تراشه اسنپدراگون 845 با هسته‌های کریو جدید و معماری 10 نانومتری معرفی می‌شود

انتظارها بر این است که کمپانی کوالکام تا پایان سال جاری میلادی از تراشه اسنپدراگون 845 رونمایی کند. چیپست پرچم‌دار کوالکام در گوشی‌های رده بالای سال آینده استفاده خواهد شد. خبرهای تایید نشده‌ای که اخیرا درباره این چیپست منتشر شده، جزئیاتی از فناوری و ساختار آن را بیان می‌کند.

ظاهرا تراشه اسنپدراگون 845 به جای سامسونگ که اسنپدراگون 835 را تولید کرد، توسط شرکت TSMC و با فناوری 10 نانومتری LPE ساخته می‌شود. با این تفاسیر انتظار داریم تغییر چندانی در عملکرد این تراشه مشاهده نشود. اسنپدراگون 845 از دوربین دوگانه اصلی و سلفی با سنسورهای حداکثر 25 مگاپیکسلی پشتیبانی خواهد کرد اما اطلاعاتی در خصوص ضبط ویدیوهای 2160p با نرخ 60 فریم بر ثانیه منتشر نشده است.

آن‌طور که اعلام شده، تراشه جدید کوالکام از نسل سوم هسته‌های اختصاصی کریو بهره می‌برد که چهار عدد از این هسته‌ها از نوع کورتکس A75 خواهد بود. چهار هسته دیگر که عملکرد بهینه‌تری دارند از نوع کورتکس A53 خواهد بود. پردازنده گرافیکی این چیپ به آدرنو 630 ارتقا یافته که براساس برخی گفته‌ها از بهینه‌سازی‌های واقعیت مجازی و واقیت افزوده برخوردار است.

با بهره‌گیری از مودم جدید X20 انتظار داریم که چیپست جدید کوالکام به سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه دست یابد. در تراشه اسنپدراگون 835 از مودم X16 استفاده شده بود که حداکثر سرعت دانلود آن برابر با 1 گیگابیت بر ثانیه است. هم‌اکنون سازندگان این چیپ آماده‌سازی‌های لازم برای تولید آن را انجام داده‌اند.

پیش از این اعلام شد که موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون 845 برای استفاده در گوشی گلکسی S9 در اختیار سامسونگ قرار خواهد گرفت. البته تنها مدل‌هایی که در ایالات متحده و چین عرضه می‌شوند از این چیپست استفاده می‌کنند. مدل قابل عرضه در دیگر نقاط جهان از تراشه اگزینوس 9810 بهره می‌برد که با فناوری 10 نانومتری (LPP (Low Power Plus تولید خواهد شد.

شیائومی اعلام کرده که گوشی پرچم‌دار Mi 7 که سال آینده عرضه ‌می‌شود از همین تراشه بهره خواهد برد. البته عنوان شده که کمپانی ال‌جی ممکن است با رویکردی موازی از هر دو تراشه‌ اسنپدراگون 835 و اسنپدراگون 845 در سال آینده استفاده کند.

6 در مورد “تراشه اسنپدراگون 845 با هسته‌های کریو جدید و معماری 10 نانومتری معرفی می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH