گوگل و پسر محبوبش، هردو دزدی می‌کنند!

گوگل و پسر محبوبش، هردو دزدی می‌کنند!

همیشه داستان‌های نگران کننده‌ای ممکن است درباره غول‌های نرم افزاری، وجود داشته باشد؛ داستان‌هایی که نشان می‌دهند موتورهای جستجوگری نظیر گوگل و اندروید محبوبش، هردو از تمام اطلاعات کاربران خود آگاه بوده و آن‌چنان که این دو ادعا می‌کنند، به حفظ حریم شخصی افراد علاقه‌ای نشان نمی‌دهند!

گزارشی جدیدا می‌گوید، کمپانی گوگل یک لاگ را از هر رمز عبور وای فایی که در سیستم عامل آندروید گوگل وارد می‌شود، پیش خود نگه می‌دارد. جالب است اگر بدانید از نسخه 2.2 به بعد سیستم عامل آندروید گوگل، به صورت پیش‌فرض تمام رمز‌های ورودی وای فای‌تان به صورت پیش‌فرض برای گوگل فرستاده می‌شود. در اغلب ابزارهای اندرویدی، گزینه‌ای به نام “Back up my data” مسئولیت جاسوسی از اطلاعات کاربران را بر عهده دارد.

حال به نظر می‌رسد، گوگل می‌تواند از هر فعالیت کاربر با ابزار آندرویدی‌اش، لاگ و یا اطلاعاتی را به ثبت برساند تا در مواقع ضروری، از آن‌ها استفاده نماید. رمزهای عبور شما می‌تواند به سادگی و با استفاده از یک حساب کاربری جی‌میل، رمز گشایی شده و اصطلاحا “Decrypt” شود. می‌توانید با غیر فعال کردن گزینه ” پشتیبانی یا بک آپ گرفتن از اطلاعات من” در دیوایس آندرویدی محبوب‌تان، مانع از جاسوسی و سرک کشیدن گوگل و دار دسته فضولش، شوید!

6 در مورد “گوگل و پسر محبوبش، هردو دزدی می‌کنند!”

  1. این که از قبلم مشخص بود .. همه شرکتها اطلاعات کاربرهاشون رو نگه میدارن .. حتی کمپانی های اپل و سامسونگ هم این کارو میکنن.. دیگه گوگل و فیسبوک و یاهو و .. که جای خود دارند..

  2. باید قبول کرد که فعلا اندروید دو تا نقطه ضعف بزرک داره : 1-هماهنگ نبودن سخت افزار و نرم افزار – 2- امنیت .
    کاش این مشکل تو ورژن 5 حل بشه.

    1. 2 رو قبول دارم ولی 1 رو اصلا قبول ندارم !!!
      عزیز من اندروید نسبت به ios و ویندوز فون سنگین تره پس کاملا مشخصه که که با یک سخت افزار مشابه در اندروید و ios عملکرد ios بهتر خواهد بود !!!
      ربطی به هماهنگی سخت افزار با اندروید نداره !!!
      اندروید باید سیستم عاملشو سبکتر کنه تا بازدهی سخت افزار تو این سیستم عامل بهتر بشه !!!

      1. موافقم
        البته فک میکنم همین اتفاق داره میوفته
        طبق شایعات سیستم عامل کیت کت سبک تر شده و با همه سخت افزار ها هماهنگی داره! حتی سخت افزار های ضعیف!

        1. علیرضا مطریان

          چرا میگید طبق شایعات ؟؟؟ خود گوگل رسما از کلمۀ ‘برای همه’ استفاده کرده و پیش تر هم در این مورد تأکید شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH