بررسی اپلیکیشن الوپیک؛ درخواست پیک به راحتی آب خوردن!

کمتر کسی پیدا می‌شود که یک اسمارت‌فون داشته باشد و از خدمات آنلاین ارایه شده بر بستر آن استفاده نکند؛ حوزه حمل و نقل نیز به عنوان یکی از متداول‌ترین نیازهای هر کاربر توانسته است میزبان خوبی برای ارایه دهندگان خدمات باشد از این رو شرکت‌های نوپای زیادی برپایه ارایه خدمات بر مبنای تلفن‌همراه شکل گرفته‌اند که از نمونه‌ها موفق آن در سطح جهانی می‌توان به Uber و در ایران به اسنپ یا تپسی اشاره کرد.

الوپیک نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های موفق ایرانی است که در زمینه پیک موتوری و حمل بار فعالیت می‌کند. در ادامه اپلیکیشن الوپیک را با نگاهی دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پس از اجرای اپلیکیشن و اعطای مجوزهای مورد نیاز برای استفاده از امکانات تلفن‌همراه، در اولین صفحه دو گزینه ثبت نام و ورود را مشاهده می‌کنیم. روند ثبت نام در این اپلیکیشن بسیار ساده و سریع بوده و تنها کافی است اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه را وارد کنید. دریافت پیامک تایید هویت به سرعت انجام می‌گیرد و پس از تکمیل فیلد مربوط، به صفحه اصلی اپلیکیشن هدایت خواهید شد.

در صفحه اصلی سه تب قابل مشاهده است که شامل بخش‌های درحال انجام، ناموفق و زمان‌بندی شده می‌شود. در بخش در حال انجام می‌توانیم درخواست‌های در حال پردازش خود را مشاهده کنیم و یا درخواستی جدید را ارسال کنیم. دو بخش دیگر نیز به درخواست‌های ناموفق و زمان‌بندی شده تعلق دارند.

با فشردن دکمه ≡ قرارگرفته در بالای صفحه، منوی اصلی به نمایش در می‌آید. در این منو می‌توانیم بخش‌هایی از قبیل افزایش اعتبار، لیست درخواست‌ها، آرشیو، آدرس‌های منتخب، گزارش مالی و … را مشاهده کنیم. با انتخاب بخش افزایش اعتبار می‌توان میزان اعتبار برنامه را به مبلغ دل‌خواه افزایش داد. مراحل پرداخت از طریق مرورگر اسمارت‌فون و از طریق درگاه بانکی انجام می‌پذیرد، این موضوع امنیت پرداخت را تا حد زیادی تامین خواهد کرد. دیگر بخش‌های منو اصلی نیز مربوط به مدیریت درخواست‌ و آدرس‌هاست. هم‌چنین اگر در استفاده از اپلیکیشن و یا خدمات آن مشکلی داشتید، می‌توانید به بخش پشتیبانی موجود در همین منو مراجعه کنید.

برای ثبت درخواست در الوپیک می‌بایست کلید تعبیه شده در زیر صفحه اصلی را فشار دهید، پس از آن به صفحه درخواست هدایت می‌شوید. در این صفحه می‌توانیم یک نقشه را مشاهده کنیم که برای انتخاب ناحیه مبدا استفاده می‌شود. اگر به GPS دسترسی داشته باشید، اپلیکیشن به صورت خودکار محل فعلی شما را در نقشه به نمایش می‌گذارد، در غیر این صورت می‌توان با جستجوی نام منطقه مورد نظر خود به صورت دستی یک آدرس را انتخاب کرد.

با وارد کردن کد RPTB5 در هنگام ثبت نام از الوپیک اعتبار رایگان دریافت کنید

پس از انتخاب مبدا تعداد سفیران (پیک) در دسترس در آن منطقه در زیر صفحه به نمایش در خواهد آمد، سفیران الوپیک در سه دسته پیک موتوری، وانت بار و تاکسی موتور فعالیت می‌کنند که با توجه به نوع درخواست می‌بایست یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. بعد از تایید نهایی مبدا و مقصد و هم‌چنین درج اطلاعات تکمیلی برای مراجعه سفیر می‌بایست منتظر پذیرفتن آن توسط یکی از سفیران باشید؛ در طول انجام فرآیند می‌توانید وضعیت درخواست را به صورت لحظه‌ای چک کنید. پس از رسیدن بسته به مقصد یک امضای دیجیتالی از شخص دریافت کننده بسته دریافت می‌شود که می‌تواند تایید کننده صحت انجام فرآیند باشد. از آن‌جایی که تمام فرآیند درخواست و ارسال به صورت آنلاین قابل ردیابی است، کاربر می‌تواند با خیالی راحت تمام کارهای حمل و نقلی خود را به این اپلیکیشن بسپارد.

نکته قابل توجه در طراحی اپلیکیشن الوپیک سادگی استفاده از آن برای تمامی کاربران است، در واقع انجام فرآیندها در الوپیک به ساده‌ترین صورت انجام می‌گیرد، از این رو همه کاربران در تمام سطوح مهارتی قادر به استفاده از آن به صورت کامل خواهند بود.

جمع بندی

بدون شک الوپیک بهترین اپلیکیشن ارایه دهنده خدمات پیک موتوری و حمل بار در ایران است. طراحی این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت است و امکان استفاده از آن برای تمامی کاربران میسر خواهد بود. نرخ ارایه خدمات نیز برای کاربران بسیار مناسب است که می‌تواند تا حد زیادی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. در هنگام استفاده از این اپلیکیشن با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد و تمامی فرآیندها اعم از ثبت‌نام، ثبت درخواست، پیگیری و پرداخت بدون مشکل انجام می‌پذیرد..

با وارد کردن کد RPTB5 در هنگام ثبت نام از الوپیک اعتبار رایگان دریافت کنید

الوپیک با حجمی کم‌تر از 14 مگابایت از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزاری معروف قابل دریافت است، دریافت و نصب این اپلیکیشن کاملا رایگان بوده و کاربر تنها هزینه درخواست‌های خود را پرداخت خواهد کرد.

5 در مورد “بررسی اپلیکیشن الوپیک؛ درخواست پیک به راحتی آب خوردن!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH