آموزش غیرفعال کردن 3D Objects در ویندوز 10

اگر به‌ تازگی ویندوز 10 خود را به نسخه پاییزی Creators، به‌روزرسانی کرده‌اید، احتمالا متوجه پوشه جدیدی به‌نام 3D Objects، در سیستم خود شده‌اید. این پوشه در حقیقت هیچ چیز خاصی نیست جز این‌که به یک پوشه در پرونده‌های کاربری شما لینک شده است و به‌طور پیش‌فرض، هرگونه فایلی که در Paint 3D و یا 3D Builder ایجاد می‌کنید در آن ذخیره می‌شود، اما حضور ناگهانی آن در رایانه مانند حیله‌های بازاریابی مایکروسافت به‌نظر می‌رسد.

به‌نظر  شما  آیا این شرکت فقط تلاش می‌کند تا آگاهی کاربران از ویژگی‌های 3D را افزایش دهد؟ مطمئنا مایکروسافت این نکته را می‌داند که خدمات 3D، برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران آن بی‌اهمیت است. خوشبختانه شما می‌توانید به‌راحتی از دست آن خلاص شوید.

چگونه پوشه 3D Objects را از ویندوز 10 حذف کنیم؟

برای حذف 3D Objects، از رایانه باید در رجیستری تغییراتی را ایجاد کنید. توجه داشته باشید، انجام یک اشتباه در زمان تغییر رجیستری می‌تواند عواقب جدی برای ثبات سیستم شما داشته باشد، بنابراین ابتدا یک پشتیبان رجیستری ایجاد کنید، سپس به‌دقت این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

کلیدهای (Win +R) را برای باز کردن پنجره Run، فشار دهید. در پنجره باز شده عبارت regedit، را تایپ کرده و Enter، بزنید. در کادر بازشده با عنوان User Account Control box، روی Yes، کلیک کنید.

در ویرایشگر رجیستری به HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ MyComputer \ NameSpace بروید یا از پنل سمت چپ یا نوار آدرس در بالای پنجره استفاده کنید. گزینه {0DB7E03F-FC29-4DC6-9020-FF41B59E513A} را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید.

حالا به HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Wow6432Node \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ MyComputer \ NameSpace رفته و گزینه {0DB7E03F-FC29-4DC6-9020-FF41B59E513A} را پیدا کنید. باز هم روی آن راست کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید.

برای اطمینان از این‌که پروسه به‌درستی پیش رفته است File Explorer را باز کرده و روی This PC، کلیک کنید. حالا باید پوشه Objects 3D، حذف شده باشد.

متاسفانه، ممکن است هنگامی‌که ویندوز به‌روز‌رسانی‌های دیگری را در آینده ارائه می‌کند، حذف این پوشه لغو شود.

7 در مورد “آموزش غیرفعال کردن 3D Objects در ویندوز 10”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH