اپل: وجود هاله آبی رنگ بر روی نمایشگر آی‌فون 10، مربوط به تکنولوژی OLED است

شرکت اپل اعتقاد دارد که مشکل وجود هاله آبی رنگ به هنگام تماشای نمایشگر آی‌فون X در حالت مایل، مربوط به فناوری OLED مورد استفاده در این گوشی است.

اگر طی چند روز گذشته گوشی آی‌فون 10 خودتان را تحویل گرفته‌اید یا آن را داخل اپل‌استور در دستان خود گرفته باشید، ممکن است متوجه شده باشید که در صورت تماشای صفحه نمایش این گوشی به‌صورت مایل، نمایشگر درمحورهای فوقانی، تحتانی یا لبه‌ها از انحراف رنگ‌ها به سمت رنگ‌های سرد مصون نیست. این مسئله ناشی از خصوصیات متفاوت تمامی نمایشگرهای اولد است. اگرچه انحرافات رنگ به اندازه برخی پنل‌های AMOLED موجود در سال‌های گذشته نیست، اما هنوز با افزایش زاویه دید، رنگ سفید به صورت فزاینده‌ای متمایل به رنگ آبی می‌شود.

ظاهرا این موضوع از اثرات جانبی اجتناب‌ناپذیر بهره‌گیری از نمایشگرهای اولد است. همان‌طور که اپل در بخش پشتیبانی خود در این زمینه با عنوان “درباره صفحه نمایش سوپر رتینای به‌کار رفته در آ‌ی‌فون 10 شما”، هشدار می‌دهد.

در آن قسمت، ضمن ارائه توضیحات پیرامون پوشش Dolby Vision HDR، کنتراست تقریبا بی‌نهایت و روشنایی بالای نمایشگر آی‌فون 10، اپل هشدارهایی در مورد جنبه‌های منفی اجتناب‌ناپذیر بهره‌گیری از پنل اولد عنوان کرده است. اپل اظهار می‌کند: ” اگر به‌صورت مایل به یک نمایشگر اولد نگاه کنید، ممکن است شاهد انحرافات جزئی در رنگ‌ها و تصویر باشید. این یک خصوصیت پنل‌های اولد بوده و رفتاری طبیعی قلمداد می‌شود.”

همان‌طور که در تصویر سمت راست مشخص است، با مشاهده نمایشگر به‌صورت مایل، رنگ آبی به صورت جزئی در آن قابل رویت است. این مشکل حتی با وجود بازتاب نور از لوسترهای موجود در اپل‌استور نیز مشهود است.

براساس اظهارات صریح اپل، هنوز پنل‌های اولد در مقولات خاصی با نمایشگرهای LCD قدیمی‌تر برابری نمی‌کنند؛ اما هنوز در بسیاری از موارد دیگر مانند نسبت کنتراست، قابلیت انعطاف و نمایش طیف رنگی به‌صورت سینمایی، نسبت به آن‌ها برتری دارند.

10 در مورد “اپل: وجود هاله آبی رنگ بر روی نمایشگر آی‌فون 10، مربوط به تکنولوژی OLED است”

  1. اپل حرف مفت زده چرا s8 من اینجوری نمیشه پس؟
    معلوم نیست چه گندی زده به صفحه نمایشه سامسونگ داره حرف الکی میزنه

  2. دوستان اپل بلد نیست نصب کنه حرف بی منطقیه
    اپل بعد از قرار داد تو آزمایشگاه خودش کمی اولد رو دست کاری کرد …خواست از انحصاری در بیاره

  3. خاااک تو سر اپل که یه پنل بلد نیست نصب کنه
    وگرنه چرا بقیه گوشی ها که اولد هستن اینطوری نیستن؟

  4. چون اپل هست اشکالی نداره حتی مزیت محسوب میشه ولی همین مشکل در گوگل را تیتر میزنند ( ظاهرا مشکلات پیکسل ها پایان ندارد)

    1. دقیقا …
      چون اپل بعداز قرار داد روی فناوری اولد کمی دست کاری کرد … حالا گنداش داره در میاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH