میت 10 پرو

نگاه نزدیک به هواوی میت 10 پرو: یک غول هوشمند!

کمپانی هواوی امروز در طی مراسمی در شهر مونیخ آلمان، از جدیدترین محصولات سری میت رونمایی کرد. میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورش دیزاین سه نسخه متفاوت از این فبلت قدرت‌مند هستند. در این مطلب می‌خواهیم یک نگاه نزدیک کوتاه به میت 10 پرو داشته باشیم. در ادامه ما را همراهی کنید.

طراحی

اگر بخواهیم میت 10 پرو را با نسخه معمولی آن مقایسه کنیم، شباهت‌های زیادی را مشاهده خواهیم کرد. از طرفی زبان طراحی تازه‌ای از هواوی خودش را نشان می‌دهد و شاهد دستگاهی هستیم که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده است. در بخش پشتی دستگاه دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت به چشم می‌خورند که به شکل جدیدی نسبت به نسل‌های پیشین بر روی میت 10 پرو قرار گرفته‌اند.

بهتر است بدانید میت 10 پرو گواهی IP67 را برای محافظت در برابر آب و گرد و خاک دریافت کرده است؛ بنابراین نگرانی خاصی نباید در زمینه مقاومت دستگاه داشته باشید.

به‌طور کلی طراحی میت 10 پرو دست‌خوش تغییرات مثبتی شده و همین تغییرات بر زیبایی این فبلت افزوده است. زیبایی دستگاه را می‌توان در هر دو بخش جلویی و پشتی گوشی مشاهده کرد؛ به‌طوری که در قسمت روبه‌رویی هواوی سعی کرده از کم‌ترین حاشیه برای  نمایشگر استفاده کند. این حاشیه کم در دست قرار گرفتن گوشی را برای کاربر آسان‌تر کرده است.

نمایشگر

هواوی نام FullView را برای نمایشگر میت 10 پرو برگزیده چرا که این محصول از نسبت تصویری 18:9 بهره‌مند است. صفحه نمایش میت 10 پرو از نوع امولد بوده و اندازه‌ای معادل 6 اینچ و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل دارد. استفاده از این میزان رزولوشن بر روی پنل امولد توسط هواوی، کمک زیای به شارژدهی مناسب گوشی خواهد کرد.

FullView بودن نمایشگر که با نسبت تصویری 18:9 و بدون حاشیه بودنش محقق شده، در نگاه اول به‌شدت کاربر را مجذوب خودش خواهد کرد. از طرف دیگر نمایشگر میت 10 پرو از فناوری HDR10 هم پشتیبانی می‌کند که ترکیب آن با رزولوشن مناسب و پنل امولد دستگاه، بسیار عالی خواهد بود.

تجربه کاربری

EMUI که رابط کاربری اختصاصی هواوی است، در نسخه 8.0 بر روی میت 10 پرو قرار گرفته که در کنار اندروید 8 عملکرد فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارایه می‌دهد. هواوی در این نسخه از رابط کاربری‌اش سعی داشته تا هرچه بیشتر آن را هوشمند سازد و در این امر هم بسیار موفق بوده؛ برای مثال اگر در هنگام شب به مرور صفحات بپردازید، دستگاه به شما پیشنهاد می‌دهد تا ویژگی خوانایی در شب را فعال کنید تا صدمه‌ای به چشم‌تان وارد نشود.

علاوه بر این‌ها قابلیت‌ خاصی با عنوان PC Mode در میت 10 پرو موجود بوده که توسط آن می‌توانید به راحتی و تنها با یک کابل تبدیل Type C به HDMI، گوشی خود را به یک کامپیوتر حرفه‌ای تبدیل کنید. استفاده از این ویژگی بدون نیاز به هیچ‌گونه داک و یا وسیله اضافی، امکان‌پذیر خواهد بود.

پردازنده و حافظه

هواوی میت 10 پرو از جدیدترین چیپ ساخته شده توسط این کمپانی یعنی کایرین 970 بهره می‌برد و قدرت زیادی را در امور پردازشی در احتیار کاربر قرار خواهد داد. این پردازنده در کنار یک واحد پردازش عصبی که به اختصار NPU نامیده می‌شود، هوش مصنوعی خاصی را به دستگاه افزوده و ارتباط بخش نرم افزاری و سخت افزاری را با دنیای بیرون، بیشتر کرده است. در آینده شما را بیشتر با این قابلیت خاص هواوی آشنا می‌کنیم.

دو مدل از میت 10 پرو در بازار عرضه خواهد شد؛ یک مدل با رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 و دیگری با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت.

دوربین

هواوی همیشه اهمیت زیادی به دوربین تولیداتش می‌دهد که البته برای میت 10 هم با همکاری کمپانی لایکا همین روند را در پیش گرفته است. دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 12 و 20 مگاپیکسل در میت 10 پرو قرار داشته که لنز اول از نوع RGB و لنز دوم از نوع مونوکروم بوده است. جالب است بدانید گشودگی دیافراگم هر دو لنز، F/1.6 بوده که همین فاکتور تاثیر به‌سزایی در کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط این فبلت خواهد گذاشت. لرزشگیر اپتیکال، فوکوس هایبریدی 4 در 1، عکاسی پرتره و زوم بدون افت کیفیت از دیگر ویژگی‌های مثبت و هیجان‌انگیز در بخش دوربین میت 10 پرو هستند.

عکاسی هم مانند بخش‌های دیگر با هوشمندی تمام انجام می‌شود؛ به‌طوری که با روشن کردن دوربین و قرار دادن مقابل سوژه‌ در شرایط مختلف، دستگاه به‌طور خودکار شرایط را درک کرده و تنظیمات لازم مربوط به آن شرایط و سوژه را اعمال می‌کند.

به‌طور کل می‌توان متوجه شد که این هوش مصنوعی در میت 10 پرو، تاثیر زیادی در عملکرد و سرعت عکاسی از محیط‌های مختلف خواهد داشت.

باتری

فبلت‌های سری میت هواوی همیشه در زمینه باتری قدرت‌مند بوده‌اند. میت 10 پرو از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر بهره برده که قدرت بالای این دستگاه در زمینه شارژدهی را نشان می‌دهد. دقت کنید که این میزان از ظرفیت برای یک گوشی با نمایشگر فول‌اچ‌دی و پنل امولد بسیار ایده‌آل محسوب می‌گردد.

علاوه بر این‌ها هواوی پشتیبانی از شارژ سریع هم برای میت 10 پرو در نظر گرفته که توسط آن می‌توانید در مدت نیم ساعت، 58 درصد از باتری گوشی را شارژ کنید.

کلام آخر

میت 10 پرو در 4 رنگ آبی، قهوه‌ای، طلایی و طلایی صورتی به بازار عرضه می‌گردد و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که هر دو اسلات از شبکه 4G پشتیبانی می‌کنند. قیمت تعیین شده برای میت 10 پرو توسط هواوی 799 یورو در نسخه 64 گیگابایتی بوده که به نظر نسبت به امکانات موجود، قابل قبول است. نظر شما در رابطه با این شاهکار هواوی چیست؟! آیا مایل به خرید آن هستید؟

7 در مورد “نگاه نزدیک به هواوی میت 10 پرو: یک غول هوشمند!”

  1. واقعا شاهکاره این گوشی. داداش گلم شما همون بری پول مارک بدی برات بهتره. هواوی اگه همینجوری ادامه بده جایگاه اولی سامسونگ رو هم ازش میگیره همون جور که ایفون که به نظر خودم خیلی غول هستش گرفت.

  2. چقد عالیه . به نظرم ارزش خرید داره احتمالا 10 پرو رو میخرم چون پورش دیزاین گرونه فک کنم 5 میلیون باشه

  3. من آیفون ۷ دارم اما اگر قرار باشه به اندروید کوچ کنم قطعا این مدل رو میخرم.به نظرم از نوت ۸ هم جذاب تره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH