اپل می‌خواهد محصولاتش را با مواد اولیه 100 درصد بازیافت شده تولید کند

در صفحه متعلق به کلیه محصولات اپل و در انتهای مراسم معرفی هر یک از آن‌ها، شرکت اپل مایل است خود را به خاطر استفاده از فناوری‌های سبز در تولید و بسته‌بندی محصولات، مورد ستایش قرار دهد. اگرچه هنوز هم گاهی اوقات نیاز به مواد اولیه خام و فلزات کمیاب وجود دارد.

این همان چیزی است که اپل به تغییر آن تمایل دارد. بر اساس صحبت‌های لیزا جکسون، معاون ارشد بخش محیط‌زیست، سیاست و برنامه‌های اجتماعی شرکت اپل با وبسایت news.com.au، وی به این نکته اشاره کرد که هدف نهایی کمپانی این است که بتواند محصولاتی را از مواد 100 درصد بازیافت‌شده و تجدیدپذیر تولید نماید تا وابستگی آن‌ها به مواد اولیه خام را کاهش دهد.

به عقیده جکسون، ” آن‌چه که ما به انجام آن متعهد هستیم، استفاده از مواد اولیه 100 درصد بازیافت‌شده یا تجدیدپذیر برای تولید محصولاتمان است. ما به صورت کاملا جدی مشغول کار بر روی این موضوع هستیم.” وی اضافه می‌کند: ” تا آن‌جا که من اطلاع دارم، ما تنها شرکتی هستیم که در این حوزه تلاش می‌کند. اکثر مردم در مورد فناوری‌های الکترونیکی بازیافت گفتگو می‌کنند؛ اما در حوزه تکنولوژی‌های الکترونیکی جدید، الزاما از مواد اولیه استفاده نمی‌شود.”

همان‌طور که گفتیم، طرح‌های سبز ابتکاری شرکت اپل، نسبتا شناخته‌ شده هستند. این کمپانی برای چندین سال متوالی برنده عنوان ” سبزترین کمپانی تکنولوژیک” شده و ظاهرا مایل به فروش انرژی مازاد تولیدی خود به شرکت‌های عرضه‌کننده انرژی است. این انرژی مازاد از طریق فعالیت‌های اپل در حوزه انرژی‌های پاک تولید می‌شود.

دقیقا مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم شاهد عرضه آی‌فون یا مک‌بوکی باشیم که کاملا از مواد اولیه بازیافت‌شده یا تجدیدپذیر ساخته شده باشد. اما این اتفاق، در آینده‌ای که ارزش انتظار کشیدن را دارد، رخ خواهد داد.

4 در مورد “اپل می‌خواهد محصولاتش را با مواد اولیه 100 درصد بازیافت شده تولید کند”

  1. یه مدت سامسونگ این کار میکرد جعبه دفترچه هاش با مواد بازیافتی میساخت ایفونم یاد گرفته حالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH