شرکت TSMC برای تامین سفارشات اپل کارخانه‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار می‌سازد

شرکت TSMC یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. در حالی‌که شرکت‌هایی مانند کوالکام، مدیاتک و اپل چیپ‌ست‌های خود را طراحی می‌کنند ولی TSMC وظیفه تولید آن‌ها را برعهده دارد. در کنار این شرکت، دو کمپانی سامسونگ و اینتل قرار می‌گیرند که هر ساله در حال بهبود فرآیندهای تولید خود هستند.

براساس نقشه راه TSMC، باید منتظر حضور تراشه‌های 3 نانومتری این شرکت در سال 2022 باشیم. در حال حاضر بهترین تراشه‌های بازار از فناوری ساخت 10 نانومتری بهره می‌برند. با حرکت به سمت تراشه‌های کوچک‌تر، شاهد قدرتمندتر شدن و همچنین مصرف بهینه انرژی از سوی آن‌ها خواهیم بود.

شرکت TSMC

شرکت TSMC برای رسیدن به هدف خود مبنی بر تولید تراشه‌های 3 نانومتری، باید یک کارخانه جدید تاسیس کند. براساس گزارشی جدید، این کمپانی به دنبال ساخت یک کارخانه جدید در ایالات متحده بوده که البته این کارخانه مربوط به تراشه‌های 3 نانومتری نیست و کارخانه مربوطه در تایوان برپا خواهد شد.

اخیرا مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرده که هزینه ساخت این کارخانه نزدیک به 20 میلیارد دلار خواهد بود. این مبلغ بسیار زیاد است و می‌توان آن را با میزان تولید ناخالص داخلی کشورهایی همانند قبرس و کامبوج مقایسه نمود.

تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که این اقدام شرکت TSMC برای راضی نگه داشتن اپل و همچنین دریافت سفارشات از این کمپانی است. سال آینده باید منتظر عرضه تراشه‌های 7 نانومتری و در سال‌های 2019-2020 با تراشه‌های 5 نانومتری ملاقات خواهیم کرد.

4 در مورد “شرکت TSMC برای تامین سفارشات اپل کارخانه‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار می‌سازد”

  1. به نظر من این آیفون ارزان قیمت هست
    با توجه به روش جدید اپل براى ارائه آیپ ارزان قیمت و اینکه در طرح لو رفته ضخامتبیشتر بوده و اپل معمولا در طرحهاى ارزانتر اینکار را میکند
    یعنى این آیفون SE چند ماه بعد است که ٢٠٠ دلار هم ارزانتر از آیفون پرچمدار خواهد بود
    و طرح دیگر که شیشه هست نیز آیفون ٨ هست (آیفون پرو )

  2. آیفون چون طراحی مناسب و ارگونومی فوق العاده داشته بنابراین نیازی نیست که هر سال به خاطر تنوع هزینه طراحی کنه خیلی از محصولات مثل دمپایی هستند بنابراین مجبورند که هر سال یک طرح ارائه کنند اپل این مسئله رو سالها قبل برای همیشه حل کرده کافیه گوشی های اپل را در دست بگیرید و گوشی های مشابه رو مقایسه کنید اونوقت متوجه خواهید شد که چقدر طراحی بی نظیری دارند از لحاظ سخت افزار و نرم افزار که هیچ بحثی بهشون وارد نیس و مثل همیشه یکه تازه هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH