بررسی اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1900: چمدان سخن‌گو!

بررسی اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1900: چمدان سخن‌گو!

بدون شک یکی از لذت‌ بخش‌ترین تجربه‌های شنوایی هر انسان، موسیقی است. بشر از دیرباز به موسیقی علاقه داشته و همین مورد سبب شده تا تکنولوژی روز متناسب با آن پیشرفت کند. این موضوع را با نگاهی به بازار متنوع هدفون‌ها و اسپیکرها می‌توان فهمید.

TSCO یکی از برندهایی است که همیشه سعی داشته تا با عرضه محصولات متنوع در زمینه موسیقی،‌ بخشی از نیاز بازار را تامین کند. این برند در سبد محصولات خود اسپیکرهای قابل حمل فراوانی را گنجانده که یکی از خاص‌ترین آن‌ها با نام TS 1900 TROLLEY شناخته می‌شود. مدتی است که این اسپیکر متفاوت مهمان آزمایشگاه آی‌تی‌رسان شده و به ما فرصتی دست داد تا از نزدیک با آن کار کنیم.

برای آنکه با این محصول بیشتر آشنا شده و نقاط ضعف و قوتش را بشناسید، با ما در بررسی اسپیکر TS 1900 TROLLEY تسکو همراه باشید…


طراحی

تصور همه از اسپیکر قابل حمل، یک محصول کوچک و ظریف است اما تسکو آمده تا تعریف جدیدی از این وسیله داشته باشد. حالا TS 1900 یک اسپیکر بزرگ، 20 کیلوگرمی و قابل حمل است که در نگاه نخست توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند.

شاید با خود بگویید که چنین محصول غول‌آسایی چگونه می‌تواند قابل حمل باشد؟! تسکو برای این مورد چاره‌ای اندیشیده و با قرار دادن یک دسته در بالای اسپیکر (که به صورت کشویی باز می‌شود) و دو چرخ در زیر آن، کاری کرده تا بتوانید این مدل را همچون یک چمدان به این سو و آن سو ببرید.

در بخش بالایی کلیدهای کنترلی اصلی اسپیکر را شاهد هستیم. این قسمت به دو نیم تقسیم شده و در مرکز آن 3 کلید ولوم برای تنظیم Bass ،Treble و Echo دیده می‌شوند و همچنین ورودی دو میکروفون، ورودی کارت حافظه میکرو SD و در نهایت پورت USB را هم شاهد هستیم.

در لبه دستگاه نیز نمایشگری برای مشاهده وضعیت اسپیکر تعبیه شده که به صورت تک رنگ است و خلاصه‌ای از عملکرد کلی دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

در سمت چپ یک کلید ولوم بزرگ برای تنظیم میزان صدای میکروفون دیده می‌شود که در زیر خودش سه دکمه برای تغییر وضعیت دستگاه و ضبط صدا قرار داده است. در بالای این قسمت نیز کلید پاور را می‌بینیم که رنگش متناسب با بدنه اصلی است.

در سمت راست باز هم یک کلید ولوم دیگر برای تنظیم میزان صدای اسپیکر قرار گرفته و در زیر آن نیز 3 کلید برای تغییر وضعیت موزیک (توقف، پخش و رفتن به موزیک بعدی/قبلی) جا خوش کرده‌اند تا از این لحاظ دو بخش اصلی اسپیکر به صورت قرینه باشند.

پشت اسپیکر و در بالاترین قسمت، ورودی پورت شارژر،‌ چراغ وضعیت شارژ، ‌ورودی AUX و کلیدی برای روشن و یا خاموش کردن رقص نور قرار گرفته که در نوع خودش جالب است.

در نگاه از روبه‌رو، یک اسپیکر بزرگ را می‌بینید که شاید پیش‌تر شبیه این را در تالارها دیده باشید! این قسمت توسط یک توری با کیفیت محافظت می‌شود تا دیگر نگران برخورد اجسام نوک تیز با اسپیکر نباشید. در این بخش همچنین لوگوی TSCO را شاهد هستیم که با چسب به توری چسبانده شده است!

در دو سمت بدنه اصلی یک فرورفتگی بزرگ دیده می‌شود تا بتوانید از آن‌جا به راحتی اسپیکر غول‌آسای خودتان را بلند کنید.

بدنه اصلی از پلاستیک فشرده باکیفیتی ساخته شده و به نظر نمی‌رسد که در دراز مدت مشکل خاصی را ایجاد کند. این پلاستیک همچنین طرح چرمی دارد تا حداقل از لحاظ ظاهری با یک محصول زیبا طرف باشیم.


قابلیت‌ها

یک اسپیکر قابل حمل، جدای از بحث کیفیت و بلندی صدا می‌بایست قابلیت‌های ارتباطی خوبی داشته باشد تا بتوان به راحتی در هر شرایطی از آن بهره برد. خوشبختانه تسکو اهمیت این موضوع را می‌دانسته و اسپیکر خاصش را کاملا مجهز کرده است.

شما می‌توانید از طریق اتصال کارت حافظه، موزیک‌های خود را پخش کنید و یا از پورت USB برای اتصال فلش به TS 1900 بهره بگیرید. علاوه بر این‌ها امکان استفاده از کابل AUX نیز هست تا همانند سیستم‌های صوتی خودرو بتوانید با گوشی موزیک مورد علاقه خود را بگذارید و لذت ببرید.

در نهایت نیز این اسپیکر به بلوتوث مجهز شده و قادر هستید بدون اتصال سیم، موزیک مورد نظرتان را به اجرا در آورید. در تست‌هایی که ما گرفتیم عملکرد بلوتوث دستگاه عالی بود! دستگاه خیلی زود توسط گوشی شناسایی می‌شود و پروسه اتصال شاید به 5 ثانیه هم نرسد. یعنی شما در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید صدای موزیکی که از گوشی پخش می‌شود را به این اسپیکر غول‌آسا منتقل کنید. از دیگر قابلیت‌های خاص این محصول می‌توان به پشتیبانی از رادیو اشاره داشت.

شاید همه این ویژگی‌ها را در سایر اسپیکرهای بلوتوثی هم ببینید اما قطعا در آن‌ها خبری از رقص نور نیست. در اطراف اسپیکر چندین LED با رنگ‌های متفاوت دیده می‌شوند که با یک برنامه مشخصی روشن و خاموش شده و جلوه زیبایی را به دستگاه می‌بخشند. البته این نورها با موزیک هماهنگ نیستند و تنها طبق برنامه خودشان مشغول فعالیت می‌شوند. استفاده از رقص نور در این اسپیکر نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با خاموش کردن آن به صورت مجزا، از اسپیکر به راحتی استفاده کنید حتی اگر خبری هم از رقص نور نباشد.

بر خلاف اکثر اسپیکرهای قابل حمل بازار، این مدل به یک ریموت کنترل نیز مجهز است. شما توسط آن می‌توانید از راه دور دستورات خودتان را به دستگاه بدهید. ظاهر ریموت بسیار ساده بوده و کلید‌های قرار گرفته بر روی آن خیلی خوب و با کیفیت نیستند اما برد ریموت قابل قبول است و می‌توان از فاصله چند متری هم با اسپیکر ارتباط برقرار کرد. البته از هر زاویه‌ای برای برقراری ارتباط نمی‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال از کنار و یا پشت دستگاه عملا ریموت کنترل بدون استفاده است!

یکی دیگر از مشکلات اصلی ریموت، عدم هماهنگی کلید ولوم آن با ولوم اسپیکر است! یعنی شما در صورتی که میزان صدای اسپیکر را توسط خود دستگاه بر روی نیمه قرار دهید، نمی‌توانید با ریموت صدا را تا انتها بالا ببرید و یا اگر صدا توسط کلید ولوم اسپیکر قطع شده باشد با ریموت نمی‌توانید صدا را باز کنید و حتی اگر تا انتها نیز بالا ببرید بازهم صدایی از اسپیکر به گوش نخواهد رسید! برای تامین انرژی مورد نیاز ریموت نیز به 2 باتری نیم‌قلمی نیاز خواهید داشت.

همراه با این اسپیکر بلوتوث یک میکروفون بزرگ عرضه می‌شود. این میکروفون ظاهری ساده داشته و به‌صورت بی‌سیم به اسپیکر متصل می‌شود. کار کردن با آن بسیار ساده بوده و تنها کافی‌ست میکروفون را روشن کنید تا صدا از اسپیکر به گوش برسد. همان‌طور که گفتیم بر روی اسپیکر یک کلید ولوم مخصوص صدای میکروفون در نظر گرفته شده و شما می‌توانید هنگام پخش موزیک با میکروفون مشغول خواندن شوید و اوقات خوب و خوشی را بگذرانید.

توسط کلید اختصاصی تنظیم اکو نیز می‌توانید نحوه به گوش رسیدن صدا را شخصی سازی کنید. کیفیت صدا و برد میکروفون خوب بوده و می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد. انرژی مورد نیازش نیز توسط دو باتری قلمی تامین می‌شود.

با توجه به پشتیبانی از فرمت‌های صوتی MP3 ،WMA ،WAV ،FLAC تقریبا می‌توان هر موزیکی را بر روی این دستگاه به اجرا درآورد و از این بابت مشکل خاصی نخواهید داشت.


صدا

مهم‌ترین قابلیت یک اسپیکر، کیفیت و بلندی صدای آن است. هرچه امکانات و قابلیت‌های آن زیاد باشد تا زمانی‌که صدای مناسبی را روانه گوش شما نکند، محصول خوبی نخواهد بود. TS 1900 با توجه به سایز بزرگش حجم صدای خوبی را تولید می‌کند. بلندی آن در حد مطلوبی است تا جایی که از فاصله 10 متری هم می‌توان صدا را شنید.

اما بگذارید کمی هم از کیفیت صدا بگوییم. با اینکه بلندی آن راضی کننده است اما کیفیت چنگی به دل نمی‌زند. کیفیت و بیس صدا تا زمانی که ولوم را بر روی نیمه قرار دهید، مناسب است اما پس از آن رسما چیزی جز نویز نخواهید شنید. صدا آن‌قدر بی‌کیفیت می‌شود که شاید گاهی اوقات متوجه نشوید که خواننده بخت برگشته چه می‌خواند! بدون شک گوش دادن به موسیقی با این اسپیکر در صداهای بلند آزار دهنده است و بهتر است که صدای آن را از نیمه بیشتر نکنید!

شما می‌توانید توسط کلیدهای اختصاصی میزان باس و… را تغییر دهید تا صدا به همان صورتی که دوست دارید راهی گوش شما شود. توان اسمی (P.M.P.O) این اسپیکر عدد باورنکردنی 6000 وات است اما توان واقعی (RMS) تنها 50 وات خواهد بود. بنابراین انتظار خیلی زیادی از آن نداشته باشید. وضوح صدا 650MV بوده و دامنه فرکانس اسپیکر هم بین 20KHz تا 50KHz است.

به‌صورت کلی از لحاظ صدا این محصول تا حد زیادی شما را راضی نگه می‌دارد و می‌توان در مهمانی‌های خانگی به‌راحتی از آن بهره برد و مجلس را گرم کرد.


باتری

چنین اسپیکر غول‌آسایی مسلما به یک باتری توانمند نیاز دارد. متاسفانه اطلاعات خاصی در رابطه با نوع و حجم باتری در دسترس نیست! با این حال و در یک استفاده معمولی (در صورتی که صدا را تا نیمه بالا ببرید و از رقص نور استفاده نکنید) می‌توانید تا بیش از 12 ساعت با این اسپیکر مشغول گوش دادن به موزیک شد.

شارژر دستگاه اندازه خیلی نرمالی دارد و به راحتی می‌توانید آن را با خودتان حمل کنید اما ای کاش بر روی بدنه هم محلی برای شارژر تعبیه می‌شد تا دیگر نیازی به این کار هم نباشد. برای شارژ کردن اسپیکر تسکو با شارژری که همراه آن عرضه می‌شود به چیزی در حدود 6 ساعت زمان نیاز دارید.


کلام آخر در بررسی اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1900

اسپیکر تسکو تقریبا یک محصول همه چیز تمام است. جایی که شما می‌توانید با یک میکروفون بر روی موزیک بخوانید، از صدای آن (البته فقط تا نیمه) لذت ببرید، به رادیو گوش دهید و از طریق فلش USB، مموری کارت، AUX و بلوتوث موزیک خودتان را پخش کنید. حتی یک نمایشگر هم برای شما در نظر گرفته شده تا از وضعیت کلی دستگاه آگاه شوید. تمام این امکانات و قابلیت‌ها با پرداخت مبلغی در حدود 1.200.000 هزار تومان در دسترس خواهد بود.

2 در مورد “بررسی اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 1900: چمدان سخن‌گو!”

  1. سلام به نظر من اصلا ارزش نداره تو این رنج قیمت انتخاب های بسیار بهتر از برند های خوب هست. واقعا سر خرید اسپیکر اشتباه نکیند من یک سال jbl دارم و بسیار راضی هستم اما گول تبلغ و نوشته مشخصات سوپرسونیکp رو خوردم خریدم سر دو هفته صداش خش خش افتاد خراب شد الان یک ماه گارانتیه میگم پولمو بدید میگ نه واست یکی جدید میفرستیم ک الان دو هفته خبری نشده

    3
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH