه بی‌سیم گوشی‌ها رفتیم تا میزان برد آن‌ها را بسنجیم. بدین منظور یک روتر بی‌سیم ایسوس را در گوشه‌ای کار گذاشته و هر دو رقیب را از طریق خطوط بی‌سیم به آن متصل کردیم. این آزمون را در فاصله‌های ۳ و ۱۵ متری گرفتیم که نتایج را مشاهده می‌کنید.

s4-wifi-3m
گلکسی S4 در فاصله ۳ متری
one-wifi-3m
اچ‌تی‌سی وان در فاصله ۳ متری
s4-wifi-15m
گلکسی S4 در فاصله ۱۵ متری
one-wifi-15m
اچ‌تی‌سی وان در فاصله ۱۵ متری

تحلیل میفندرسکی: به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی وان در فواصل دورتر از روتر، عملکرد کمی بهتری از خود نشان می‌دهد و توانایی دریافت سیگنال آن بالاتر است.

وقت اضافی دوم: بازی

وقتی شما دو گوشی فول اچ‌دی با پردازنده‌های قدرتمند ۴ هسته‌ای دارید، به سراغ اجرای بازی‌های سبک نخواهید رفت! پس ما هم مثل شما عمل کرده و فقط در پی بازی‌های سنگین خواهیم بود تا در وقت اضافی دوم، هر چی توانایی برای گوشی‌ها مانده، از آن‌ها گرفته تا بلکه یکی رضایت به باختن بدهد!

ابتدا بازی Need for speed: Most Wanted را بر روی گوشی‌ها امتحان کردیم و پس از دقایقی، دیدیم که هیچ کدام از گوشی‌ها آخ نمی‌گویند! پس گفتیم به سراغ یک بازی دیگر برویم که به جای آخ، فریاد بکشند! پس از Modern Combat استفاده کردیم. لحظاتی از بازی نگذشته بود که هر دو گوشی کم کم شروع به گرم شدن کردند، مشخص بود حال و هوای اکشن بازی حسابی بر روی آن‌ها تاثیر گذاشته و گرمای وجودشان را افزایش داده است. بازی کردن را ادامه دادیم تا جایی که احساس کردیم بدنه آلومینیومی اچ‌تی‌سی از یک حدی، گرمایش فراتر نمی‌رود. ظاهرا به شرایط بازی عادت کرده بود و بیشتر از این قصد جو گیر شدن نداشت! اما در سوی دیگر گلکسی S4 به قدری غرق در بازی شده بود که همه چیز را فراموش کرده و اطراف دوربین و همچنین ال‌سی‌دی مقابلش به مرز داغ شدن رسیده بود، به نحوی که احساس خطر کردیم و حتی تلفن را برداشتیم تا به ۱۲۵ زنگ بزنیم! اما گوشی با این حد از گرما هم باز به خوبی کار می‌کرد، اگرچه این درجه حرارت بالا، حداقل برای انگشتان ما منطقی نبود!


تحلیل میفندرسکی:  بازی کردن با هر دو گوشی بسیار لذت بخش است و قدرت بالا به هیچ بازی‌ای جواب منفی نخواهد داد. اگرچه داغ شدن بیش از حد S4 در عناوین گرافیک بالا می‌تواند آزار دهنده باشد و از طرفی اسپیکرهای با کیفیت اچ‌تی‌سی وان، حس لذت بخش‌تری را به گیمر منتقل می‌کنند.

هنگامی که داور سوت پایان وقت‌های اضافی را به صدا در آورد، نفس راحتی کشیدیم که دیگر این جام هیجان انگیز به پایان خودش رسیده و وقت آن است که برنده مشخص شود. به چهره گوشی‌ها نگریستم، هر دو حسابی خسته بودند و نفس نفس می‌زدند، اما هیچ کدام قصد تسلیم شدن نداشتند! پس بایستی چه‌کار کنیم؟! نگاهی به داور انداختیم، وای، نه! به سمت نقطه پنالتی در حال حرکت بود، ظاهرا برنده مسابقه فینال را ۵ ضربه پنالتی مشخص خواهد کرد!

پنالتی اول: GPS

هر دو گوشی علاوه بر پشتیبانی از GPS، از ماهواره‌های روسی Glonass نیز پشتیبانی می‌کنند و همین امر درصد موفقیت ارتباطی آن‌ها را بالا می‌برد. به همین خاطر هر دو گوشی را در یک فضای بسته و با فاصله دو متری از پنجره قرار داده و GPS آن‌ها را فعال کردیم.

gps-test

تحلیل میفندرسکی:  سرعت اتصال S4 به ماهواره سریع‌تر بود و ضمن اینکه در حین اتصال نیز توانایی بهتری در حفظ ارتباط خود داشت. یکی از این دلایل برتری را می‌توان در جنس بدنه‌ها دانست.

پنالتی دوم: سیگنال آنتن دهی

برای آنکه میزان سیگنال دریافتی گوشی‌ها را مشاهده کنید، از یک سیم کارت بر روی هر دو گوشی استفاده کردیم (همراه اول) و آن‌ها را در یک مکان مشابه قرار دادیم. دو نمودار زیر قدرت آنتن دهی گوشی‌ها را نشان می‌دهد.

signal-s4
سیگنال S4
one-signal
سیگنال اچ‌تی‌سی وان

تحلیل میفندرسکی:  پایداری ارتباط و آنتن دهی در اچ‌تی‌سی وان بهتر به نظر می‌رسد و در S4 نوسانات زیادی مشاهده می‌شود که با توجه به جنس بدنه، کمی عجیب است.

پنالتی سوم: سرعت دوربین

با استفاده از نرم‌افزار CamSpeed، سرعت عکاسی با دوربین در شرایط مختلف، همچون زمان فوکوس کردن، عکاسی با فلاش و بدون فلاش تست شد.

cam-speed

تحلیل میفندرسکی:  رنک پایین‌تر و امتیاز بهتر S4 نشان از سرعت بالاتر دوربین این گوشی در مقابل رقیب خود دارد.

پنالتی چهارم: جاوا

این بار از طریق برنامه JBench به سراغ آزمودن سرعت اجرای جاوا بر روی گوشی‌ها آمدیم. امتیاز تعلق گرفته توسط این برنامه‌ها را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

jfbench

تحلیل میفندرسکی:  ظاهرا S4 پنالتی زن ماهری است که با اختلاف نسبتا زیادی این قسمت را به نفع خودش تمام کرده است.

پنالتی پنجم: سرعت دانلود و آپلود

برای آنکه در ضربه آخر، تمام قدرت گوشی‌ها را بگیریم تا دیگر دست از سر ما هم بردارند! به یک دکل مخابراتی پر سرعت رفتیم و به گوشی‌ها اجازه دادیم با بیشترین میزان توانایی خود شروع به دانلود و آپلود یک بسته اطلاعاتی در زمانی مشخص کنند. دو تصویر زیر نشان می‌دهد در این تایم چه میزان آپلود و دانلود توسط گوشی‌ها انجام شده است.

speed-test

تحلیل میفندرسکی:  با آنکه نتایج به یکدیگر در میزان حجم دانلود و آپلود بسیار نزدیک است، اما ظاهرا عملکرد اچ‌تی‌سی وان کمی در میزان کلی برتری دارد.

logos

به نظر می‌رسد دیگر به پایان بازی رسیده باشیم و برنده خودش را برای بالا رفتن از سکوی قهرمانی و به دست گرفتن جام آماده می‌کند. اما برنده کدام گوشی است؟ اچ‌تی‌سی وان یا سامسونگ گلکسی S4؟ به یاد داشته باشید، این شما هستید که برنده را مشخص خواهید کرد!

[divide style=”2″]

تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده شده و جام ITCCup 2013 را به خانه خواهد برد؟! (این نظر سنجی تا ۷ روز باز خواهد بود)

[box type=”info”][poll id=”17″][/box]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران گلکسی S4 و اچ‌تی‌سی وان شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات برگزار شده را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

378 در مورد “سر شاخ! (مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۴ با اچ‌تی‌سی وان)”

  1. مدی سرلک لکی

    اصلا در مورد سامسونگ حرف نزن مخصوصا از مدل اس من مدی سرلک لکی از بطاق هستم من حدود یک میلیون و سی صد پای اس 4 دادم الان دارم میسوزم که چرا اچ تی سی وان مکس نگرفتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟

  2. اقایون خانوما….من الان اس4 دارم
    میخوام با وان تعویضش کنم
    ببینید اگه فک میکنین اس4 بخاطره حسگرایی ک داره بهتره کاملا در اشتباه هستید..تا دست دارین مطمعن باشید ازین حسگرا استفاده نمیکنین
    ولی ی خاصیتی داره…فقط برا بلوف زدن خوبه
    بنظره من وان بهتر از اس4ره….

  3. قبلا onex داشتم real racing راحت اجرا میکرد یه one تازگیا گرفتم اما متاسفانه این بازی رو با لگ اجرا میکنه

  4. سامسونگ همه مدلاش یه جوره خلاقیتی توش به کار نرفته و فوق العاده خز و بی کلاسه . جنس بدنه اش هم فکر کنم از باقی مونده ی مواد یخچالاست… :))

  5. سلام بچه ها
    جون مادراتون کمکم کنید
    بعد عمری میخوام ی گوشی بگیرم
    نمیدونم اس4 بگیرم یا اچ تی سی وان……از ی طرف میگم اس4 داغ میکنه و میسوزه از ی طرف میگن خوبه!!!!نمیدونم چی ب چیه
    کمکم کنین تو رو خدا>>اس4 بگیرم یا اچ تی سی وان؟کدومش بهتره؟فرض کنین خودتون میخواین بگیرین!کدومش با کیفیت تره،خوشکلتره؟
    کمکم کنین
    مرسی

    1. سلام
      من به شما میگم ولی خواهش دارم همه طرفدارای s4 دربارش فکر کنن…

      سامسونگ غیر از چند تا سنسور تبلیغاتی که اوناروهم اگه به کلیپای تستشون نگاه کنین میبینین خیلیم دقیق نیستن چیزی نداره.
      اگه سنسورای سامسونگ رو کناربذارین چی ازش میمونه؟درضمن سنسورا چیز خیلی مهمی هم نیستن وقتی خدا به آدم دست داده خیلی مهم نیست که دو سانت بالاتر از صفحه بگیریش یا بزنی به صفحه!!!!
      درباره ی 8 هسته ای بودنشم باید بگم حسن نیست بلکه عیبه چون به هیچ وجه 8تاهسته باهم کارنمیکنن یا4تااولی فعالن یا 4تا بعدی و عیب حساب شدنشم بخاطر اینه که وقتی پردازش رو از یه پردازنده به اون یکی منتقل میکنه گوشی سرعتش پایین میاد.

      ومهمترین موضوع اینکه وقتی 1ونیم میلیون پول به یه گوشی خرج میکنیم باید از همه چیش مطمئن باشیم که HTC ONE همینطوره ولی s4 هرگز.
      HTC ONE فقط بعضی از امکانات تبلیغاتی غیر کاربردی S4 رو نداره ولی دیگه اما و اگری توش نیست ولی S4 خریدین همون موقع خرید میپرسین آخه داغ نمیکنه این؟
      درضمن دوستی هم که هر هفته گوشی عوض میکنه باید بگم S4 ایراداتی هم داره که تو دراز مدت معلوم میشه مثلا بعد از 4یا5 ماه باتریش (اونم بخاطر داغ کردنای گوشی) ورم میکنه و به صفحه فشار میاره.(قیمت باتری اصل S4 هم 120هزاره).درضمن بعضیام میگن نسخه آندرویدو ارتقا بدی یا 4 هسته ای بگیری داغ نمیکنه صحت نداره چون مشکل S4 حاد تر ازین راه حل های ساده س که اگه نبود خود سامسونگ تا حالا حلش میکرد!!
      درباره مقاومت گوشیام لازم به گفتن نیست دیگه ولی چیزی که مهمه اینه که اگه HTC ONE ضربه بخوره با اینکه احتمالش کمتره آسیب ببینه ولی اگه آسیبم ببینه با هزینه خیلی کمتری نسبت به S4 تعمیر میشه.

      در کل به نظر من اگه یکم دقیق و منطقی درباره این دوگوشی فکرکنیم میبینیم کهHTC ONE یه گوشی مطمئن و کاربردیه که غیراز سنسور ها ی S4 در بقیه موارد بهتر یا برابر با S4 هستش.

    2. اچ تی سی وان من خودم اس 4 داشتم روزی دو بار شارژش میکردم ولی وان دوستم باتریش تا یک روز کامل کار سنگین جواب میداد

  6. اس4 مزخرفه فقط htc یکم فکر کنید ودلیلشو بفهمی بهتره عزیز آخه کاراییhtc پیشرفته تر ازاس4 است وازنظر کیفیت فقط بگو:htc ممنون …….فدات

  7. salam .khaste nabashi agha peyman kheyli jalebo jazab gozaresh mikardi….kolli hal kardam.
    man khodam s4 daram doroste ke kheyli ghabeliyat o karaie dare vali to jense badanash aslan kar nakardan yani ba kochaktarin zarbe be khako khon mire taze moghe bazi kheyli dagh mishe adam mitarse bahash game bazi kone.dar har sorat be nazare man age harki bekhad az in 2 model ykiro entekhab kone be nazare man htc one kheyli khobe…kashki manam htc one dashtam bejaye s4 kheyli pashimonam alan 5mah nist ke kharidamesh vali pashimonam

  8. سلام به همگی به نظر من باید منطقی فکر کرد. s4اصلا بدنه نداره خودتون هم میدونید ممکنه گوشی از دستتون بیفته خوب باید یه بدنه می داشت تا بتونه از گوشی محافظت کنه – حالا درسته که s4امکانات جانبی داره کهhtcنداره ولی htcبدنش متاله علاوه بر اون تو طراحی کل همه رو خابونده من طرفدار سرسخت htcام واونو با اپل 5 هم عوض نمیکنم و حالا حالاها تاوقتیکه برندی مثل htcهست سامسونگ باید بوق بزنه

  9. چرا وان برنده شد؟تو پنالتی ها هم حق با اس4 بود.ولی بدنه ی اچ تی سی وان هوش از سر میبره مخصوصا از سامسونگی ها!

    1. سلام
      من از تیر ماه تا به امروز sony z ,note2,htc one ,lumia920,s3,lg2,خریدم هر کدوم مشکلاتی داشتن که باعث شد تند تند عوض کنم گوشیاروو بخاطر لج اس4 نمیخریدم نوت3 گرفتم اما تو 1 هفته فروختم و اس4 ساخت کره گرفتم و یه محافظ خوب که کاش از اول میخریدمش بهتریییییییییین گوشی هست چون بهترین هرگوشی رو استفاده کردم میگم.
      وان که اول شد=دوربینش خ ضعیف هست، باتری هم که تعریفی نداره، رابطش خسته کننده،گوشی مثل صابون لیزمیخوره،3ساعت زمان تا فول شدن باتری،وجودت یه صدایی مثل خس خس در هنگام مکالمه

  10. سلام
    پیمان جان من بین xperia z1 و HTC one گیر کردم به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم
    کیفیت دوربین xperia z1 اینجوری که اعداد و ارقام نشون میده هست

    1. پیمان گل‌کار

      واقعیت اینه که کیفیت دوربین موبایل هرچقدر هم عدد مگاپیکسلش بالا بره، باز از یه حدی فراتر نخواهد رفت.
      باید اولویت‌های خریدتون رو مشخص کنید. اچ‌تی‌سی وان دیزاین زیبا، نمایشگر با کیفیت و اسپکیرهای بی‌نظیری داره و از آن طرف Z1 دوربین خوب، باتری قوی و سخت‌افزاری قدرتمندتر دارد.

  11. به نظر من بدون در نظر گرفت آیتم دوربین اون هم دربعضی موارد…اچ تی سی وان یه چیز دیگه اس.طراحی اش میارزه به کل امکانات s4!!!!!!!!!!!مگه نه!؟

    1. البته بعد از آمدن آیفون ۵اس و نوت ۳ و جی۲ بازهم این htc one بود که با سرافرازی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2014عنوان برترین اسمارتفون جهان رو برخودش اختصاص داد

  12. حقیقتش نمیخام تعسب خرج کنم !
    من قبلا اچی تی سی داشتم HTC Incredible – S خوب کار میکرد تا زمانی که به ریست شدن خود به خود افتاد !!! یعنی هی روشن میشد دوباره خودش خاموش میشد ! با جدا کردن باتری ( توجه کنید با جدا کردن باتری ) و جا زدن مجدد و ریست فکتوری از طریق بوت لودر درست میشد و تا 3 ماه کار میکرد و دوباره همون آش و همون کاسه !! آخرشم فروختمش رفت
    حالا میخام گوشی بخرم بین وان و اس 4 موندم خدا وکیلی …
    از یه طرف چون قبلا اچ تی سی داشتم ازش راضی بودم ( تا این اواخر که گوشی اینجوری شد البته )
    از یه طرف به باتری و مشکلات یک تکه بودن درب اچ تی سی توجهم رو جلب کرده !!! همون چیزی که بالا عرض کردم ! اگر یه زمانی خدای نکرده خدای نکرده گوشی یه عیبی کنه که فقط با جدا کردن باتری بشه درستش کرد چه خاکی برسرم بکنم ؟!! ( گوشیمو دو زار هم نمیخرن ) در صورتی که باتری رو خیلی از دوستان و هواداران بهش توجهی نمیکنن !!! ( واقعا مهمه این باتری که قابلیت جدا شدن رو داشته باشه )
    ناراحت نشید دوستان ولی واقعیت اینه که آیفون هم با وجود همین نقص میتونه دردسر ساز بشه ! ( چون تجربه ایفون رو هم که دست دوستان بوده و به مشکل خوردن برام کاملا این اطمینان رو ایجاد کرده که باتری در دراز مدت یه عامل دردسر ساز میشه !!! حالا ببینید کی گفتم !!! ) این دو گوشی تازه اومدن تو بازار و اجازه بدین دو سال از کار کردن با این گوشی ها بگذره و استفاده اش رو ببرید اونوقت جواب پس میدن ( تعداد گوشی هایی که به مشکل باتری خوردن و یا بدلیل وکیوم بودن باتری جدا نمیشه ازشون مثل وان )
    البته من کل این مقاله و مقایسه رو مطالعه کردم و برتری های هر دو رو نسبت به هم دیگه ملاحظه کردم مخصوصا کیفیت ال سی دی بنظر میرسه که وان بهتر از اس 4 هست چون یه ویدیو توی یو تیوب دیدم در شرایط نوری زیاد وان تصویرش بمراتب بهتر از اس 4 بود ….
    بگذریم با توجه به عرایضم :
    حالا شما منو راهنمایی کنید که وان بخرم یا اس 4 ؟

  13. یکی از نکات این مسابقه پیروزی وان باوجود تعداد خیلی بیشتر کاربران سامی بود.مسلما سامسونگ بدلیل تبلیغات بیشتر و عرضه وسیع تر و کلا اینکه شرکت خیلی بزرگتریه تعداد کاربران خیلی بیشتری داره.خیلی افراد عامی حتی htcرو نمیشناسن و بارها شده تا گوشیو دست من میبینن که صحفه بزرگ میپرسن گالسکی هست?و بعد که میگم htcیجوری نگاه میکنن که اینگار نمیفهمن چی میگم که باید توضیح بدم که خودشیه مارک و برند جداگونه هست.مسلما تعدادوان دارها خیلی کمتره و این هم از نظر من یک مزیت بزرگه که تو این تحلیل بالا در نظر گرفتهنشده بود.یعنی دیرتر خز میشه و دست همه میافته.ولی خوش خوشبختانه با این وجود بازهم وان برنده شد.که نشان از رضایت بیشتر کاربراش داره.طراحی ظاهر و برند معیار خیلی مهمی در انتخاب من برای گوشیه که تو این مورد وان واقعا یک سروگردن بالاتر از s4 هست.

  14. آرین (Darkstone)

    یک موضوعی که تو مسابقه بود ، این بود که از antutu ورژن قدیمی استفاده کردین ، الان ورژن 4 اش اومده که بهتر و دقیق تره ، گرچه شاید زیاد فرقی نکنه

  15. یه خرده بی انصافی شد:
    همه طرفدارای سونی، ال جی، ایسوس، اپـل و … => به وان رای دادن
    ولی سامی یک تنه خوب رای آورد
    من طرفدار سامسونگ نیستم ولی نباید س4 رو دست کم گرفت

    1. بخشید بعد شما کجای این معادله قرار داشتید که مشاهده کردید و با این اطمینان میگید همه طرفداران سایر برندها به وان رای دادن!نکنه رفتید از تک تکشون پرسیدید?بعد چرا این افراد به سامی رای ندادند?مگه پدرکشتگی داشتند اگر هم به وان رای دادهباشند حتما یه چیزی توش دیدند رای دادن بهش.

  16. هونامی گند زد واقا از سونی انتظار نداشتم خراب شد در حد لالیگا اما ساسونگ متاسفانه عالی کار کرد نوت 3 زیبا و پر قدرت است اما من چشم به وان مکس و اپل ایفون 5s است شب برای تمتم اچ تی سی ها خوش

  17. تا کمتر از 5 ساعت دیگه که هونامی معرفی بشه ٰ سامسونگ و اچ تی سی و ایسوس باید برن سراغ کشک سابی .
    قویترین اسمارت فون جهان : اکسپریا هونامی

    1. خخخخخخخخخ
      من جای تو بودم فوررا حرفمو پس میگکرفتم
      نوت 3 معرفی شد
      جنسش چرمه پسر
      وااااااااااااااااااای
      رمش 3 گیگه
      کیفیت فیلم برداری 4k

    2. حتی با ومدن هونامی هم وان طرفدارای خودش رو داره عزیز,هونامی نسل بعدی اسمارت فونهاست که مشخصه باید قوی تر باشه ولی کسی که طرفدار یک برند باشه صبر میکنه تا برندش رقیب هونامی رو معرفی کنه!کلا سونی ظاهر گوشی هاش خوب نیست.مطمئن باشین اچ تی سی گوشی خواهد رد با استانداردهای هونامی ولی بسیار قوی تر.

    3. پس g2 این وسط چکارس؟برای اولین بار در تاریخ دنیا بنچ مارک pi پایین صد رسید و این یک رکورده

  18. when Xperia Honami -Z1- arrive , samsung galaxy s4 and htc one immediate should go to the ashcan .
    هر وقت معنی اش رو فهمیدی منفی هم بدی اشکالی نداره .
    فقط : هونامی ( غول برره )

  19. دروغ تعطیل

    به نظر من طراحی وان خیلی زیبا و دلچسبه ولی زیاد بهینه نیست !!!
    وان با داشتن صفحه 4.7 اینچی و نداشتن کلید فیزیکی home ابعادش حتی به اندازه یک میلیمتر از اس4 که صفحه نمایش 5 اینچی داره و کیلید فیزکی home داره بزرگتره !!!
    در ضمن اس4 خوش دست تر از وان هست همونطوری که اقای گلکار تو مقاله گفتن !!!

    1. با کمک طرفداران
      سونی
      اپل
      ال جی
      ایسوس
      و…..
      طرفدارای اچ تی سی خودشون اگه شرکت میکردن له میشدن
      این شکست غیر منطفانه هیچ چیز از ارزش های بهترین اسمارت فون دنیا کم نمیکنه

      1. الکی تهمت نزن.خیلی از طرفدارای سونی و ال جی به اس 4 رای دادن.برو نظرات رو بخون متوجه میشی.اگه بیشترشون به وان رای دادن خب دلیلش اینه وان بهتر از اس 4 هست.پیروزی وان مبارک.به طرفدارای سامی جون هن تسلیت میگم!

      2. قبول کنید که شکست خوردید دیگه. گیرم هم چنین باشه که شما میگید خوب حتما یچیزی تووان دیدند که بهش رای دادن چرا به سامی رای ندادند?

        1. هیچی ندیدن فقط میخواستن حرص ما رو دربیارن که موفق شدن ولی دیدگاه ما درباره ی اس 4 تغییر نمیکنه که هیچ،قویتر هم میشه…

      1. طرفدارهای s4خلاقیت هم ندارن آخه چرا کامنت بقیه رو برعکس میکنی میذاری
        فقط htc
        سامسونگ از بس فوکوس کرد رو گوشی تو یخچال سازیش هم موند.با اون یخچال ها و گوشی های مزخرفش

      1. نه اتفاقا ماهم کاملا قبول داریم اس ۴ قابل مقایسه با وان نیست بلکه باید با همرده های خودش مثل سونی زد یا نکسوس۴ یاهواووی p6 مقایسه بشه نه با برترین اسمارتفون سال.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH