پشتیبانی از رزولوشن 10K و نمایش 120 فریم بر ثانیه‌ای محتوا توسط HDMI 2.1

انجمن بین‌المللی HDMI، مشخصات نسخه 2.1 این رابط اتصال گرافیکی را منتشر کرده که کلیه موارد مورد نیاز گیمرها و فعالین کمال‌گرای حوزه چندرسانه‌ای را برای سال‌های متمادی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از طریق این رابط، پخش ویدیوها با رزولوشن 4K و 8K یا حتی رزولوشن 10K و با سرعت 120 فریم بر ثانیه (با استفاده از الگوهای جدید فشرده‌سازی نمایشی)، امکان‌پذیر خواهد بود.

بدون استفاده از فشرده‌سازی، حداکثر می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن‌های 4K و 8K را به ترتیب با سرعت‌های 60 و 120 فریم بر ثانیه نمایش داد. با توجه به این‌که پیش‌تر سیستم‌های پخش تلویزیونی و یا حتی استودیوهای فیلم، با رزولوشن 8K تطبیق پیدا کرده‌اند، لذا این مسئله پدیده چندان جدیدی به‌شمار نمی‌آید. این ویژگی در زمینه گیمینگ واقعیت‌ مجازی، بسیار جذاب و پر ابهت خواهد بود؛ اگرچه نیازمند پردازنده‌های گرافیکی بسیار قدرتمندی است.

رزولوشن 10K

ویژگی جذاب دیگر برای گیمرها، نرخ رفرش (Refresh) متغیری است که به باور ما، توسط فناوری FreeSync شرکت AMD یا G-Sync کمپانی انویدیا محقق می‌شود. انتقال سریع فریم‌ها، نوید کاهش تاخیر در پخش ویدیوها را می‌دهند که برای بازی‌های سریع و واقعیت‌مجازی، بسیار مهم و حیاتی است.

ویژگی دیگر این رابط، قابلیت HDR دینامیکی است که امکان نمایش ویدیوها را با کنتراست و طیف رنگی ایده‌آل فراهم می‌کند. بهره‌گیری از رنگ‌های 10، 12 و 16 بیتی، امکان‌پذیر است و می‌توانید از نمونه‌برداری رنگی 4:4:4 استفاده کنید. این کابل، دارای پهنای باند اسمی 48 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود که بیش از 4 برابر پهنای باند رابط HDMI 1.4 است. نتایج تست کارکرد رابط HDMI 2.1، پیش از پایان سال 2018 اعلام خواهد شد.

5 در مورد “پشتیبانی از رزولوشن 10K و نمایش 120 فریم بر ثانیه‌ای محتوا توسط HDMI 2.1”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH