بررسی بازی اسلیتر (Slither.io)؛ تجربه‌ای متفاوت از بازی اسنیک!

بازی اسنیک را می‌توان یکی از خاطره‌ انگیزترین بازی‌های ساخته شده تاکنون دانست. مطمئنا ایده قرار گرفته در پشت این بازی بسیار ساده و ابتدایی است اما همین ایده ساده موجب شده تاکنون صدها نسخه متفاوت از این بازی ساخته و عرضه شود که در تمامی آن‌ها گیم‌پلی مشابه‌ای را شاهد هستیم.

اسلیتر یک بازی ساخته شده توسط استودیو Lowtech است که قوانین بازی اسنیک را کمی دستخوش تغییر کرده که حاصل آن یک بازی ساده اما به شدت اعتیاد آور است که نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این بازی جذاب خواهیم داشت.

اسلیتر یک بازی آرکید محسوب می‌شود، در این گونه بازی‌ها گیم‌پلی نقش اصلی را ایفا می‌کند و کاربر در آن مراحلی را پشت سر می‌گذارد و با توجه به گذشت زمان این مراحل سخت‌تر می‌شوند. در اسلیتر تنها یک قانون وجود دارد، برای زنده ماندن باید دیگران را بخورید!

در این بازی در ابتدا شما نقش یک مار کوچک را ایفا می‌کنید که می‌تواند هر چیز کوچک‌تر از خود را ببلعد و به این ترتیب رشد کرده و بزرگ‌تر شود. باید دقت داشته باشید که در این بازی شما همان‌طور که می‌توانید یک شکارچی باشید، همز‌مان در نقش طعمه مارهای دیگر نیز ظاهر می‌شوید!

برای خوردن مارهای دیگر، می‌بایست کاری کنید که دهان آن‌ها با مار شما برخورد کند، به این ترتیب می‌توانید طول مار شکار شده را به مار خودتان بیفزایید؛ هم‌چنین باید به این موضوع توجه کنید که باید از دست مارهای دیگر فرار کرده تا طعمه آن‌ها نشوید. در محیط بازی طعمه‌هایی نیز وجود دارد که با خوردن آن‌ها می‌توانید بدون درد و خونریزی به طول مار خود بیفزایید. به عبارت دیگر مهم‌ترین معیار در این بازی این است که طول مار شما از همه بیش‌تر باشد، این بازی هیچ‌گاه به اتمام نمی‌رسد و در آن خبری از یک زمین طراحی شده با جزییات بالا و گرافیک چشم نواز نیست، تنها شش ضلعی‌هایی را خواهید دید که حتی اگر روزهای زیادی را صرف پیمایش آن کنید، هیچ‌گاه به اتمام نخواهند رسید.

تنها قابلیت در نظر گرفته شده برای تغییر گیم‌پلی در این بازی تغییر نحوه کنترل مار در زمین بازی است، هم‌چنین چند پوسته مختلف برای بدنه مار در نظر گرفته شده که از رنگ‌های متفاوت تا پرچم کشورهای گوناگون را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

اسلیتر در دو حالت آفلاین و آنلاین قابل انجام است، برای حضور در محیط آنلاین و رقابت با بازیکنان واقعی هیچ نیازی به ثبت نام و یا ورود به حساب کاربری نبوده و تنها با انتخاب یک نام برای مار خود می‌توانید در محیط بازی حاضر شوید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت عملکرد ضعیف سرورهای این بازی است که تقریبا در بیش‌تر مواقع قابل استفاده نیست. بخش آفلاین نیز کاملا مشابه با آنلاین است و تنها تفاوت این است که مارهای رقیب از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که البته چندان باهوش نیستند و در بهترین حالت تنها به دور خودشان می‌چرخند!

مطمئنا با توجه به سبک بازی نباید انتظار گرافیک خیره کننده‌ای را از اسلیتر داشته باشید، در واقع بهتر است بگوییم نباید هیچ انتظاری را از گرافیک این بازی داشته باشید، تمامی مدل‌های طراحی شده برای مارها بسیار شبیه به هم هستند و یا تنها در جزییات بسیار کوچکی با هم تفاوت دارند. زمین بازی هیچ جاذبه گرافیکی نداشته و تنها یک زمین پوشیده از شش ضلعی‌هاست!. با این حال گرافیک این بازی به هیچ وجه آزار دهنده نیست، در واقع از آن‌جایی که اکثر کاربران اسنیک را به صورت دوبعدی و با ساده‌ترین مدل‌های ممکن تجربه کرده‌اند، نمی‌توان از بخش گرافیکی اسلیتر ایراد گرفت.

در بخش صداگذاری اسلیتر نیز رسما چیزی را شاهد نیستیم، سازنده این بازی هیچ صدایی را برای آن در نظر نگرفته است، در واقع نه خبری از موسیقی منوی اصلی و محیط بازی است و نه صداهای محیطی!

به نظر می‌رسد از آن‌جا که مارها قادر به شنیدن اصوات نیستند، سازنده نیز تصمیم گرفته است نهایت واقع‌گرایانه‌ بودن را به نمایش بگذارد و یک بازی تماما بدون صدا را عرضه کند. البته این موضوع چندان هم بد نیست، زیرا اکثر بازی‌های موبایلی در بخش صداگذاری بسیار ضعیف هستند و کاربران ترجیح می‌دهند آن را بدون صدا انجام بدهند، هم‌چنین در اسلیتر این حق انتخاب به شما داده شده است به این ترتیب که ابتدا به بخش موسیقی تلفن‌همراهتان مراجعه می‌کنید و یک موزیک را به دلخواه خود پخش می‌کنید و سپس بازی را اجرا می‌کنید!

اسلیتر یک بازی کژوال و کم حجم است که از گیم‌پلی تقریبا تکراری اسنیک استفاده می‌کند. با این حال انجام دادن آن لذت بخش بوده و می‌تواند کاربر را ساعاتی به خود مشغول کند. همان‌طور که گفته شد در بخش گرافیک و صداگذاری عملکرد متوسطی را شاهد هستیم. این بازی با حجم 20 مگابایت از طریق کافه بازار قابل دریافت است.

6 در مورد “بررسی بازی اسلیتر (Slither.io)؛ تجربه‌ای متفاوت از بازی اسنیک!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH