نوت 8 به همراه آی‌فون 8 پلاس در صدر فهرست بهترین دارندگان دوربین موبایل DxO قرار گرفت

ماه گذشته DxOMark تاج بهترین دوربین موبایل را بر سر آی‌فون 8 پلاس گذاشت. دوربینی که توانسته بود در آزمون امتیاز 94 را کسب کند. امروز اما DxO نتایج جدیدی را منتشر کرده، نتایجی که نشان می‌دهد دوربین نوت 8 نیز امتیاز 94 را کسب کرده است.

امروز پیکسل‌های جدید گوگل معرفی می‌شوند و این در حالی بوده که سال گذشته در روز معرفی پیکسل، این هندست توانسته بود به بالای فهرست DxO برسد. غیر از پیکسل‌ها، آی‌فون X را هم داریم که یک رقیب قدرتمند برای جایگاه اول خواهد بود. همچنین هواوی میت 10 را نباید فراموش کرد. در واقع شاید این جایگاه برای نوت 8 و آی‌فون 8 پلاس دوامی نداشته باشد و خیلی زود توسط یک هندست دیگر اشغال شود.

نوت 8 توانسته برای اولین‌بار به نمره 100 در زمینه عکاسی به خاطر زوم بسیار خوب‌، سطح نویز بسیار کم در نور ضعیف، فوکوس سریع و دقیق، ثبت جزئیات خوب در نور زیاد و محیط‌های داخلی و رنگ‌های روشن و واضح دست یابد.

در واقع مواردی که باعث شد نمره این هندست به 94 نزول کند، رنج محدود دینامیک و کاهش های‌لایت‌ها در محیط‌هایی با کنتراست بالا است. در ضمن رخ دادن مکرر تعادل سفیدی در محیط‌های داخلی و پر نور به‌علاوه واضح نبودن افکت بوکه از دیگر مشکلات این دوربین بوده‌اند.

در فیلم‌برداری تعادل سفیدی و رندر رنگ‌ها، اکسپوژر، سرعت همگرایی اکسپوژر، فوکوس خودکار سریع و پایدار، کاهش نویز بدون توجه به نور محیط و ثبات تصویر در سطح خوبی قرار داشتند.

اما در مود پیش‌فرض، قابلیت ردیابی فوکوس خودکار وجود ندارد و رد حرکت در زمان فیلم‌برداری و در دست گرفتن هندست دیده می‌شود. در فیلم‌برداری نیز سایه‌ها و های‌لایت‌ها در محیط‌هایی که کنتراست بالایی دارند، کاهش داده می‌شود.

1 در مورد “نوت 8 به همراه آی‌فون 8 پلاس در صدر فهرست بهترین دارندگان دوربین موبایل DxO قرار گرفت”

  1. سمیه انتظاری

    https://www.phonearena.com/news/Best-smartphone-cameras-compared-iPhone-۸-Plus-vs-Galaxy-Note-۸-LG-G۶-Xperia-XZ۱_id۹۸۴۴۰
    ازمایش این لینک رو ببینید متوجه میشید چی به چیه کلا .. اینا چجوری تست میکنن که میگن دوربین iPhone-۸-Plus بهترینه؟؟؟!!! عکسای لینک بالارو ببینید خودتون بدون هرگونه تعصبی اعتراف میکنید که حتی دوربینش حریف g6 هم نمیشه …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH