آی‌فون X

اپل اطلاعات چهره کاربران آی‌فون X را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد

اپل در ماه گذشته میلادی، از آی‌فون X رونمایی کرد. گوشی پرچمداری که به قابلیت جدیدی تحت عنوان Face ID مجهز شده که از تکنولوژی تشخیص چهره برای کنترل دسترسی به دستگاه بهره می‌برد. اپل در مراسم رونمایی از این اسمارت‌فون اعلام کرد که تمامی‌ اطلاعات مربوط به چهره کاربران، به‌صورت کاملا امن در این دستگاه ذخیره خواهند شد.

اما اخیرا برخی از کارشناسان امنیتی نگرانی‌هایی را در خصوص تصمیم اپل مبنی‌بر اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به چهره کاربران با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها مطرح کرده‌اند. براساس گزارشی که ساعاتی پیش توسط رویترز منتشر شده، کمپانی اپل به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها این اجازه را می‌دهد تا در صورت کسب اجازه از کاربران، بتوانند به اطلاعات چهره موجود در دستگاه دسترسی داشته باشند. البته آن‌ها حق فروش این اطلاعات را به دیگر شرکت‌های شخص ثالث ندارند. گفته می‌شود که توسعه‌دهندگان می‌توانند از این اطلاعات برای طراحی و ایجاد قابلیت‌های جدید برای گوشی آی‌فون X استفاده کنند.

اپل

این اطلاعات با اجازه کاربر از گوشی برداشته خواهد شد که علاوه‌بر نمای کلی از چهره وی، 50 حالت مختلف از صورت نیز ثبت و ذخیره خواهند شد. این اطلاعات را می‌توان از گوشی حذف و بر روی سرورهای اختصاصی توسعه‌دهندگان ذخیره کرد. همچنین، این اطلاعات برای شناسایی میزان لبخند زدن، چشمک زدن و یا بالا بردن ابرو توسط کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همان‌گونه که اپل در اسناد مربوط به سیستم آنلاک از طریق چهره برای محققان امنیتی توضیح داده است، اطلاعاتی که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت هرگز برای باز کردن قفل گوشی استفاده نخواهد شد چراکه قفل این گوشی، صرفا با یک نقشه بصری از چهره فرد باز نخواهد شد و نیازمند نمایش محاسباتی پیچیده‌ای است.

به اعتقاد متخصصان حریم خصوصی، ممکن است برخی از بازاریاب‌ها از این اطلاعات برای ردیابی حالات چهره فرد در واکنش به محتوا و یا تبلیغات استفاده کنند که این امر مغایر با قوانین مورد توافق اپل است. بااین‌حال، این شرکت در بخشی از قرارداد آورده است که توسعه‌دهندگان نمی‌توانند از اطلاعات چهره برای تبلیغات و یا بازاریابی استفاده کنند. همچنین، اجازه فروش این اطلاعات به دلالان و شرکت‌های تحلیلی را ندارند. اپل اقدامات متعددی را برای ایجاد اطمینان خاطر مبنی‌بر عدم سواستفاده از این اطلاعات انجام داده که باید منتظر ماند و دید که این تدابیر، تا چه اندازه مفید واقع خواهند شد.

5 در مورد “اپل اطلاعات چهره کاربران آی‌فون X را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH