آموزش چگونگی خاموش کردن خودکار کامپیوتر در یک ساعت معین

خاموش کردن خودکار کامپیوتر در یک ساعت معین، چیزی است که شاید بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. با استفاده از این ویژگی که در سیستم عامل ویندوز موجود بوده، شما می‌توانید برای کامپیوترتان یک برنامه تعیین کنید تا سیستم در ساعت مقرر شده، خاموش شود.

این ویژگی برای زمان‌هایی که می‌خواهید کامپیوتر را به‌صورت روشن در حال خودش بگذارید، بسیار کاربردی خواهد بود.

برای این که تنظیم کنید کامپیوتر شما در ساعت معینی از روز به‌صورت خودکار خاموش شود، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. منوی استارت ویندوز را باز کنید و عبارت Task Scheduler را در بخش جست‌وجو تایپ کنید.
  2. بر روی آیکون برنامه مورد نظر کلیک کنید تا اجرا گردد.

  1. گزینه …Create Task را که در سربرگ Actions قرار گرفته، انتخاب کنید.

  1. در تب General یک نام برای فرآیند انتخاب و تیک گزینه‌های Run whether user is logged on or not و Run with highest privileges را فعال کنید. در بخش Configure for، نسخه ویندوزتان را انتخاب کنید.

  1. در تب Triggers با کلیک بر روی New می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان و نحوه شروع فرآیند مشخص شده را که در این‌جا خاموش شدن خودکار دستگاه‌ است، انتخاب کنید.

  1. سربرگ بعدی که با نام Actions قرار دارد، بخشی است که در آن عملکرد برنامه را مشخص می‌کنید. در این سربرگ بر روی New کلیک کنید تا به صفحه جدید منتقل گردید. در بخش Action گزینه Start a program را انتخاب کنید. کمی پایین‌تر، مقابل Program/script، عبارت shutdown را تایپ کنید. اگر می‌خواهید همه برنامه‌ها در این زمان بدون اخطار بسته شوند، S/ را در باکس مقابل Add arguments تایپ کنید.

با کلیک بر روی Ok، عملکرد خودکار مورد نظر شما ایجاد خواهد شد و بدین ترتیب کامپیوترتان به‌طور خودکار در ساعت معین شده، خاموش می‌گردد.

اگر نیاز به شخصی‌سازی‌های بیشتر در این زمینه دارید، می‌توانید به تب‌های بعدی بروید و تنظیمات لازم را انجام دهید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که اگر خاموش شدن دستگاه موفقیت آمیز نبود، تا چند بار دیگر کامپیوتر باید فرآیند را امتحان کند.

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟

16 در مورد “آموزش چگونگی خاموش کردن خودکار کامپیوتر در یک ساعت معین”

  1. سلام کامپیوترم رو که روشن میکنم بعد از پونزده ثانیه خاموش میشه و زمان روشن شدن هم این اعلان رو میزاره که بعد از پونزده ثانیه شوت دون میشود.چیکار کنم

    1. آخر سر دوباره برو تو تیک بعد تو سر برگ actions گزینه ی disable all take history رو بزن حواست باشه اشتباهی بالا آیه رو نزنی بعد که کارت تموم شد ببین گزینه ها به enable نفری کرده یا نه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH