موسسه IDC: سامسونگ همچنان در بازار گوشی‌های هوشمند یکه‌تازی می‌کند

براساس گزارش مرکز تحقیقاتی IDC، کمپانی سامسونگ توانست در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی، همچنان جایگاه خود را به‌عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی حفظ کند. به دنبال این شرکت نیز کمپانی‌های چینی هواوی، اوپو و شیائومی قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، سامسونگ توانست در این بازه زمانی بالغ بر 83 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 9.5 درصدی را نشان می‌دهد. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در رشد فروش گوشی‌های این شرکت، استقبال بالای خریداران از اسمارت‌فون‌های تولیدی آن به‌ویژه گوشی پرچمدار گلکسی نوت 8 عنوان شده است.

علی‌رغم افزایش فروش گوشی‌های سامسونگ در این سه ماهه، مجموع درآمد تجارت موبایل این شرکت با کاهش همراه بوده است چراکه مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده این شرکت بخش اعظمی‌ از فروش اسمارت‌فون‌های این شرکت را به خود اختصاص دادند. گفتنی است این گوشی‌ها، نسبت به مدل‌های پرچمدار، سود کمتری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند.

پس از سامسونگ، شرکت هواوی در رده دوم قرار گرفته که توانست فروشی بیش از 39.1 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را در سه ماهه سوم امسال تجربه و رشد سالیانه 16.1 درصدی را برای خود ثبت کند. طبق گفته این موسسه تحقیقاتی، هواوی در هر دو بخش گوشی‌های بالارده و میان‌رده موفق عمل کرد به‌طوری‌که مدل‌های میت 9 و P10 در میان گوشی‌های بالارده و مدل‌های سری آنر همانند آنر 6X و آنر 8 نیز در میان گوشی‌های میان‌رده، فروش بالایی را برای این کمپانی به ارمغان آوردند. تاثیر عرضه مدل‌های سری میت 10 نیز در سه ماهه چهارم مشخص خواهد شد.

سامسونگ

شرکت اوپو نیز با فروش 30.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این بازه زمانی، رده سوم را از آن خود کرد. این میزان فروش، نشان‌دهنده رشد 19 درصدی محصولات این شرکت در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2016 است. مرکز IDC، این عملکرد را به استراتژی بازاریابی موفق این شرکت به‌ویژه در بازارهای خارج از چین نسبت می‌دهد و عنوان می‌کند که اوپو توانسته با عرضه مدل‌های متنوع پایین‌رده، میان‌رده و بالارده، نگاه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

از جمله استراتژی‌های بازاریابی اوپو می‌توان به پرداخت مبالغ بالا به فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌های مختلف به‌منظور فروش گوشی‌های این شرکت و همچنین به‌کارگیری روش‌هایی به‌منظور بیشتر دیده شدن محصولات این شرکت در میان دیگر گوشی‌ها موجود اشاره کرد.

در این بین، کمپانی شیائومی توانست بیشترین میزان رشد فروش گوشی‌های هوشمند را در این بازه زمانی تجربه کند، به‌طوری‌که فروش 27.6 میلیون دستگاه اسمارت‌فون برای این شرکت ثبت شده است. برای درک بهتر این رقم، بد نیست بدانید که شیائومی در سه ماهه سوم سال گذشته، تنها 13.6 میلیون دستگاه گوشی را به فروش رسانده بود.

بازار کشور هند را می‌توان یکی از اصلی‌ترین عوامل در ثبت چنین عملکردی برای شیائومی عنوان کرد به گونه‌ای که هم‌اکنون این شرکت فاصله چندانی با سامسونگ که موفق‌ترین کمپانی فعال در این کشور محسوب می‌شود، ندارد. شیائومی اخیرا تخفیف‌هایی را برای چندین مدل از گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته و روش‌های پرداخت متنوعی را برای کاربران کشورهای جنوب آسیا ارائه کرده است.

7 در مورد “موسسه IDC: سامسونگ همچنان در بازار گوشی‌های هوشمند یکه‌تازی می‌کند”

  1. سامسونگه همیشه اول بوده و هست مثل ال جی بقیه کم نمیاره هیچ وقت…رو اپل کم میکنه با گوشی های خفنش

  2. ایول سامسونگ….
    حقشه….
    ?????????

    و واقعا تاسف برای شرکت های بزرگی چون ال جی،سونی و اچ تی سی که شرکتای چینی جاشونو گرفتن…..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH