نمونه تصاویری که یک عکاس حرفه‌ای با دوربین آی‌فون 8 پلاس ثبت کرده است

نقدهای آی‌فون 8 پلاس منتشر شده و شاهد بحث‌های متفاوتی درباره جنبه‌های مختلف آن هستیم اما در این میان، شنیدن صحبت‌های تخصصی یک عکاس حرفه‌ای درباره دوربین آی‌فون 8 پلاس بیش از هر چیز دیگری جالب خواهد بود.

وقتی که Austin Mann به ایالت راجستان کشور هند سفر کرد، صدها عکس با آی‌فون 8 پلاس خود ثبت نمود. او در وبلاگ خود درباره این تصاویر و دوربین این گوشی به ارائه یک سری توضیحات پرداخته است.

آستین، دوربین آی‌فون 8 پلاس را خیلی دوست دارد و آن را بسیار بهتر از دوربین آی‌فون 7 پلاس می‌داند. آستین بیش از همه از حالت عکاسی پرتره جدید آی‌فون 8 پلاس شگفت‌زده شده است. معرفی ویژگی Portrait Lighting از نظر وی بسیار جالب توجه است.

به لطف قابلیت Portrait Lighting می‌توان حس طبیعی بودن را بیش از پیش به عکس‌ها القا کرد. اکنون می‌توان حتی بعد از ثبت عکس، میزان روشنایی را تغییر داد. البته نه تنها آستین، بلکه تمام افرادی که تاکنون به بررسی دوربین آی‌فون 8 پلاس پرداختند مدعی هستند که ویژگی Portrait Lighting در تمامی زمان‌ها به درستی کار نمی‌کند اما وقتی این قابلیت به درستی عمل می‌کند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی تصاویر می‌گذارد.

حالت پرتره در حال حاضر از HDR پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد جزئیات بیشتری از تصاویر را به خصوص زمانی‌که نور بیش از اندازه است، مشاهده کنید.

حالت پرتره را می‌توان پس از ثبت تصویر غیر فعال کرد. اگر تمایل ندارید که پس زمینه حالتی مات داشته باشد می‌توانید آن را بعدا غیر فعال کنید. آی‌فون 8 پلاس از ویژگی Sync Flash نیز  پشتیبانی می‌کند. این ویژگی شاتر را کمی بیش‌تر باز نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد نور محیط به طبیعی بودن تصاویر و کنتراست بیش‌تر آن نسبت به تصاویر معمولی کمک کند. با این‌که به‌صورت خاص به این نکته اشاره نشد اما آی‌فون 8 پلاس از HDR پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تصاویری با دامنه دینامیکی بالاتری داشته باشیم.

اکنون در آی‌اواس 11 تمامی عکس‌ها در فرمت HEIF و تمامی ویدئوها در فرمت HEVC ذخیره می‌شوند. به این ترتیب با وجود عدم کاهش کیفیت، حجم فایل‌های چند رسانه‌ای به نصف کاهش پیدا می‌کند. اگر از طریق خود دستگاه اقدام به اشترا‌ک‌گذاری فایل‌ها کنید، آن‌ها ابتدا تبدیل به فرمت‌های قدیمی‌تر می‌شوند اما در صورت کپی کردن آن‌ها از طریق کابل USB، دقیقا همان فایل‌های اصلی ثبت شده منتقل خواهند شد. با این حال ممکن است که این فایل‌ها با رایانه شخصی شما، حتی اگر مک باشد هم‌خوانی نداشته باشند. البته پشتیبانی از این دو فرمت فایل چند رسانه‌ای به زودی در قالب یک به‌روزرسانی نرم افزاری به مک بوک‌ها افزوده خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم دیگر تصاویر ثبت شده توسط آستین را در وبلاگش مشاهده کنید تا درک کنید که گوشی‌های هوشمند چه توانایی‌هایی دارند و به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 8 پلاس در صدر رده‌بندی اسمارت‌فون ها ایستاده است؛ حتی DxoMark نیز این‌گونه فکر می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH