گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از مراسم رونمایی تکنو فانتوم 8

ساعاتی پیش و در مراسمی که در هتل جمیرا بیچ و شهر دبی با حضور جمعی از خبرنگاران، نمایندگان فروش و مدیران شرکت تکنو موبایل برگزار شد، جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی به‌صورت جهانی معرفی شد.

در ابتدای این سمینار، آریف چو هادری، قائم مقام مدیر عامل شرکت ترنزیشن هولدینگ (مجموعه مادر تکنو موبایل) بر روی صحنه آمد و گفت: بسیار خوشحال هستم که پس از معرفی فانتوم ۶ در سال گذشته، امسال نیز در خدمت شما هستیم. تکنو در حال حاضر بیش از ۱۰هزار کارمند در سراسر جهان دارد؛ دارای ۵ کارخانه بوده و ۳ مرکز تحقوق و توسعه تاسیس کرده است. ما در ۵۸ کشور فعالیت داریم و دوست داریم مرزهای خدمات و سرویس خودمان را بشکنیم و گسترده‌تر کنیم.

در سراسر جهان ما دارای ۱۵۰۰ مرکز خدمات نیز هستیم و موفق شدیم در سال ۲۰۱۶ چیزی بالغ بر ۷۹.۹۱ میلیون گوشی صادر کنیم.

تکنو در سال ۲۰۰۶ در هنگ کنگ ثبت شد. در سال ۲۰۰۷ نخستین کارخانه خود را ثبت کرد و در ۲۰۰۸ تمرکزش را بر روی آفریقا گذاشت. در سال ۲۰۱۱، تکنو تبدیل به برند نخست با گوشی‌های دو سیم‌کارته آفریقا گردید و در سال ۲۰۱۲ وارد بازار اسمارت فون شد. در سال ۲۰۱۵ تبدیل به برند نخست در بسیاری از کشورها شدیم و در سال ۲۰۱۶ به‌دنبال موفقیت‌های خودمان، تصمیم به ورود به بازار آمریکای جنوبی و جنوب شرقی آسیا گرفتیم. تکنو در سال ۲۰۱۷ در مارکت هند نیز لانچ شد و دارای دفتر رسمی نیز در این کشور هستیم.

برای تکنو همیشه مهم بوده که خیلی نزدیک به بازار قرار بگیرد تا از نیاز کاربران باخبر شود. برای همین بر اساس نظرات کاربران محلی اقدام به تولید گوشی می‌کنیم. فانتوم، سری گوشی‌های پرچم‌دار ماست که برای نسخه جدید آن یعنی ۸ می‌خواهیم تمرکز اصلی خودمان را بر عکاسی با کیفیت قرار دهیم.

سری دیگر ما یعنی CAMON که آن را بهترین عکاسی سلفی می‌نامیم، برای کسانی است که از عکاس سلفی و شبکه‌های اجتماعی لذت می‌برند.

در رده پاور پلاس تمرکز ما بر روی باتری است و می‌دانیم که کاربران همیشه دچار مشکلاتی در این قسمت هستند. در این بخش گوشی‌ها به شما کمک می‌کنند تا از طول عمر باتری بالا لذت ببرید و گوشی خودتان را خیلی سریع شارژ کنید.

همچنین ما یک سری سری جدید به نام اسپارک نیز ایجاد کردیم که برای ثبت بهترین لحظات شما با روشنایی بیشتر تصاویر در عکاسی ایجاد شده است. در پایان بایستی بگویم که تکنو در ۱۰ سال آینده می‌خواهد تبدیل به رهبر سرویس و خدمات در کشورهای مختلف شود و یک برند محبوب باشد.

پس از چو هادری، نوبت به استیفن ها، مدیر عامل تکنو موبایل رسید تا در ارتباط با برند متبوعش به ایراد سخنرانی بپردازد: ما در کشورهای بسیار زیادی در حال حاضر فعالیت می‌کنیم و به عنوان یک کمپانی جهانی با برندهای گوناگونی همکاری داریم. تکنو تا پایان سال ۲۰۱۸ در حدود ۱۳هزار فروشگاه خوهد داشت که محصولات آن را می‌فروشند.

تکنو نمی‌تواند بدون شرکای خودش باقی بماند. شرکایی چون سامسونگ، مدیاتک، سونی، تلکام، گوگل و… که روز به روز رشد می‌کنند و ما دارای دوستان بسیار زیادی هستیم.

پس از مدیر عامل، لو هان، مدیر محصول تکنو موبایل بر روی صحنه آمد تا درباره گوشی‌های جدید صحبت کند: امروز می‌خواهم برای شما یک گوشی زیبا و قدرتمند بر روی این سیاره را معرفی کنم. به عنوان یک تولید کننده موبایل جهانی، ما گوشی جدیدی را معرفی می‌کنیم.

فانتوم ۵ که سومین نسل از از سری فانتوم بود، دارای سنسور اثر انگشت بود، در فانتوم ۶ یک گوشی نازک با باریک‌ترین بدنه مجهز به دوربین دو گانه را معرفی کردیم. برای فانتوم ۸ حدود ۱۵۰۰ مهندس چندین ماه طولانی برای تولید آن کار کرده‌اند.

این گوشی دارای امکانات بسیار زیادی در بخش دوربین است و فانتوم ۸ امسال دارای پیشرفت قابل توجهی شده است. دوربین در فانتوم ۸ از ترکیب دو لنز ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده که دارای زوم 10X بوده و مجهز به فوکوس اتوماتیک مجدد است.

اگر شما از سایر اسمارت‌فون‌ها استفاده کنید، متوجه تفاوت کیفیت گوشی‌ها در زوم آن‌ها خواهید شد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ما دارای زوم اپتیکال دو برابر بوده و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ۱۰ برابر سوپر زوم دارد.

در بخش اوتو ریفوکوس (فوکوس مجدد)، بک گراند تصویر شما به‌خوبی مات می‌شود و برخلاف سایر گوشی‌ها که در تشخیص آبجکت دچار مشکل هستند، این کار با کیفیت بالایی انجام می‌پذیرد. همچنین بعد از عکاسی شما قادر هستید تا میزان تار بودن سوژه‌ها را تعیین کنید.

در مود بک لایت، شما می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی با پس زمینه روشن بگیرید. در این بخش فناوری منحصر به‌فرد SINGLE FRAME HDR ما به کمک می‌آید و اجازه می‌دهد که عکس بسیار روشن‌تر و بهتر ثبت شود.

برای دوربین فانتوم ۸ از لنز سونی IMX386 استفاده شده که لیدر دوربین‌ها در این بخش محسوب می‌شود. ما از اولترا پیکسل نیز در این دوربین استفاده کردیم که دارای پیکسل بزرگ‌تری با سایز ۱.۲۵ میکرومتر است و سبب می‌شود تا ۱۰ درصد سرعت فوکوس افزایش داشته و ۳۰درصد کیفیت مطلوب‌تری را داشته باشد.

برای بخش دوربین سلفی از یک نمونه ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کردیم که ۳۰درصد عکس‌های روشن‌تری را ثبت می‌کند. این دوربین دارای فلش دوگانه هوشمند است و بسته به شرایط محیط و انتخاب شما، تصاویر درخشانی را ثبت می‌کند.

فانتوم ۸ مجهز به ۶ گیگابایت رم است که دارای مالتی تسکینگ بسیار سریعی بوده و به همین خاطر سرعت بسیار بیشتری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها دارد.

برای ساخت بدنه موسوم به دایاموند فایر این گوشی، ۸ مرحله مختلف کار انجام می‌شود. همچنین فریم دور گوشی فلزی و از آلومینیموم سری ۶ در آن بهره گرفته شده است. گوشی فانتوم ۸ در ۳ رنگ عرضه می‌شود که شامل طلایی چمپیونز، سیاه فانتوم و آبی کهکشانی است.

همچنین گوشی‌های جدید فانتوم از +4G پشتیبانی کرده و سرعت اتصال آن‌ها می‌تواند تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه برسد. این گوشی در عرض ۷۰ دقیقه به‌صورت کامل شارژ شده و ۴۰درصد نسبت به نسل قبلی، سرعت بیشتری دارد. لو هان در پایان و پیش از رونمایی رسمی از فانتوم جدید گفت: قیمت فانتوم ۸ در امارات برابر با ۱۳۹۹ درهم (در حدود ۱.۵ میلیون تومان) تعیین شده است.

پس از آن، در طی مراسمی خاص، گوشی‌های جدید رونمایی شد و برای کار کردن کاربران در اختیار آن‌ها قرار گرفت که در ادامه تصاویر بیشتری را از پرچم‌دار تکنو که در کشور ما با گارانتی یاس جهان عرضه می‌شود، مشاهده می‌کنید.

8 در مورد “گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از مراسم رونمایی تکنو فانتوم 8”

  1. این خبر خیلی خوبیه چون کمپانی ها رو وادار میکنه با قیمت کمتر امکانات و سخت افزار بهتر ارائه بدن و به نوعی میتونه قیمت شکنی کنه…

    مطمئن باشید اگر امثال این کمپانی و هواوی و شیائومی و برخی چینی های دیگه نبودن دنیای گوشی ها انقدر پیشرفت نمیکرد یا اگر هم پیشرفت میکرد قیمت نجومی میگرفت.

    به طور مثال الان تو میانرده ها گوشی با دوربین ۱۳ تا ۵۰۰ هم پیدا میشه (درسته ضعیف تره ولی کار راه انداز هست)

    «همیشه باید رقابت وجود داشته باشه تا قیمت کاهش پیدا کنه»

  2. اینم ک معلوم نیست چ برندی هست ..مدلشم زده ۸ که رقیب ایفون ۸ بشه دوربین پشتشم کپی از طرح ایفونه

    1. اشکان موسوی

      هنوز نیومده تو بازار که امتحانش پس بده …جلو جلو نگو عالیه …هرچقدرم عالی باشه به اس ۸ سامی نمیرسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH