آی‌فون‌های 2018 احتمالا به Face ID مجهز خواهند شد

طبق گزارش منتشر شده از یکی از معتبرترین تحلیل‌گران KGI Securities به نام مینگ شی کو، تمام آی‌فون‌هایی که سال 2018 عرضه می‌شوند مجهز به Face ID خواهند بود.

این تحلیل‌گر توضیح می‌دهد که اپل هنوز هم در حال کار بر روی تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش است. هر چند این روند با مشکلات و سختی‌های فراوانی روبرو است.

طبق گفته‌های کو، Face ID مجهز به TrueDepth احتمالا برای همه دستگاه‌های سال آینده از جمله نسخه‌های به‌روزرسانی شده آی‌فون‌های 8 و 8 پلاس هم در نظر گرفته خواهد شد. البته به بدون حاشیه بودن این مدل‌ها هیچ اشاره‌ای نشده است.

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌هایی که ذهن سرمایه‌گذاران را مشغول کرده این است که آیا آی‌فون‌های سال آینده مجهز به تاچ‌آی‌دی هستند یا نه. به باور ما دو نکته مهم در این رابطه وجود دارد: یک حس و بازخورد کاربران نسبت به Face ID و دو مشکلات فنی که کمپانی برای قرار دادن اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش با آن‌ها روبرو است. اما در هر حال باور داریم که اپل خیلی زود اگر بخواهد اسکنر اثر انگشت را باز گرداند، آن را در زیر صفحه‌نمایش تعبیه خواهد کرد.

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل در مسیر انجام این کار در واقع قرار دادن پنل تاچ‌ آی‌دی است. همان لایه اضافه‌ای که باعث ضخیم‌تر شدن صفحه‌نمایش خواهد شد و احتمالا دقت اسکن را هم پایین خواهد آورد.

در هر حال گزارش‌ها بر این باورند که آینده هندست‌های اپل بستگی کامل به واکنش کاربران به Face ID دارد. پیش فروش آی‌فون از بیست و هفتم اکتبر آغاز می‌شود و این هندست‌ها از سوم نوامبر در مغازه‌ها به فروش خواهند رسید. در واقع سوم نوامبر همان روزی است که اپل باید منتظر بازخورد کاربرانش نسبت به فن‌آوری جدید تشخیص چهره باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH